Gå til innhold

Hvordan får jeg meg en valp eller hund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får jeg tak i en hund eller valp når jeg har sosial angst og telefonskrekk?

Jeg vet ikke hva jeg skal si? Hva jeg skal spørre om? Vanskelig å føre en vanlig dialog eller telefonsamtale når angsten ødelegger.

Mye enklere med Mail men skjønner at alle oppdretterne vil snakke på telefon men jeg klarer det ikke. 

Bare det å bli vurdert frem og tilbake om jeg er en bra nok hundeeier gir meg helt panikk.

Hvordan får jeg oppdrettere eller tidligere eiere til å stole på meg som person når de sikkert merker at jeg er klønete sosialt?

Jeg er mye tryggere på hunder enn mennesker. Jeg klarer å ringe til dyrelegen siden det kun er spørsmål om en time. Og å komme til dyrlegetimen går også helt greit siden da vet jeg at det er hunden som er fokuset og ikke at jeg skal bli vurdert eller spørsmål om meg som person. Jeg klarer også å gå på hundekurs siden da er også fokuset på hunden og instruktøren skal heller ikke intervjue meg og å vurdere hvor bra jeg er som person. Eller å gå på utstilling siden da blir jeg heller ikke spurt frem og tilbake om hvem, hva hvordan og hvorfor.

Noen ting går helt greit mens andre ting klarer jeg ikke. Betyr det at jeg er dårlig hundeeier? Hvordan får jeg meg en valp eller hund selv? Jeg kan ikke spørre venninner om hjelp siden dem vil nok prate med meg og jeg kan heller ikke spørre foreldrene mine om hjelp siden jeg er voksen. 

Hater hele angsten og den ødelegger meg helt. Vet at folk ser at jeg er nervøs og redd ol. og at folk trekker seg unna meg siden de tror jeg ikke vil ha kontakt selv om jeg vil. Vet folk ser at jeg er usikker og at andre mennesker også da blir usikker på meg som person og at de da trekker seg unna.

Anonymkode: 066ab...72c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dyrebeskyttelsen? Eller svare på annonse på Finn / Facebook? 

Anonymkode: 91281...d97

Skrevet

Kan du ikke sende en Mail og spørre om å få se på valpene, samtidig kan du fortelle at du har angst og ønsker deg en «venn»

Du kan jo ha med deg noen hvis du kan komme og se på valpene.

Det er hunden som et i fokus hos veterinær, men det er jo du som må stå for praten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er værre å spørre etter en voksen omplasseringshund siden da kanskje den eieren alt er veldig glad i hunden sin og er kanskje enda mere kritisk og vurderende til meg som person enn om jeg skal ha en valp?

Anonymkode: 066ab...72c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare prøvd å psyke meg opp, tenkt på hva gevinsten av ubehaget kan være, nemlig en valp. 

At du er sjenert og klumsete vil ikke ha noe å si for din evne til å ta vare på en hund! Jeg ville nok skrevet en mail til evn selger hvor jeg hadde fortalt litt om meg selv sånn at de vet info om deg skriftlig så det ikke blir så mye spørsmål direkte over tlf eller ved møte. 

Du må bare tenke at angsten ikke skal ødelegge livet ditt, og alt det ubehaget du kommer til å føle kommer til å være veldig verdt det. :) Du lever bare en gang, så ikke la angsten styre og bestemme livet ditt. Masse lykke til. :)

Anonymkode: dba1f...1b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...