Pia_1991 Skrevet 23. juli 2018 #1 Skrevet 23. juli 2018 Hei! Jeg å samboer bestemte oss i juni for at jeg skulle slutte på pillene(cerazette) 🤩 lykkelig som jeg var, klar for å slutte på det påbegynte brettet, så ble det hlemt noen piller her og der, og jeg fikk blødning lignende mens 7. Juni. Dette varte i 6dager, også når brettet var på de siste dagene, fikk jeg ny blødning 21/22. Juni(litt usikker på om 21. Skal regnes som førstr blødningsdag, da det bare var merker på papiret!). Denne blødningen varte i 5dager (som tidligere har vært min normal!) Sluttet da på pillene 23., siden jeg uansett blødde, og det bare var to piller igjen.. Tok ikke eggløsningstest da 14 dager etter siste blødning, men har testet negativt både på eggløsning og graviditet nå når jeg i teorien skulle hatt mensen 20/21. Juli.. Jeg har ett barn fra før på snart 6år, barnet var ikke planlagt, men da brukte jeg noen andre piller.. Er det noen måte å sjekke om alle hormonene fra cerazette er ute av kroppen? noen med erfaringinger? Har alltid (før cerazette) hatt regelmessing mens, så regelmessig att den kom omtrent på klokkeslettet, så dette er litt frusterende for meg.. har brukt cerazette siden juni 2015, men har ikke alltid vært like flink å huske på de, spesielt ikke etter att jeg ble sammen med samboer.. vi er forresten 26år begge to..
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Kjære vene: du må gi kroppen din tid..det er juli bare og du har rotet med piller osv for kort tid siden. La nå kroppen din være i fred en stund. Den ordner seg selv, men er ikke et samlebånd. Det kan ta måneder før den stabiliserer seg, og det er helt poengløst å drive med eggløsningstester så snart etter pilleslutt. Bare ha sex og spar testene til du har hatt én normal syklus. Gravid kan du bli likevel. Anonymkode: 70377...9ef 8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 Det tok 8 måneder etter pilleslutt før jeg fikk stabil syklus igjen. Og det syntes legen min var helt innafor normalen. Svært få får det etter fire-fem måneder. Så du, gi kroppen din noen måneder før du begynner å kjøpe tester. Anonymkode: 35cb3...348 2
Gakkepus Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Kjære vene: du må gi kroppen din tid..det er juli bare og du har rotet med piller osv for kort tid siden. La nå kroppen din være i fred en stund. Den ordner seg selv, men er ikke et samlebånd. Det kan ta måneder før den stabiliserer seg, og det er helt poengløst å drive med eggløsningstester så snart etter pilleslutt. Bare ha sex og spar testene til du har hatt én normal syklus. Gravid kan du bli likevel. Anonymkode: 70377...9ef Signerer!
Pia_1991 Skrevet 24. juli 2018 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2018 Takk for svar.. forstår at jeg må finne fram tålmodighet 😅 er bare uvant, alltid før Cerazette kom liksom normal syklus med en gang..
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 3 minutter siden, Pia_1991 skrev: Takk for svar.. forstår at jeg må finne fram tålmodighet 😅 er bare uvant, alltid før Cerazette kom liksom normal syklus med en gang.. Men vet du det? Du må jo i tilfelle ha testet for eggløsning hver måned du ikke har gått på p-piller? Du kan ha hatt blødning til "rett" tid, uten at du har hatt eggløsning. Anonymkode: a6ff3...547
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #7 Skrevet 24. juli 2018 Enig med de andre, du har nettopp(!) sluttet med prevensjon! Det kan ta flere måneder før syklus blir normal. Og selv da er det på ingen måte gitt at du blir gravid på første forsøk. Legg bort alle testene og slutt å stresse. Anonymkode: 7c316...3b9
Pia_1991 Skrevet 24. juli 2018 Forfatter #8 Skrevet 24. juli 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men vet du det? Du må jo i tilfelle ha testet for eggløsning hver måned du ikke har gått på p-piller? Du kan ha hatt blødning til "rett" tid, uten at du har hatt eggløsning. Anonymkode: a6ff3...547 Rekner med det, siden jeg har ett barn fra før, som ble til då vi var uten prevansjon i 1mnd.. og hadde en spontanabort i uke 9 i 2015, før jeg begynte på cerazette. Då og skjedde det med en gang etter prevasjonsslutt.. Endret 24. juli 2018 av Pia_1991
Mobi123 Skrevet 24. juli 2018 #9 Skrevet 24. juli 2018 10 timer siden, Pia_1991 skrev: Hei! Jeg å samboer bestemte oss i juni for at jeg skulle slutte på pillene(cerazette) 🤩 lykkelig som jeg var, klar for å slutte på det påbegynte brettet, så ble det hlemt noen piller her og der, og jeg fikk blødning lignende mens 7. Juni. Dette varte i 6dager, også når brettet var på de siste dagene, fikk jeg ny blødning 21/22. Juni(litt usikker på om 21. Skal regnes som førstr blødningsdag, da det bare var merker på papiret!). Denne blødningen varte i 5dager (som tidligere har vært min normal!) Sluttet da på pillene 23., siden jeg uansett blødde, og det bare var to piller igjen.. Tok ikke eggløsningstest da 14 dager etter siste blødning, men har testet negativt både på eggløsning og graviditet nå når jeg i teorien skulle hatt mensen 20/21. Juli.. Jeg har ett barn fra før på snart 6år, barnet var ikke planlagt, men da brukte jeg noen andre piller.. Er det noen måte å sjekke om alle hormonene fra cerazette er ute av kroppen? noen med erfaringinger? Har alltid (før cerazette) hatt regelmessing mens, så regelmessig att den kom omtrent på klokkeslettet, så dette er litt frusterende for meg.. har brukt cerazette siden juni 2015, men har ikke alltid vært like flink å huske på de, spesielt ikke etter att jeg ble sammen med samboer.. vi er forresten 26år begge to.. Sluttet på samme p-piller etter nyttår. Hadde UL hos gyn i mars i forbindelse med celleprøve hvor hun så antydning til eggløsning (stemte med antall syklusdager også). Hatt regelmessig syklus fram til juni, vel og merke mindre blødning enn jeg har kunne huske at jeg hadde før jeg begynte på p-piller for maaange år siden. Når jeg fikk TR 19 dager på overtid i juni var det mindre blødning enn jeg noen gang har hatt, men fikk nå hvertfall svar på at jeg ikke var gravid og at alle de 10 graviditetstestene jeg tok faktisk var velfungerende. Først nå i juli kom den blødningsmengden jeg husker fra når jeg var yngre før ppillene ble tatt i bruk, så mulig det faktisk måtte ta et halvt år før kroppen stabiliserer seg etter langvarig medikamentbruk. Satser hvertfall på at jeg er i rute nå 😁. Lykke til til deg i prøveperioden!
Pia_1991 Skrevet 24. juli 2018 Forfatter #10 Skrevet 24. juli 2018 1 minutt siden, Mobi123 skrev: Sluttet på samme p-piller etter nyttår. Hadde UL hos gyn i mars i forbindelse med celleprøve hvor hun så antydning til eggløsning (stemte med antall syklusdager også). Hatt regelmessig syklus fram til juni, vel og merke mindre blødning enn jeg har kunne huske at jeg hadde før jeg begynte på p-piller for maaange år siden. Når jeg fikk TR 19 dager på overtid i juni var det mindre blødning enn jeg noen gang har hatt, men fikk nå hvertfall svar på at jeg ikke var gravid og at alle de 10 graviditetstestene jeg tok faktisk var velfungerende. Først nå i juli kom den blødningsmengden jeg husker fra når jeg var yngre før ppillene ble tatt i bruk, så mulig det faktisk måtte ta et halvt år før kroppen stabiliserer seg etter langvarig medikamentbruk. Satser hvertfall på at jeg er i rute nå 😁. Lykke til til deg i prøveperioden! Kan jeg spørre hva TR betyr? Hadde du regelmessig blødning etter att du sluttet? takk for godt svar! lykke til til deg også 1
Mobi123 Skrevet 24. juli 2018 #11 Skrevet 24. juli 2018 Akkurat nå, Pia_1991 skrev: Kan jeg spørre hva TR betyr? Hadde du regelmessig blødning etter att du sluttet? takk for godt svar! lykke til til deg også Har lært å skrive TR for Tante rød her på forumet 😅. Hadde helt regelmessig blødning etter at jeg sluttet fra jan-juni. Juni var jeg 19 dager på overtid, hvor det i juli stabiliserte seg igjen. 1
Pia_1991 Skrevet 24. juli 2018 Forfatter #12 Skrevet 24. juli 2018 3 timer siden, Mobi123 skrev: Har lært å skrive TR for Tante rød her på forumet 😅. Hadde helt regelmessig blødning etter at jeg sluttet fra jan-juni. Juni var jeg 19 dager på overtid, hvor det i juli stabiliserte seg igjen. Hehe, takk! Hva med «ikm»? 😅
Pearl2.0 Skrevet 24. juli 2018 #13 Skrevet 24. juli 2018 Slutta med cerazette, fikk stabil syklus etter 2 mnd, ble gravid 4 mnd etter dette igjen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå