AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #41 Skrevet 25. juli 2018 På 24.7.2018 den 0.06, AnonymBruker skrev: https://naturvernforbundet.no/samferdsel/fly/ Fly er den mest miljøskadelige transportformen som fins. Dropper du feriereisen med fly i år, eller gir du faen? Anonymkode: 80e8a...74e Ja jeg skal til Oslo og jeg skal gå hele veien. Det er faktisk veldig mange mil. Mange fjell. Mye forsakelser, men også mye å motta. Tror dere fjellene kan føle hvor miljøbevisst jeg er? Eller kanskje trærne kjenner meg igjen og tenker at: jeg kan lukte miljøvennligheten helt hit Jeg er den flinkeste i verden på miljø. Jeg har en spesialbæsj som gir unik næring til jorden, slik at blomstene som vokser opp blir til helt nye arter, med farger som aldri er registrert før. Det er også en del av miljø-oppdraget mitt. Å bæsje langsmed veien for å gjødsle, for å gi sårt tiltrengt næring i fattig jord. Den rike jorden bæsjen min representerer er kjent blant naturen selv. Så naturen har spurt meg om jeg kan gå tur her og der for å få spredt det magiske gjødselet mitt. Oslo har bedt om litt magisk gjødsling (vinden fortalte meg, jeg samarbeider med vinden. veldig praktisk) De har sikkert lyst på vakre blomster i Oslo og???? Det kan være de første miljøblomstene. Det er revolusjonerende. Gisp. Anonymkode: 729cc...54d 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #42 Skrevet 26. juli 2018 Jeg har flyskrekk, hater å fly og synes det i tillegg er miljøkatastrofe at vi i rike verden flyr rundt overalt på jorda og samtidig blir så aggressive og negative når fattigfolk strømmer hit til oss.... Litt av en dobbeltmoral dette.... vi skal liksom få reise til Afrika, Asia, sør amerika osv for ren underholdning og personlig nytelse/opplevelse mens flyktninger som reiser pga krig og nød skal ikke være velkommen andre steder enn til sine like fattige naboer. Merkelige er vi rikfolk.... Anonymkode: ca677...056 1
Sushi Skrevet 26. juli 2018 #43 Skrevet 26. juli 2018 Ja, vi dropper som regel fly når vi skal på ferie. Prøver også å ta tog når jeg skal på jobbreiser, så lenge det er mulig.
Arabella Skrevet 26. juli 2018 #44 Skrevet 26. juli 2018 5 minutter siden, Sushi skrev: Ja, vi dropper som regel fly når vi skal på ferie. Prøver også å ta tog når jeg skal på jobbreiser, så lenge det er mulig. Du prøver? Gjør det ikke på ordentlig altså?
Gjest Overrasket Skrevet 26. juli 2018 #45 Skrevet 26. juli 2018 Cruiseskip er den største miljøsynderen. Ingen transportform er verre. Når det gjelder flytrafikk, ja, jeg dropper mange flyvninger hvert år. Jeg har en personlig maksgrense på 3 flyturer hvert år, jeg forsøker å koke det ned til 2. I fjor hadde jeg to flyturer, i år har jeg to flyturer, så det er mulig jeg klarer målet om to returreiser i året også på sikt. Jeg bruker aldri fly på helgeturer, jeg bruker masse, masse tid på tog og alternativt buss, og jeg reiser aldri til et annet kontinent uten at turen varer lenge nok til at jeg har tid til å virkelig gjøre nytte av miljøgriseriet. Jeg kunne aldri tatt en 5-dagers på Mænhætt'n f.eks. Denne måten å reise på har ført til at jeg har opplevd mye, mye mer enn jeg noen gang gjorde før jeg reduserte flyturer så kraftig.
Arabella Skrevet 26. juli 2018 #46 Skrevet 26. juli 2018 Jeg har familie i andre enden av Norge. Annet enn fly er uaktuelt. Det har jeg ikke dårlig samvittighet for. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #47 Skrevet 26. juli 2018 Jeg flyr. Både med jobben, for en langhelg borte og ferier. En del totalt. Jeg er veldig glad i å ta tog og vil gjerne ivareta miljøet, men slik det er nå går det ikke opp. Får vi høyhastighetstog som også er rimelige så tar jeg gladelig dem. Da jeg bodde i Frankrike var TGV et godt alternativ jeg brukte ofte. Det var rimeligere enn fly, og med togstasjoner fra sentrum til sentrum sparte jeg også tid dersom man regnet på det å komme seg til og fra flyplasser. Bil eier jeg derimot ikke. Både kostnadsmessig og tidsmessig fungerer det fint i Oslo sentrum med kollektivtransport. Politikere må rett og slett se på incentivene. Det må lønne seg både mtp. tid og penger. Det nytter ikke bare å stå og kjefte på folk. Spesielt ikke når vi vet politkere selv sjelden er rollemodeller. De må presentere alternativer som duger. Anonymkode: c2922...165 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #48 Skrevet 26. juli 2018 6 minutter siden, Arabella skrev: Jeg har familie i andre enden av Norge. Annet enn fly er uaktuelt. Det har jeg ikke dårlig samvittighet for. Har jeg også, og jeg tar heller bilen. Litt lite ladestasjoner i Finnmark men tar bare 1,5 døgn å kjøre norge på langs. Anonymkode: a2ff7...160
Arabella Skrevet 26. juli 2018 #49 Skrevet 26. juli 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har jeg også, og jeg tar heller bilen. Litt lite ladestasjoner i Finnmark men tar bare 1,5 døgn å kjøre norge på langs. Anonymkode: a2ff7...160 Hvor bor du ettersom det ikke tar lengre tid for deg? Du må vel også sove noen timer. Endret 26. juli 2018 av Arabella
Arabella Skrevet 26. juli 2018 #50 Skrevet 26. juli 2018 De som synder mest med flyforurensning, er vel alle krøsusene med flere private fly og helikoptere. Selvom de skal i samme konferanse (eksempel), reiser de i hvert sitt fly. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #51 Skrevet 26. juli 2018 6 minutter siden, Arabella skrev: Hvor bor du ettersom det ikke tar lengre tid for deg? Du må vel også sove noen timer. Bor i vestby. Og ja, vi legger inn en overnatting som oftest i Piteå. Vi kjører selvfølgelig Sverige og ikke Norge. Sparer masse tid på det. Anonymkode: a2ff7...160
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #52 Skrevet 26. juli 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har flyskrekk, hater å fly og synes det i tillegg er miljøkatastrofe at vi i rike verden flyr rundt overalt på jorda og samtidig blir så aggressive og negative når fattigfolk strømmer hit til oss.... Litt av en dobbeltmoral dette.... vi skal liksom få reise til Afrika, Asia, sør amerika osv for ren underholdning og personlig nytelse/opplevelse mens flyktninger som reiser pga krig og nød skal ikke være velkommen andre steder enn til sine like fattige naboer. Merkelige er vi rikfolk.... Anonymkode: ca677...056 Dette. Jeg gir ikke faen lenger. Denne varmen er bevis på at vi ødelegger jorda. Tar ikke fly. Fly er for de late og ignorante. (Hurra for dessertgenerasjonen med alle de gode verdiene sine. Not). Det går fint an å ta buss, tog og ferge. Selv om familien din bor i den andre delen av Norge, så kommer du frem. Du kommer frem. Alle disse feriereisene, er totalt unødvendig. Må du reise til familien og synes det er et ork å reise en halv dag, så flytt nærmere. Er det på grunn av jobb, start ditt eget firma. Anonymkode: a90a5...fda 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #53 Skrevet 26. juli 2018 Flyr minst mulig. Bare når jeg må. Min siste flytur var i 2013. Har et fint liv uten Anonymkode: 63df7...6f7 1
Arabella Skrevet 26. juli 2018 #54 Skrevet 26. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bor i vestby. Og ja, vi legger inn en overnatting som oftest i Piteå. Vi kjører selvfølgelig Sverige og ikke Norge. Sparer masse tid på det. Anonymkode: a2ff7...160 Du skriver "vi". Da er det minst en person til foruten deg som har førerkort og kan avlaste deg, regner jeg med. Jeg har bil, men tør ikke legge ut på en såpass lang tur alene. Jeg bor i Østfold.
Husholdning1 Skrevet 26. juli 2018 #55 Skrevet 26. juli 2018 Nå er fly langt fra verstingen. Men jeg gir uansett faen. 1
Arabella Skrevet 26. juli 2018 #56 Skrevet 26. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette. Jeg gir ikke faen lenger. Denne varmen er bevis på at vi ødelegger jorda. Tar ikke fly. Fly er for de late og ignorante. (Hurra for dessertgenerasjonen med alle de gode verdiene sine. Not). Det går fint an å ta buss, tog og ferge. Selv om familien din bor i den andre delen av Norge, så kommer du frem. Du kommer frem. Alle disse feriereisene, er totalt unødvendig. Må du reise til familien og synes det er et ork å reise en halv dag, så flytt nærmere. Er det på grunn av jobb, start ditt eget firma. Anonymkode: a90a5...fda Dette er det mest overfladiske og ignorante jeg har lest hittil. 4
Sushi Skrevet 26. juli 2018 #57 Skrevet 26. juli 2018 37 minutter siden, Arabella skrev: Du prøver? Gjør det ikke på ordentlig altså? Som du sikkert skjønte så prøver jeg å unngå flyreiser i jobbsammenheng ved å ta tog så ofte jeg kan, men hvis jeg skal på en jobbreise der det ikke er mulig så tar jeg fly.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #58 Skrevet 26. juli 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har flyskrekk, hater å fly og synes det i tillegg er miljøkatastrofe at vi i rike verden flyr rundt overalt på jorda og samtidig blir så aggressive og negative når fattigfolk strømmer hit til oss.... Litt av en dobbeltmoral dette.... vi skal liksom få reise til Afrika, Asia, sør amerika osv for ren underholdning og personlig nytelse/opplevelse mens flyktninger som reiser pga krig og nød skal ikke være velkommen andre steder enn til sine like fattige naboer. Merkelige er vi rikfolk.... Anonymkode: ca677...056 Dette mister all verdi ettersom du har skikkelig flyskrekk og hater å fly. Det er jo en sterk motivasjon for å velge annen transport, og så kan du bare legge på litt moralsk overlegenhet så du har litt utbytte av angsten din. Anonymkode: c2922...165 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #59 Skrevet 26. juli 2018 Flyr minst mulig. Blir kanskje en tur/retur hvert 3dje år. Forstår meg ikke på de som må dra til andre siden av kloden for å få sol. Anonymkode: 3c0fa...b64 1
Arabella Skrevet 26. juli 2018 #60 Skrevet 26. juli 2018 2 minutter siden, Sushi skrev: Som du sikkert skjønte så prøver jeg å unngå flyreiser i jobbsammenheng ved å ta tog så ofte jeg kan, men hvis jeg skal på en jobbreise der det ikke er mulig så tar jeg fly. Unnskyld, jeg var litt flåsete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå