Irisiri Skrevet 6. januar 2019 #361 Del Skrevet 6. januar 2019 Så kjedelig.. Håper PP 16 er en luring og at dere klarer det uten hjelp👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 6. januar 2019 Forfatter #362 Del Skrevet 6. januar 2019 38 minutter siden, Irisiri skrev: Så kjedelig.. Håper PP 16 er en luring og at dere klarer det uten hjelp👏 Ja det hadde virkelig vært noe🙏 men jeg er innstilt på at det blir IVF altså, og det merkes stadig mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safira07 Skrevet 7. januar 2019 #363 Del Skrevet 7. januar 2019 Hei, jeg har fulgt deg en stund, og håper så veldig at det klaffer for deg😊 Du sa at du hadde spotting i går. Fikk du mens? Jeg har hatt spotting før, men likevel vært gravid, men du kjenner det kanskje på kroppen Krysser i så fall fingrene for neste PP🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 7. januar 2019 Forfatter #364 Del Skrevet 7. januar 2019 24 minutter siden, Safira07 skrev: Hei, jeg har fulgt deg en stund, og håper så veldig at det klaffer for deg😊 Du sa at du hadde spotting i går. Fikk du mens? Jeg har hatt spotting før, men likevel vært gravid, men du kjenner det kanskje på kroppen Krysser i så fall fingrene for neste PP🤞 Jeg har pleid å spotte fra 9-10 dpo, frem tiltil jeg får mens rundt 12-13 dpo, uten unntak. Vet noen spotter når de er gravide, men her har det vært helt likt hver syklus, at jeg tenker det som et ganske sikkert ikke-graviditetstegn. Men er selvsagt aldri 100% før mens er der! Men forventer iallefall mens tirsdag/onsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 10. januar 2019 Forfatter #365 Del Skrevet 10. januar 2019 cd 1 da var mens kommet i dag, og fyyy så vondt det har vært. Gir seg nå virker det som, men har vært i forelesning og klarte ikke en gang å fokusere. Syns lite om hvordan kroppen gnir inn at vi ikke klarte det denne gangen heller, som om ikke det er kjipt nok i seg selv🙄 Det positive er at syklusene blir mer og mer normale. Har gått fra 23-24 dagers syklus, til 26-27 dagers. Men, PP 16, og siste mulighet💪 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 11. januar 2019 Forfatter #366 Del Skrevet 11. januar 2019 Jeg har i det siste blitt tatt litt på senga av egne kroppslige reaksjoner når det kommer samtaler som omhandler småbarnstid, graviditet, babyer osv. Jeg har jo som nevnt før vært ganske avbalansert på det, jeg snakker åpent om det, og har heller blitt til å tillegne meg mye kunnskap, og på det viset få «kontroll» over det hele på. Det har hendt at jeg blir satt ut, såret o.l, men det har likevel vært fullt mulig å forholde seg normal til det. Nå har det derimot skjedd et par ganger at kroppen reagerer med små angst anfall-hjertebank, forhøyet puls og nesten litt kaldsvetting. Helt sprøtt å oppleve, spesielt siden jeg er såpass avbalansert psykisk til det! Ellers driver jeg faktisk å syr en del babytøy for tiden. En del av meg tenker jeg bare er dum, og at det skaper for mye forventninger, men samtidig så tenker jeg at jeg må holde et håp på det, og skulle det ikke lykkes, vil ikke det faktum at jeg nå har sydd en del være det som er værst å takle, for å si det mildt. Så jeg fortsetter å produsere litt babytøy jeg❤ tenker at når vi forhåpentligvis blir gravide, har jeg veldig lyst å spandere på meg selv en overlock symaskin, slik at jeg for alvor kan sy babytøy... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 11. januar 2019 #367 Del Skrevet 11. januar 2019 6 timer siden, bondekone skrev: Jeg har i det siste blitt tatt litt på senga av egne kroppslige reaksjoner når det kommer samtaler som omhandler småbarnstid, graviditet, babyer osv. Jeg har jo som nevnt før vært ganske avbalansert på det, jeg snakker åpent om det, og har heller blitt til å tillegne meg mye kunnskap, og på det viset få «kontroll» over det hele på. Det har hendt at jeg blir satt ut, såret o.l, men det har likevel vært fullt mulig å forholde seg normal til det. Nå har det derimot skjedd et par ganger at kroppen reagerer med små angst anfall-hjertebank, forhøyet puls og nesten litt kaldsvetting. Helt sprøtt å oppleve, spesielt siden jeg er såpass avbalansert psykisk til det! Ellers driver jeg faktisk å syr en del babytøy for tiden. En del av meg tenker jeg bare er dum, og at det skaper for mye forventninger, men samtidig så tenker jeg at jeg må holde et håp på det, og skulle det ikke lykkes, vil ikke det faktum at jeg nå har sydd en del være det som er værst å takle, for å si det mildt. Så jeg fortsetter å produsere litt babytøy jeg❤ tenker at når vi forhåpentligvis blir gravide, har jeg veldig lyst å spandere på meg selv en overlock symaskin, slik at jeg for alvor kan sy babytøy... Hold på det håpet du ❤ Overlock er fantastisk 👌 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikketutta Skrevet 15. januar 2019 #368 Del Skrevet 15. januar 2019 På 11.1.2019 den 17.13, bondekone skrev: Jeg har i det siste blitt tatt litt på senga av egne kroppslige reaksjoner når det kommer samtaler som omhandler småbarnstid, graviditet, babyer osv. Jeg har jo som nevnt før vært ganske avbalansert på det, jeg snakker åpent om det, og har heller blitt til å tillegne meg mye kunnskap, og på det viset få «kontroll» over det hele på. Det har hendt at jeg blir satt ut, såret o.l, men det har likevel vært fullt mulig å forholde seg normal til det. Nå har det derimot skjedd et par ganger at kroppen reagerer med små angst anfall-hjertebank, forhøyet puls og nesten litt kaldsvetting. Helt sprøtt å oppleve, spesielt siden jeg er såpass avbalansert psykisk til det! Ellers driver jeg faktisk å syr en del babytøy for tiden. En del av meg tenker jeg bare er dum, og at det skaper for mye forventninger, men samtidig så tenker jeg at jeg må holde et håp på det, og skulle det ikke lykkes, vil ikke det faktum at jeg nå har sydd en del være det som er værst å takle, for å si det mildt. Så jeg fortsetter å produsere litt babytøy jeg❤ tenker at når vi forhåpentligvis blir gravide, har jeg veldig lyst å spandere på meg selv en overlock symaskin, slik at jeg for alvor kan sy babytøy... Koselig å sy litt babytøy, og man kan ikke unngå alt som har med barn å gjøre for man må jo ha troa ❤️ Syr du u nøytrale farger? Overlock er en helt ny verden når du syr, gled deg 😄👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 15. januar 2019 Forfatter #369 Del Skrevet 15. januar 2019 5 timer siden, Nikketutta skrev: Koselig å sy litt babytøy, og man kan ikke unngå alt som har med barn å gjøre for man må jo ha troa ❤️ Syr du u nøytrale farger? Overlock er en helt ny verden når du syr, gled deg 😄👏 Ja det er helt sant det☺ for det meste ja, har en del stoff liggende fra tidligere prosjekt, hvor noe er f.eks rosa, men det får bare være så😉 har aldri sydd med overlock, men det ser fantastisk ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikketutta Skrevet 15. januar 2019 #370 Del Skrevet 15. januar 2019 5 timer siden, bondekone skrev: Ja det er helt sant det☺ for det meste ja, har en del stoff liggende fra tidligere prosjekt, hvor noe er f.eks rosa, men det får bare være så😉 har aldri sydd med overlock, men det ser fantastisk ut! Så morsomt da! 👏 Farge spiller jo igrunn ikke noe rolle 😄 Tenkte jeg skulle begynne å sy litt mer barneklær selv nå mens vi går gjennom IVF, nå som jeg endelig ble ferdig utdannet rett før jul og har mye fritid 😄👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 15. januar 2019 Forfatter #371 Del Skrevet 15. januar 2019 33 minutter siden, Nikketutta skrev: Så morsomt da! 👏 Farge spiller jo igrunn ikke noe rolle 😄 Tenkte jeg skulle begynne å sy litt mer barneklær selv nå mens vi går gjennom IVF, nå som jeg endelig ble ferdig utdannet rett før jul og har mye fritid 😄👏 Så gøy! Det er morro å sy😉 har litt for lite tid selv for tida, så blir veldig rykkvis. Er ferdig med videreutdanning til våren, så etter det er det bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikketutta Skrevet 16. januar 2019 #372 Del Skrevet 16. januar 2019 (endret) 10 timer siden, bondekone skrev: Så gøy! Det er morro å sy😉 har litt for lite tid selv for tida, så blir veldig rykkvis. Er ferdig med videreutdanning til våren, så etter det er det bedre! Kjenner til den, men veldig godt å bruke syinga til avslapping også mellom all studeringen 😄 Endret 16. januar 2019 av Nikketutta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 16. januar 2019 Forfatter #373 Del Skrevet 16. januar 2019 cd 7 lite som skjer her, snart inne i den fertile tida. Men, trenger litt råd her: Fikk i går vite at det lyses internt ut etter en veldig interesant prosjektstilling for et år. Jeg hadde ikke vært i tvil om det ikke hadde vært for IVF... føler det er råttent å søke på en prosjektstilling, når man vet det er en sjanse for at man ikke kan være i jobb hele prosjekttida, samtidig som jeg vet at om ikke IVF er vellykket første forsøk, vil det ikke være så stor forskjell. (Men vil jo fortsatt være gravid om det blir vellykket, med de komplikasjoner det medfører...) Har hele tida tenkt at jeg ikke må sette livet på vent, men samtidig er jo IVF litt større enn at man bare prøver å bli gravid... veldig i tvil. Mannen syns jeg skal ta det ærlig opp med sjefen, men så kvier jeg meg litt for det, nettopp fordi hun vet alt og har vært så grei å tilrettelegge mye på min nåværende plass. Jeg vet hun ikke vil bli veldig happy om jeg slutter, samtidig som hun vet jeg sannsynligvis vil være ute for en lengre periode snart uansett. I og med at dette kun er er et prosjektperiode, vil det jo heller ikke være noe evigvarende. Noen tanker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 16. januar 2019 #374 Del Skrevet 16. januar 2019 Vanskelig! Jeg hadde nok ikke søkt, men vi er jo forskjellige der. Jeg gikk på videreutdanning da jeg ble gravid med nr 1 og klarte ikke å gjennomføre pga hyperemesis. Etter det la denne utdanningen ned så jeg fikk aldri fullført. Når det begynte å drøye med nr 2 vurderte jeg å søke på en master, men valgte å vente til etter nr 2 er født. Men så er det nok andre igjen som vil råde deg til å søke Jeg tenker du bør ha en liten risikoanalyse og lage flere scenarier på hva som kan skje det neste året og hvordan der da blir om du er i prosjektstillingen vs. Den faste jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 16. januar 2019 Forfatter #375 Del Skrevet 16. januar 2019 4 timer siden, lillemeg90 skrev: Vanskelig! Jeg hadde nok ikke søkt, men vi er jo forskjellige der. Jeg gikk på videreutdanning da jeg ble gravid med nr 1 og klarte ikke å gjennomføre pga hyperemesis. Etter det la denne utdanningen ned så jeg fikk aldri fullført. Når det begynte å drøye med nr 2 vurderte jeg å søke på en master, men valgte å vente til etter nr 2 er født. Men så er det nok andre igjen som vil råde deg til å søke Jeg tenker du bør ha en liten risikoanalyse og lage flere scenarier på hva som kan skje det neste året og hvordan der da blir om du er i prosjektstillingen vs. Den faste jobben. Nei, jeg heller nok mer om å legge det fra meg, føles ikke helt riktig. Så er det og lurt å ha i bakhodet at jeg ikke vet hvordan jeg vil reagere på hormoner, eventuelle negative forsøk, eller eventuelt en graviditet. Jeg holder jo på med en videreutdanning nå, hvor jeg skal gjennomføre 150 timer praksis midt i IVF forsøket.... Så viktigste er jo faktisk at jeg klarer å gjennomføre utdanningen, fremfor å starte en ny jobb, med alt stresset det medfører. Nei, får bare tenke at dette var en sjanse jeg får håpe kommer igjen senere.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnugg Skrevet 16. januar 2019 #376 Del Skrevet 16. januar 2019 7 timer siden, bondekone skrev: Nei, jeg heller nok mer om å legge det fra meg, føles ikke helt riktig. Så er det og lurt å ha i bakhodet at jeg ikke vet hvordan jeg vil reagere på hormoner, eventuelle negative forsøk, eller eventuelt en graviditet. Jeg holder jo på med en videreutdanning nå, hvor jeg skal gjennomføre 150 timer praksis midt i IVF forsøket.... Så viktigste er jo faktisk at jeg klarer å gjennomføre utdanningen, fremfor å starte en ny jobb, med alt stresset det medfører. Nei, får bare tenke at dette var en sjanse jeg får håpe kommer igjen senere.... Med akkurat det tatt i betraktning så hadde jeg ikke søkt akkurat denne gangen, men heller ventet til en annen mulighet dukket opp når du ikke har mye praksis å gjennomføre i tillegg. Stressnivået øker biiiiiittelitt, men samtidig er det jo som du sier; man kan ikke sette livet på vent. Ang spotting: har du sjekket hos gynekolog for polypp og/eller utelukket endometriose? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 16. januar 2019 Forfatter #377 Del Skrevet 16. januar 2019 1 minutt siden, Fnugg skrev: Med akkurat det tatt i betraktning så hadde jeg ikke søkt akkurat denne gangen, men heller ventet til en annen mulighet dukket opp når du ikke har mye praksis å gjennomføre i tillegg. Stressnivået øker biiiiiittelitt, men samtidig er det jo som du sier; man kan ikke sette livet på vent. Ang spotting: har du sjekket hos gynekolog for polypp og/eller utelukket endometriose? Nei, har ikke blitt utredet noe mer enn innvendig UL og blodprøver. Har tenkt mye ift endometriose i det siste, mye fordi jeg hsr ganske intense EL smerter, men porsgrunn mente det ikke var grunn for å mistenke det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnugg Skrevet 17. januar 2019 #378 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) 10 timer siden, bondekone skrev: Nei, har ikke blitt utredet noe mer enn innvendig UL og blodprøver. Har tenkt mye ift endometriose i det siste, mye fordi jeg hsr ganske intense EL smerter, men porsgrunn mente det ikke var grunn for å mistenke det... Nei, det er jo ingen grunn til å ta lapraskopi for «gøy», men om man ikke lykkes med et par forsøk så kan det ko være greit å ta det opp igjen når du har litt symptomer (som igrunnen ofte også bare er symptom på nettopp EL og ikke endometriose). Endret 17. januar 2019 av Fnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 17. januar 2019 Forfatter #379 Del Skrevet 17. januar 2019 21 minutter siden, Fnugg skrev: Nei, det er jo ingen grunn til å ta lapraskopi for «gøy», men om man ikke lykkes med et par forsøk så kan det ko være greit å ta det opp igjen når du har litt symptomer (som igrunnen ofte også bare er symptom på nettopp EL og ikke endometriose). Ja, tenker og det er noe jeg skal ta opp om vi ikke lykkes de første gangene☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 21. januar 2019 Forfatter #380 Del Skrevet 21. januar 2019 cd 12 venter eggløsning når som helst. Flo mener i dag, jeg mener egentlig ikke før onsdag. Kan godt komme så fort som mulig så ikke forsøket blir utsatt lengre enn nødvendig🙄 begynte med en del eggløsningssmerter i går, så nærmer seg uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå