AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Hei! Jeg jobber som resepsjonist i et bygg hvor et opptakskontor har lokaler, og jeg får ofte henvendelser av flere som ønsker å søke studieplass. De fleste som kommer innom snakker ikke så godt norsk og jeg snakker ofte derfor mer engelsk enn norsk i løpet av en arbeidsdag. I går kom det inn en mørkhudet mann, som så nokså forvirret ut. Jeg antok jo da at han ikke kunne norsk, og spurte på engelsk om jeg kunne hjelpe han med noe. Han svarte jo selvfølgelig på engelsk, men fant ut underveis i samtalen at han var elektriker og skulle fikse noe på bygget. Han snakket jo også norsk flytende. Jeg følte meg helt latterlig dum, og er livredd for at han oppfattet det som rasitisk, for det er jeg ikke. Ble litt paff så jeg fikk liksom ikke beklaget meg heller. Hadde dere vært vitne til situasjonen, ville dere oppfattet dette som rasistisk? Anonymkode: 6e300...d88
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Nei, så følsomme kan vi ikke være. Anonymkode: 798b5...cdb
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 Ikke rasistisk, men jeg ville ha lurt på om det var noe galt med deg.. Anonymkode: 645da...963 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 Synes dette var klart rasistisk. Du så en neger og dømte han med en gang ved å snakke engelsk. Det ville du aldri gjort om det var en blendahvit nordmann. Anonymkode: e6306...b4e 1
Kay Parker Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg jobber som resepsjonist i et bygg hvor et opptakskontor har lokaler, og jeg får ofte henvendelser av flere som ønsker å søke studieplass. De fleste som kommer innom snakker ikke så godt norsk og jeg snakker ofte derfor mer engelsk enn norsk i løpet av en arbeidsdag. I går kom det inn en mørkhudet mann, som så nokså forvirret ut. Jeg antok jo da at han ikke kunne norsk, og spurte på engelsk om jeg kunne hjelpe han med noe. Han svarte jo selvfølgelig på engelsk, men fant ut underveis i samtalen at han var elektriker og skulle fikse noe på bygget. Han snakket jo også norsk flytende. Jeg følte meg helt latterlig dum, og er livredd for at han oppfattet det som rasitisk, for det er jeg ikke. Ble litt paff så jeg fikk liksom ikke beklaget meg heller. Hadde dere vært vitne til situasjonen, ville dere oppfattet dette som rasistisk? Anonymkode: 6e300...d88 Det er så langt ifra rasistisk som det går an å komme...
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke rasistisk, men jeg ville ha lurt på om det var noe galt med deg.. Anonymkode: 645da...963 Galt med henne? Mennesker går på rutine. Hva er galt med deg? Anonymkode: 798b5...cdb
Gjest Stella Rose Skrevet 24. juli 2018 #7 Skrevet 24. juli 2018 Nå må folk slutte å tolke alt som rasisme, jeg ser absolutt ingen rasisme i dette.
Kay Parker Skrevet 24. juli 2018 #8 Skrevet 24. juli 2018 1 minutt siden, Stella Rose skrev: Nå må folk slutte å tolke alt som rasisme, jeg ser absolutt ingen rasisme i dette. Er så enig, er håpløst hvordan folk er blitt. Helt sykt...
SpartaCruz Skrevet 25. juli 2018 #9 Skrevet 25. juli 2018 Selvfølgelig er det ikke rasistisk. Å hate andre raser og ville utrydde alle eller noen raser vile vært rasistisk. Vi må ikke bli for bekymret for dette rasismehysteriet. Veldig lite er rasisme. Jeg har også blitt snakket på engelsk til, av butikkarbeidere, selv om jeg er etnisk norsk. Noen sier jeg ser sydlandsk ut....hehe. Så ta det med ro :)
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #10 Skrevet 25. juli 2018 På 24.7.2018 den 8.55, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg jobber som resepsjonist i et bygg hvor et opptakskontor har lokaler, og jeg får ofte henvendelser av flere som ønsker å søke studieplass. De fleste som kommer innom snakker ikke så godt norsk og jeg snakker ofte derfor mer engelsk enn norsk i løpet av en arbeidsdag. I går kom det inn en mørkhudet mann, som så nokså forvirret ut. Jeg antok jo da at han ikke kunne norsk, og spurte på engelsk om jeg kunne hjelpe han med noe. Han svarte jo selvfølgelig på engelsk, men fant ut underveis i samtalen at han var elektriker og skulle fikse noe på bygget. Han snakket jo også norsk flytende. Jeg følte meg helt latterlig dum, og er livredd for at han oppfattet det som rasitisk, for det er jeg ikke. Ble litt paff så jeg fikk liksom ikke beklaget meg heller. Hadde dere vært vitne til situasjonen, ville dere oppfattet dette som rasistisk? Anonymkode: 6e300...d88 Store muligheter her for at spåkulen din var midlertidig ute av funksjon, derfor fikk du ikke den telepatiske meldingen om at dette var en som for en gangs skyld snakket flytende norsk. Du får si til han at spåkulen din ikke er perfekt og at det ikke er din skyld at du ikke fikk en magisk beskjed på forhånd. Du beklager for dine manglende evner til å spå fremtiden 10 sekunder frem. Dypt og inderlig. Kysse ham på føttene så er du sikret at det ikke er noen misforståelser. Vi anti-rasister var verdens beste spåkule i hodene våre og vi ser alltid langt frem i tid. Men vi er magiske da. Et unntak. Jeg har sett lyset. Anonymkode: a5398...220
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå