Gå til innhold

Når kan man ta kjærestepraten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en fyr i ca en måned. Vi har det veldig fint foreløpig. Vi møtes 1 til 2 ganger i uken og chatter egentlig mye hver dag de dagene vi ikke ses. Vi har begge barn og derfor vi ikke kan ses oftere.

Han har sagt at han liker å være sammen med meg og at han vil ha en kjæreste og ikke en for random hook ups. Og jeg vet at han er sånn som ikke gidder å kaste bort tiden på ting han ikke vil. 

Jeg vil jo ikke stresse og egentlig så haster det ikke med avklaring, men vil jo gjerne fortelle han at jeg begynner å bli betatt og forelsket. Tenker på han hele tiden og han gjør meg helt gal. Jeg vil egentlig bare fortelle hele verden det. Men jeg vil jo ikke skremme han eller ta opp ting for tidlig.

Hvordan ta opp praten og når er egentlig passe tidspunkt å ta praten på?

Anonymkode: ea491...a31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kanskje ventet minst 2-3 mnd til før dere evt tenker på å gjøre det offisielt.

har brent meg på denne før,møtte en fantastisk fin fyr jeg ble betatt av og begge tenkte at vi skulle satse på dette og vi hadde knapt kjent hverandre en mnd.

etter noen mnd måtte jeg avslutte det da jeg innså at fordi om han var en fantastisk snill og god mann,så var han ikke den rette for meg.

noe som kunne vært unngått hadde vi tatt mer tid til å bli sikkelig kjent med hverandre.

men jeg skjønner hvorfor du ønsker å rope det til hele verden,er jo en fantastisk følelse. 

Men realiteten er at dere kjenner ikke hverandre godt nok enda og det å rope det til hele verden gjør det bare vanskeligere å avslutte det.

spessielt med barn inne i bildet er det mye som skal klaffe og ofte er det lurt å diskutere hvordan man skal få hverdagen til å fungere og ha en plan før man gjør det offisielt.

Ønsker dere lykke til og håper det order seg😊

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Aaaaalt for tidlig. Vent 3-4 mnd.

Anonymkode: 3f8cb...dff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette med å ta "praten" har jeg aldri gjort i forhold. Vi er bare fortsatt er å være sammen.. og etterhvert er det ingen tvil om at vi er sammen.

Anonymkode: a53c5...fc8

AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt det nå, det er så mange menn som ikke er seriøse at det kan være å ta noen forholdsregler.

Anonymkode: 5f47e...666

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde tatt det nå, det er så mange menn som ikke er seriøse at det kan være å ta noen forholdsregler.

Anonymkode: 5f47e...666

De seriøse venter til de er sikre på at de har funnet rett person. Spesielt når man har barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Personlig ville jeg nok syntes en måned er litt lite. Skjønner greia, for det er veldig lett å ville hoppe ut i det når man står der blendet av forelskelse, men jeg mener det er lurt å vente minst et par måneder til. Om det er genuint er det ingen hast, om dere vil være sikre på at dere satser på hverandre videre, så kan det jo lurt å evt. ta en prat om at dere dater eksklusivt og ingen andre, om dere ikke har pratet om det allerede (evt. at det er åpenbart). 

Anonymkode: 2254e...366

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Personlig ville jeg nok syntes en måned er litt lite. Skjønner greia, for det er veldig lett å ville hoppe ut i det når man står der blendet av forelskelse, men jeg mener det er lurt å vente minst et par måneder til. Om det er genuint er det ingen hast, om dere vil være sikre på at dere satser på hverandre videre, så kan det jo lurt å evt. ta en prat om at dere dater eksklusivt og ingen andre, om dere ikke har pratet om det allerede (evt. at det er åpenbart). 

Anonymkode: 2254e...366

Ja, vi er eksklusive, og har en god følelse inni meg, og som sagt er det ingen hastverk på hvor vi står, bare at jeg har så lyst til å si hva jeg føler bare, men ok, må nok ha is i magen da!

AnonymBruker
Skrevet

Så ts skal vente 3/4 måneder før hun tar opp hvor de står? Spør du meg, er det forferdelig lang tid, og jeg hadde takket for meg for lengst... 😂 

Jeg datet min kjære i to måneder, før vi tok en prat. Vi vi ble enige om å slette sjekkeapper, og var vel i grunn fra da av, et par 😊

Anonymkode: 090d5...bea

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Så ts skal vente 3/4 måneder før hun tar opp hvor de står? Spør du meg, er det forferdelig lang tid, og jeg hadde takket for meg for lengst... 😂 

Jeg datet min kjære i to måneder, før vi tok en prat. Vi vi ble enige om å slette sjekkeapper, og var vel i grunn fra da av, et par 😊

Jeg skjønner egentlig ikke forskjell på å være eksklusive og kjærester, bortsett fra at man etterhvert begynner å treffe venner og familie snart (ikke barna) ennå. 

Vi har blitt enige om å slette sjekkeapper og bare date hverandre, og vi hadde jo heller ikke hatt tid til det siden vi chatter nesten hele tiden når vi ikke er opptatt med jobb, unger etc. Og syns også 3/4 mnd virker veeeeldig lang tid.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det i de fleste tilfeller ikke er nødvendig med noen prat. Jeg og min eksmann ble offisielt (altså at jeg fortalte familie) kjærester etter under en måned, men vi møttes typ hver dag den måneden. Det var aldri noe "skal vi være kjærester nå"-greie". Nå har jeg etter noen år som singel møtt en ny mann og vi har treftes i en måned. Vi har treftes ca annenhver dag og planlegger allerede nå tur sammen flere måneder frem i tid, og jeg føler vi strengt tatt er kjærester uten at jeg trenger å ta noen prat med han om det. 

Anonymkode: bd1df...fcb

• Liker 1
Skrevet

Det er for tidlig til å spørre om ´´det er dere to´´. Men man kan fint snakke om at man ikke vil kaste bort tiden. At du er inne i dette for å prøve å se om det kan føre noe steder, og da sier det seg selv at dere ikke skal tulle dere bort til noen andre :) 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Skilpadden said:

Det er for tidlig til å spørre om ´´det er dere to´´. Men man kan fint snakke om at man ikke vil kaste bort tiden. At du er inne i dette for å prøve å se om det kan føre noe steder, og da sier det seg selv at dere ikke skal tulle dere bort til noen andre :) 

Når jeg er nysgjerrig på om vi er kjærester eller ikke, så handler det jo ikke om å være kjærester for life liksom. Det er ikke printet i stein etter at man er erklært kjærester.

Og jeg lurte vel mest på om når det er riktig tidspunkt å si at man har blitt forelsket.🤔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og dere har barn på hver sin kant regner jeg med? At voksne i det hele tatt har en "prat" synes jeg er rart.

At du må ta en slik prat etter to mnd er enda rarere.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg er nysgjerrig på om vi er kjærester eller ikke, så handler det jo ikke om å være kjærester for life liksom. Det er ikke printet i stein etter at man er erklært kjærester.

Og jeg lurte vel mest på om når det er riktig tidspunkt å si at man har blitt forelsket.🤔

Seriøst. Hvorfor i all verden skal man vente med å si at man er forelsket i den andre! Det er heller dårlig gjort å ikke si det synes jeg.Eller misforstår jeg nå... mener du til den andre parten eller å fortelle verden at du er forelsket?

Anonymkode: 48180...663

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns man kan ta den praten når det kjennes rett og at det føles som dere er kjærester. Jeg datet bare kjæresten min i 1 mnd før vi avtalte at vi var kjærester. Følte egentlig vi var kjærester fra første stund :) Hvorfor skal man vente så lenge som 3-4 mnd? Trenger jo ikke akkurat å gjøre det offentlig på facebook, og det er jo heller ikke sånn at å bli kjærester er det samme som at man gifter seg. Å bli kjærester handler jo om at man er forelsket i hverandre og ønsker å være sammen og bli bedre kjent. Funker det i lengden så er det jo supert, hvis ikke så pytt pytt, da har man i allefall prøvd :) 

Anonymkode: 45a32...171

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Seriøst. Hvorfor i all verden skal man vente med å si at man er forelsket i den andre! Det er heller dårlig gjort å ikke si det synes jeg.Eller misforstår jeg nå... mener du til den andre parten eller å fortelle verden at du er forelsket?

Ehm... Til den andre parten. Han har nok skjønt det, men har ikke sagt det.🤔.

Skrevet

Mener ikke at man skal vente så lenge med å yttre følelsene sine selfølgelig,det eneste jeg mener er at hvis dere gjør forholdet offentlig og det skulle plutselig vise seg at dere ikke passer så godt sammen,så blir det enklere med «brudd» om dere ikke går ut med at dere er kjærester før begge har blitt bedre kjent.

1 mnd er jo ingenting,man kjenner jo ikke en person LITT engang etter så kort tid.

og jeg vet at jeg såret han fryktelig når jeg avsluttet forholdet,så skulle ønske vi hadde tatt oss bedre tid for å bli kjent sånn at jeg hadde funnet ut at jeg ikke hadde riktige følelsene for han.

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner deg utrolig godt. Men dessverre har vi bare skapt noen sånne dumme regler som de fleste av oss følger. Du vil ikke virke for depserat. Og sier ikke at du er det eller at det er riktig, men det er lett å tolke en person som erklærer sin kjærlighet for tidlig på den måten.

Erfaringsmessig vet jeg at det er best å vente, UANSETT hvor forelsket man føler seg. Stjerner som brenner raskest dør også fortest. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ehm... Til den andre parten. Han har nok skjønt det, men har ikke sagt det.🤔.

Jeg synes det var litt uklart for å fortelle noen at man er betatt/forelsket betyr jo ikke at man nødvendigvis spør om å være kjærester. Det var derfor jeg lurte.

Synes fremdeles det er dumt å ikke si det. Er det virkelig "farlig" å fortelle noen at man er forelsket i dem? Jeg sa det til min relativt nye kjæreste (vært sammen i 4 md) etter et par uker. Det kilte så inmari i magen når jeg så han og det er en så god følelse at det skulle bare mangle om man ikke ville dele den med den andre parten! 

Vet ikke hva dere legger i å være forelsket, men det betyr jo ikke at man frir!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...