AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Jeg jobber i en butikk. For ca to måneder siden var jeg syk i 3 dager da jeg skulle jobbe. Jeg ble tvunget på jobb av sjefen, og ble beskyldt for ikke å samarbeide, da jeg ikke svarte på tlf da han ringte meg. Enda jeg fulgte reglene for egenmelding/melding av sykdom, etc. Jeg ringte han opp igjen med en gang jeg så han hadde ringt. Etter dette synes jeg at sjefen min bla. har svart meg noe frekt på mail. Vi mailet bla ang overtidsbetaling, som jeg vet jeg har krav på, men som han heller var motvillig til å gi meg. Jeg føler ikke at jeg har hverken har vært frekk eller lite samarbeidsvillig.. jeg har svart han høflig og konkret, føler jeg.. men nå har sjefen spurt om vi kan snakke sammen. Jeg vet ikke hva det hele gjelder, men er veldig redd for hva det kan være 😕 Gruer meg sånn.. Huff av megen! Anonymkode: 5b07f...034
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Bare vær hard, er han drittsekk, er du drittsekk. Dokumenter all korrespondanse som går skriftlig til senere bruk, og ta lydopptak av samtalen dere skal ha. Anonymkode: aeebd...1a2 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 Ta med en tillitsvalgt. Anonymkode: 6777a...545 7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare vær hard, er han drittsekk, er du drittsekk. Dokumenter all korrespondanse som går skriftlig til senere bruk, og ta lydopptak av samtalen dere skal ha. Anonymkode: aeebd...1a2 Nei. Vær høflig og saklig, ikke vær drittsekk tilbake. Skriv ned hva som har skjedd, slik at du har det tilgjengelig under møtet. Anonymkode: 3968d...114 7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare vær hard, er han drittsekk, er du drittsekk. Dokumenter all korrespondanse som går skriftlig til senere bruk, og ta lydopptak av samtalen dere skal ha. Anonymkode: aeebd...1a2 Utrolig dårlig råd! Hold deg sakelig, og hold deg rolig. Ta gjerne med en tillitsvalgt. Anonymkode: 407fa...cc1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utrolig dårlig råd! Hold deg sakelig, og hold deg rolig. Ta gjerne med en tillitsvalgt. Anonymkode: 407fa...cc1 Ikke bare gjerne, men ta DEFINITIVT med en tillitsvalgt. Det skal man alltid gjøre ved slike tilfeller. Man tar ingen sjanser, for som ansatt sitter man i den svake posisjonen om en sjef har bestemt seg for å gjøre livet ditt surt av en eller annen grunn. Det har jeg sett mange stygge eksempler på. Hilsen tillitsvalgt. Anonymkode: 3b29b...bd4 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #7 Skrevet 24. juli 2018 Ikke si opp! (OK, jeg vet om mange situasjoner hvor ledere har funnet på å dra den «enten sier du opp og får en god attest, ellers får du sparken» uten å egentlig ha grunnlag for sparken!) smarte er å ta med en tillitsvalgt. Ta deg tid til å tenke før du snakker:)) Anonymkode: 29751...7ad 3
Infinitum Skrevet 24. juli 2018 #8 Skrevet 24. juli 2018 Ta med deg tillitsvalgte!! Bruk tiden du trenger, svar høflig og konkret, og vet du ikke hva du skal svare så svar at du trenger tid til å tenke på det.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #9 Skrevet 24. juli 2018 Å ta opp samtalen er det beste rådet du kan få, i tillegg til å ha med tillitsvalgt. Opptak har ved flere tilfeller ført til at sjefer blir oppsagt. Gjør dette i skjul, selvsagt. Anonymkode: 84464...34c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå