Gå til innhold

hvordan er det å være psykopat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

enkelt og greit...har de det verre enn offrene sine?

Anonymkode: 7cf6d...869

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg ikke de har. De setter seg selv først, og er vel typisk narsissist og mangler empati.

Anonymkode: c8b52...101

Skrevet

Mitt inntrykk er at de med psykopatiske trekk ikke har den ringeste idé om at de har det. :haar:

AnonymBruker
Skrevet

Denne historien syntes jeg var innmari fascinerende - en hjerneforsker som forska på hjerner til voldsmenn/mordere/psykopater, og fant ut at han selv faktisk hadde en typisk psykopat-hjerne...! Han brukte egen og familiens hjernescanninger som kontroller, og trodde det hadde skjedd en forveksling mellom bunkene.

Hva familie og venner kunne fortelle om hvordan han var å leve med, og hadde vært under oppvekst - når han måtte innse at han heller ikke hadde vært helt god, og fremdeles var svært utfordrende å leve med pga selvsentrert og så ikke andres behov osv. 

https://www.nrk.no/ytring/mitt-liv-som-psykopat-1.11722793

Ligger en dokumentar om det her hos NRK - https://www.nrk.no/dokumentar/xl/fant-ut-at-han-har-psykopat-hjerne-1.11731972

Anonymkode: 46cd5...2c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De lever etter mottoet

Først meg selv

Så meg selv

så min neste, hvis det er til mitt eget beste. 

Det mest fascinerende er denne totale mangelen på samvittighet. Jeg var medlem i en frivillig organisasjon og en av de frivillige var en dame med psykopatiske trekk. Hun mobbet de usikre og sårbare personene. Hun diktet opp en skade i benet, og beskyldte meg senere for å ha bidratt til dette, selv om jeg ikke var i nærheten av henne. Hun var ikke så smart heldigvis, så hun ble omsider fjernet fra aktiviteten. 

Så var det en lærer på ungdomsskolen som mobbet de sårbare barna. Han fant alltid en hakkekylling i hver eneste klasse. Jeg skulle gjerne sett en hjerneskanning av disse menneskene for å se om hjernene deres skilte seg fra andres.

Anonymkode: 2bd65...ffd

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jeg gikk i klasse med ei jeg tror er psykopat for flere år siden. Hun var den verste mobberen jeg har hatt, for jeg ble mobbet på ungdomsskolen også. 

Noen som kan kjenne igjen og si om hun er det?

Det startet veldig fint. Hun var lett å prate med, imøtekommende og var flink til å få folk til å le. Men etter hvert så begynte hun å merke svakheter hos meg og et par til. Hun hadde alltid folk hun mobbet og det vr slike som ble mobbet fra før eller hadde dårlig selvtillit. Hun kunne skjelle ut folk, be folk om å ta livet sitt og beskyldte andre for å være fæle. Jeg hadde aldri gjort henne noe. Møtte henne i en bakgate på vei fra byen en gang og da gikk hun fysisk til angrep. Jeg spurte hva jeg egentlig hadde gjort, og hun sa bare rett ut at hun irriterte seg over min eksistens. 

Hun skulle også drepe ei venninne som i følge henne hadde prøvd seg på eksen hennes. Mens hun selv kunne prøve seg på andres kjærester foran trynet på dem. Det var direkte vanskelig å diskutere med henne fordi hun evnet ikke å se at hun gjorde mye stygt mot folk. Var ingen som turte å stå opp mot henne heller. De bare sa at det var så behagelig å være uten hennes nærvær. 

Anonymkode: 7cf6d...869

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...