Gå til innhold

Fødseselsattest ved reise med barn uten samme etternavn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Reiser straks en liten tur til Skottland med datteren min. Hun har fars etternavn, ikke mitt. Far og jeg har et trøblete forhold og han er vrang og skriver ikke samtykke til at hun kan reise. Men jeg har fødselsattesten hennes, som beviser min relasjon til henne. Er det nok til å få oss gjennom passkontrollen?

Anonymkode: 961f0...d2d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hun pass? 

Anonymkode: f27e6...564

Skrevet

Hun må jo ha pass for å reise til utlandet, har hun det kan hun reise med deg uten fødselsattest 

AnonymBruker
Skrevet

Hun har pass, men Storbritannia er veldig strenge. Fikk problemer gjennom kontrollen i Belfast i fjor, fordi jeg ikke hadde med fødselsattest. Noen sier jeg må ha fullmakt, men fødselsattest burde holde, føler jeg.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har pass, men Storbritannia er veldig strenge. Fikk problemer gjennom kontrollen i Belfast i fjor, fordi jeg ikke hadde med fødselsattest. Noen sier jeg må ha fullmakt, men fødselsattest burde holde, føler jeg.

Pass holder. Trenger ikke mer fullmakt enn det. Fødselsattest er uansett ingen fullmakt 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pass og fødselsattest. Han viste meg reglene da vi ble stoppet i passkontroll i Irland i fjor. Vi har heller ikke samme etternavn.

Anonymkode: a0cf4...83c

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pass holder. Trenger ikke mer fullmakt enn det. Fødselsattest er uansett ingen fullmakt 

Når man reiser med mindreårige er det fornuftig å ha med noen form for dokumentasjon på at man er foreldre til barnet. 

Særlig når navnet eller utseende er ulikt.

Vi har med fødselsattest i forhold til barna. Ligger bare i samme mappe som passet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Reiser straks en liten tur til Skottland med datteren min. Hun har fars etternavn, ikke mitt. Far og jeg har et trøblete forhold og han er vrang og skriver ikke samtykke til at hun kan reise. Men jeg har fødselsattesten hennes, som beviser min relasjon til henne. Er det nok til å få oss gjennom passkontrollen?

MIne barn har ikke mitt etternavn, så jeg har alltid med fødsels attest i tilfelle, der står jo begge foreldrene sine navn. Du trenger ikke hans samtykke til at du kan ta barnet med til Skottland. Så lenge hun har gyldig pass og du har med fødselsattesten er det ingen problemer . Reis og kos dere 

Anonymkode: 36093...59f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...