Arabella Skrevet 26. juli 2018 #61 Skrevet 26. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Flyr minst mulig. Blir kanskje en tur/retur hvert 3dje år. Forstår meg ikke på de som må dra til andre siden av kloden for å få sol. Anonymkode: 3c0fa...b64 Hvor stor prosent av Norges befolkning gjør det da, tror du?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #62 Skrevet 26. juli 2018 Flyr aldri. Har heller ikke bil. tar kollektivt, helst tog. Forsøpler aldri. Mit boss er det samme hver uke, 2 bæreposer med div søppel. Kjøper sjelden klær. Handler det jeg trenger, ikke mer. Går til butikken, eller sykler. Dere andre kan ryke og reise,. Anonymkode: 1fb0c...5f8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #63 Skrevet 26. juli 2018 Jeg flyr. Veldig vanskelig å komme seg utennom skandinavia uten fly. Mange land MÅ ha turisme for å overleve, men de er såpass langt unna at flytur må til. Hvis man først skal tenke miljø og ressurser bør man også ta med de land som vil gå "a dundas" hvis de ikke får truister. Jeg gjør mitt for miljøet, og fanatisk kommer jeg aldri til å bli. Anonymkode: 53b89...42b
Ginavn Skrevet 26. juli 2018 #64 Skrevet 26. juli 2018 Jeg gir faen. Også har jeg dieselbil❤️ Hva liker jeg mer enn å fly (så lenge jeg kan unngå STASI i Frankfurt)? Meningsløse kjøreturer.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #65 Skrevet 26. juli 2018 Gir faen. Flyet hadde jo gått om jeg var med eller ikke..... Da hadde bare noen andre tatt mitt sete. Anonymkode: 253d2...003
Honey Dew Skrevet 26. juli 2018 #66 Skrevet 26. juli 2018 På 25.7.2018 den 10.18, AnonymBruker skrev: Ja jeg skal til Oslo og jeg skal gå hele veien. Det er faktisk veldig mange mil. Mange fjell. Mye forsakelser, men også mye å motta. Tror dere fjellene kan føle hvor miljøbevisst jeg er? Eller kanskje trærne kjenner meg igjen og tenker at: jeg kan lukte miljøvennligheten helt hit Jeg er den flinkeste i verden på miljø. Jeg har en spesialbæsj som gir unik næring til jorden, slik at blomstene som vokser opp blir til helt nye arter, med farger som aldri er registrert før. Det er også en del av miljø-oppdraget mitt. Å bæsje langsmed veien for å gjødsle, for å gi sårt tiltrengt næring i fattig jord. Den rike jorden bæsjen min representerer er kjent blant naturen selv. Så naturen har spurt meg om jeg kan gå tur her og der for å få spredt det magiske gjødselet mitt. Oslo har bedt om litt magisk gjødsling (vinden fortalte meg, jeg samarbeider med vinden. veldig praktisk) De har sikkert lyst på vakre blomster i Oslo og???? Det kan være de første miljøblomstene. Det er revolusjonerende. Gisp. Anonymkode: 729cc...54d Der kom kaffien utover tastaturet. Noe av det morsomste jeg har lest her inne
Arabella Skrevet 26. juli 2018 #67 Skrevet 26. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Flyr aldri. Har heller ikke bil. tar kollektivt, helst tog. Forsøpler aldri. Mit boss er det samme hver uke, 2 bæreposer med div søppel. Kjøper sjelden klær. Handler det jeg trenger, ikke mer. Går til butikken, eller sykler. Dere andre kan ryke og reise,. Anonymkode: 1fb0c...5f8 Du er virkelig et unikum! En sjeldenhet!
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #68 Skrevet 26. juli 2018 Jeg har fløyet mye til en annen kant av jorden de siste årene. Men når jeg har kommet dit, prøver jeg å ta tog over lange avstander når det lar seg gjøre. 10 timer på skrangletog med bare lokale folk. Anonymkode: d3273...9dc
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #70 Skrevet 26. juli 2018 Jeg gir faen. Nå har jeg kun tatt under 5 flyturer i løpet av 25 år. Så ble det et par år med en tur i året. I år blir det to. Til gjengjeld så bruker jeg alltid kollektivtransport i hverdagen. Anonymkode: 68b2c...f82
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #71 Skrevet 26. juli 2018 Ønsker å reise, så gir faen. Liker ikke å kjøre fly da så skjønner ikke hvorfor jeg utsetter meg for det. Anonymkode: ffe22...ead
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #72 Skrevet 26. juli 2018 Jeg har ikke barn så jeg flyr og kjører dieselbil uten eneneste flekk på samvittigheten. Anonymkode: e5153...9d1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #73 Skrevet 26. juli 2018 Jeg flyr når jeg skal langt og lenge, men jeg har faktisk droppet unødvendige weekend-turer de siste årene. Har funnet ut at det går fint an å kose seg en langweekend uten å belaste mitt allerede negative miljøregnskap ytterligere ved å fly til London eller Riga eller Roma, bare fordi det er så billig. Så her spares fly til noen få, skikkelige ferier, men de kommer jeg til å fortsette å unne meg. Anonymkode: c87ef...279 1
Gjest hind Skrevet 26. juli 2018 #74 Skrevet 26. juli 2018 Nordmenn kommer ikke til å fly mindre før det blir veldig mye dyrere enn det er nå. Vi er altfor egoistiske og nytelsessyke, meg selv inkludert.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #75 Skrevet 27. juli 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette mister all verdi ettersom du har skikkelig flyskrekk og hater å fly. Det er jo en sterk motivasjon for å velge annen transport, og så kan du bare legge på litt moralsk overlegenhet så du har litt utbytte av angsten din. Anonymkode: c2922...165 Sånn sett gir min flyskrekk en direkte miljøgevinst til deg i form av at du får friskere luft/ozonlag. Det du skriver til meg oser dårlig samvittighet, noe som for så vidt er et godt tegn på veien til å ta mer miljøbevisste valg. Mange her i denne tråden gir jo fullstendig f..... dvs ingen samvittighet overhodet. Anonymkode: ca677...056
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #76 Skrevet 27. juli 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Flyr aldri. Har heller ikke bil. tar kollektivt, helst tog. Forsøpler aldri. Mit boss er det samme hver uke, 2 bæreposer med div søppel. Kjøper sjelden klær. Handler det jeg trenger, ikke mer. Går til butikken, eller sykler. Dere andre kan ryke og reise,. Anonymkode: 1fb0c...5f8 Lenge leve selvgodheten din. Det finnes de av oss som må reise til utlandet i møter. Hvordan mener du at vi skulle komme oss frem? Anonymkode: 25be0...137
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #77 Skrevet 27. juli 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke barn så jeg flyr og kjører dieselbil uten eneneste flekk på samvittigheten. Anonymkode: e5153...9d1 Jeg også Anonymkode: 25be0...137
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #78 Skrevet 27. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lenge leve selvgodheten din. Det finnes de av oss som må reise til utlandet i møter. Hvordan mener du at vi skulle komme oss frem? Anonymkode: 25be0...137 Lenge leve andres idioti, får jeg svare da. Dere som "må" reise til utlandet på møter, hvor mange av disse møtene er det tvingende nødvendig at dere fysisk er til stede på, enn at det kunne vært løst med dagens teknologi som videosamtaler, skype, osv? Anonymkode: 1fb0c...5f8 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #79 Skrevet 27. juli 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn sett gir min flyskrekk en direkte miljøgevinst til deg i form av at du får friskere luft/ozonlag. Det du skriver til meg oser dårlig samvittighet, noe som for så vidt er et godt tegn på veien til å ta mer miljøbevisste valg. Mange her i denne tråden gir jo fullstendig f..... dvs ingen samvittighet overhodet. Anonymkode: ca677...056 Samvittighet har fint lite med det å gjøre. Dumskap er derimot overrepresentert. Anonymkode: 1fb0c...5f8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #80 Skrevet 27. juli 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samvittighet har fint lite med det å gjøre. Dumskap er derimot overrepresentert. Anonymkode: 1fb0c...5f8 Klart at det å forurense gir dårlig samvittighet for mange. Men ikke alle. Jeg får dårlig samvittighet over mange ting i dag som forurenser, alt fra plastemballasjer til ting som gjør at biene forsvinner. Vet mange andre som også får dårlig samvittighet over dagens livsstil. Andre får ingen dårlig samvittighet overhode. De lever mer i nuet og ofrer ikke så mye tanker på miljøet. Jeg håper jorda får en etterlengtet pause i vår forurensing når oljen tar slutt. Da må vi kanskje tilpasse oss igjen og finne mer bærekraftige livsformer. Anonymkode: ca677...056
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå