Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen forslag? Gjelder til gutt. Samboer skal være fadder. Og hvis man ender opp med å gi penger, hva er "vanlig" å gi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiller det noen rolle hva familien til barnet er opptatte av? Dåpsbarnet skal vel ikke på jakt med det første uansett, og det er ingen garanti for at han arver interessene til resten av familien. 

AnonymBruker
Skrevet

Var nettopp fadder og snakka med en annen fadder ang gave. Forsto at 1000 var en vanlig sum. Jeg gav gave + penger til verdi 1000. Vi har alle god økonomi og er i slutten av 30-åra. Jeg gav en speiderkniv. Også til friluftsinteressert familie. 

Anonymkode: 7cebb...9ad

• Liker 2
Skrevet

Hva med en fin kniv med gravert navn til gutten. Om han ikke blir noe friluftsmenneske, så kan den jo brukes til andre ting

• Liker 1
Gjest blåbærpike
Skrevet (endret)

Medlemskap i Barnas Turlag. Dåpsgave-medlemskap varer fra 0 - 12 år, og gir barnet blant annet gratis overnatting på alle ubetjente og selvbetjente hytter som er tilknyttet DNT. I tillegg blir det arrangert massevis av ulike aktiviteter barnet og familien kan delta på, de fleste helt gratis. Begge døtrene mine fikk medlemskap til dåpen, og vi har satt stor pris på det! 

Endret av blåbærpike
AnonymBruker
Skrevet

Vi har gitt en god barnehagesekk av typen Bergans som dåpsgave, og fått takksigelser fra foreldrene for det. Barnet ble raskt et skilsmisse-barn, som det har blitt mange reiser til og fra for. 

Bergans sine sekker oppfyller også kravene til en god sekk fra de fleste pedagoger jeg kjenner.

Anonymkode: fd88d...09c

• Liker 2
  • 4 uker senere...
Gjest ...sunny...
Skrevet
På 24.7.2018 den 22.06, AnonymBruker skrev:

Vi har gitt en god barnehagesekk av typen Bergans som dåpsgave, og fått takksigelser fra foreldrene for det. Barnet ble raskt et skilsmisse-barn, som det har blitt mange reiser til og fra for. 

Bergans sine sekker oppfyller også kravene til en god sekk fra de fleste pedagoger jeg kjenner.

Anonymkode: fd88d...09c

Uff, fikk helt vondt i magen. Synes det var vemodig at sekken barnet fikk til dåpen skulle komme til nytte ved overlevering mellom foreldrene etter skilsmisse.. og ikke på hyggelige turer sammen som familie. Synes det er trist at så mange barn vokser opp uten foreldrene samlet, og at så mange foreldre bare får se barna sine halve oppveksten 😥 Beklager total avsporing fra min side!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...