AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Hei, I går kranglet jeg med en av mine beste venninner. Hun jobber litt med eskorte på si, og fortalte at hun og et par andre i bransjen skal reise til et annet land for å sjekke ut markedet der. De tror de kan bli ettertraktede, da hvite jenter regnes som eksotiske der borte. Mangt kan vel sies om etikk og moral her, men mitt problem er at jeg er livredd for at noe skal tilstøte henne. Prostitusjon er ulovlig der, og i verste fall kan hun havne i fengsel. Hun mener det "bare" er å betale politiet penger under bordet, og så er alt greit. Hun skal snart søke turistvisum dit, og jeg har advart henne om at jeg kommer til å kontakte landets ambassade for å anbefale at de ikke innvilger visumsøknaden hennes. Meeen... jeg aner jo faktisk ikke om dette i det hele tatt er mulig. Er det noen her som har greie på visum og ambassader, som har noen innspill? Hilsen engstelig venninne Anonymkode: 31e54...531 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Ta en prat med henne du, eller få et familiemedlem til å ta en prat...Nei, det er ikke nødvendigvis "bare" å betale politiet litt penger. Selv om politiet kan være korrupt noen steder, så har man ingen garanti for at de tar i mot bestikkelser for å komme seg fri, kanskje særlig ikke som utenlandsk kvinne. I verste fall risikerer man også å gjøre situasjonen verre hvis man først blir tatt for prostitusjon (Forsøk på bestikkelse av politi vil i mange land også være et lovbrudd). Du må snakke med henne igjen, ta med andre som kjenner henne også, for hun vil virkelig ikke risikere å bli fengslet i utlandet. Mange land har svært kummerlige kår i fengsel og dårlig/lite effektivt rettsvesen, og man vil virkelig ikke sette seg i den situasjonen med tanke på at man kan bli sittende svært lenge. Anonymkode: c3fb9...387 4
Stella Anderson Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 Gi råd til vennen din som ikke reiser i land der prostitusjon er ulovlig eller har strenge lover for prostitusjon. Prøv andre land der det ikke er slike strenge lover. Du kan anbefale henne Thailand der prostitusjon er lovlig. 3
Gent82 Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: og i verste fall kan hun havne i fengsel. I verste fall får hun HIV 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 28 minutter siden, Gent82 skrev: I verste fall får hun HIV I verste fall blir hun drept. Anonymkode: 469ff...b58 7
Gjest Autumnia Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: I verste fall blir hun drept. Anonymkode: 469ff...b58 I verste fall blir hun solgt som sexslave på svartebørsen.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #7 Skrevet 24. juli 2018 2 minutter siden, Autumnia said: I verste fall blir hun solgt som sexslave på svartebørsen. I verste fall blir hun truet til å smugle narkotika og familien blir involvert. Anonymkode: 02046...b75 2
Gjest Autumnia Skrevet 24. juli 2018 #8 Skrevet 24. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I verste fall blir hun truet til å smugle narkotika og familien blir involvert. Anonymkode: 02046...b75 I verste fall forsvinner plutselig både hun og familien. Sporløst. Nei, vet du hva, TS. Få fornuft i denne venninna di.
Gent82 Skrevet 24. juli 2018 #9 Skrevet 24. juli 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: I verste fall blir hun drept. Anonymkode: 469ff...b58 Same thing
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #10 Skrevet 24. juli 2018 Uff og uff, her var det ene skrekkscenarioet etter det andre. Nå ble jeg ihvertfall nervøs. Jeg skal absolutt gjøre flere forsøk på å blåse vett inn i skallen hennes, og prøve å oppsøke de andre hun skal reise med. Men jeg vet at de kommer til å forklare seg med at det kommer til å gå bra fordi de kjenner folk der, det er et beskytta miljø, og bla bla bla. Uff. Skulle gjerne varslet familien og, men de bor i hjemlandet deres i Øst-Europa. Om det hadde latt seg gjøre å varsle ambassaden, og om så immigrasjonen i det aktuelle landet, kunne man satt hindringer i flere ledd. Men når alt kommer til alt, er det vel dessverre utenfor ens kontroll. 😞 TS Anonymkode: 31e54...531 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #11 Skrevet 24. juli 2018 1 time siden, Gent82 skrev: Same thing Nei, med medisiner er ikke lenger HIV automatisk en dødsdom. Uten at det betyr at HIV er noe man ønsker å bli smittet med, selvsagt. Anonymkode: 469ff...b58 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #12 Skrevet 24. juli 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff og uff, her var det ene skrekkscenarioet etter det andre. Nå ble jeg ihvertfall nervøs. Jeg skal absolutt gjøre flere forsøk på å blåse vett inn i skallen hennes, og prøve å oppsøke de andre hun skal reise med. Men jeg vet at de kommer til å forklare seg med at det kommer til å gå bra fordi de kjenner folk der, det er et beskytta miljø, og bla bla bla. Uff. Skulle gjerne varslet familien og, men de bor i hjemlandet deres i Øst-Europa. Om det hadde latt seg gjøre å varsle ambassaden, og om så immigrasjonen i det aktuelle landet, kunne man satt hindringer i flere ledd. Men når alt kommer til alt, er det vel dessverre utenfor ens kontroll. 😞 TS Anonymkode: 31e54...531 Tror nok ikke det er så mye mer du kan gjøre. Tviler på at jeg selv ville gått så langt som å varsle ambassaden. Hun er voksen, og må ta avgjørelser selv, selv om de ikke alltid er gode... håper du klarer å få overtalt henne. Anonymkode: 469ff...b58 2
Gent82 Skrevet 24. juli 2018 #13 Skrevet 24. juli 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, med medisiner er ikke lenger HIV automatisk en dødsdom. Uten at det betyr at HIV er noe man ønsker å bli smittet med, selvsagt. Anonymkode: 469ff...b58 Klart det. Men sånn som huet til hun er skrudd sammen, 'bekymringsløs spenning reise gøy tjene masse penger på å prostituere seg', så om hun kommer hjem HIVpositiv og må ta en tablett hver dag resten av livet + stigmaene som følger med så tror jeg da at det vil bli en stor skjærings i livskvaliteten hennes for å si det mildt. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #14 Skrevet 24. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, I går kranglet jeg med en av mine beste venninner. Hun jobber litt med eskorte på si, og fortalte at hun og et par andre i bransjen skal reise til et annet land for å sjekke ut markedet der. De tror de kan bli ettertraktede, da hvite jenter regnes som eksotiske der borte. Mangt kan vel sies om etikk og moral her, men mitt problem er at jeg er livredd for at noe skal tilstøte henne. Prostitusjon er ulovlig der, og i verste fall kan hun havne i fengsel. Hun mener det "bare" er å betale politiet penger under bordet, og så er alt greit. Hun skal snart søke turistvisum dit, og jeg har advart henne om at jeg kommer til å kontakte landets ambassade for å anbefale at de ikke innvilger visumsøknaden hennes. Meeen... jeg aner jo faktisk ikke om dette i det hele tatt er mulig. Er det noen her som har greie på visum og ambassader, som har noen innspill? Hilsen engstelig venninne Anonymkode: 31e54...531 Skal du selv komme i virkelig store problemer, så er dette måten å oppsøke problemer på. Jenta er voksen og bestemmer selv hva hun vil og hvilken risiko hun er villig til å ta. Skal du varsle noen, så snakk med foreldrene hennes. Anonymkode: 7d82b...2bc 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #15 Skrevet 24. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, I går kranglet jeg med en av mine beste venninner. Hun jobber litt med eskorte på si, og fortalte at hun og et par andre i bransjen skal reise til et annet land for å sjekke ut markedet der. De tror de kan bli ettertraktede, da hvite jenter regnes som eksotiske der borte. Mangt kan vel sies om etikk og moral her, men mitt problem er at jeg er livredd for at noe skal tilstøte henne. Prostitusjon er ulovlig der, og i verste fall kan hun havne i fengsel. Hun mener det "bare" er å betale politiet penger under bordet, og så er alt greit. Hun skal snart søke turistvisum dit, og jeg har advart henne om at jeg kommer til å kontakte landets ambassade for å anbefale at de ikke innvilger visumsøknaden hennes. Meeen... jeg aner jo faktisk ikke om dette i det hele tatt er mulig. Er det noen her som har greie på visum og ambassader, som har noen innspill? Hilsen engstelig venninne Anonymkode: 31e54...531 Pass dine egne saker! Anonymkode: f0deb...4c7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #16 Skrevet 24. juli 2018 La henne dra ,la Darwin overta. Hun vil jo så gjerne. Dette blir bra! Anonymkode: 6cadc...f51
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #17 Skrevet 24. juli 2018 Skal hun til Dubai? Det er farlig å leke med ilden der nede. Jeg ville tatt kontakt med Emiratenes ambassade og anonymt fortalt hva hennes planer er. Forhåpentligvis nektes huns visum. Hvite jenter er ettertraktet der nede. De har heller ingen rettigheter, så de risikere å tatt og solgt som sexslaver uten at noen kan gjøre noe som helst for dem. Der nede gjelder helt andre regler. Anonymkode: c9967...e86 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #18 Skrevet 24. juli 2018 Det stemmer, det er de Forente Arabiske Emirater det gjelder. Er visst lukruativt å være eskorte der borte, men på et eller annet tidspunkt kan det gå veldig galt! Er derfor jeg ikke klarer å la være å blande meg. De krever visum fra statsborgere fra det øst-europeiske landet hun er fra. (Familien hennes bor ikke i Norge, det er derfor jeg ikke klarer å kontakte de.) Anonymkode: 31e54...531
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå