Gå til innhold

Å være sjenert og stille ER ikke positivt !!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Teoretisk sett skal man tenke at man er god nok, men i praksis er man ikke det. Har dere prøvd å google "hvordan bli mer stille/sjenert"? 
Vel, prøv, for det er ikke googlet :P Derimot kommer det opp : "Hvordan bli mindre sjenert" "hvordan bli mer utadvendt" "hvordan bli ekstrovert". Finner heller aldri "hvordan bli mer introvert" . Det er ingen som vil være det, for det er ikke positivt. De ekstroverte og pratsomme er de som får venner, jobb og bra jobber. De stille blir de kjedelige, som ingen legger merke til. Jeg vil ikke klandre de pratsomme, de er som de er akkurat som oss. Jeg går bedre over ens med noen som kan like å snakke, mot en som er helt som meg, for da blir det til at ingen snakker og jeg bare får bekreftet hvor kjedelig jeg selv er. 
Men det er så flau!!! og når jeg liker noen også, så føler jeg at de aldri vil velge meg likevel fordi jeg er stille og sjenert :( De kommer til å få høre "hva ser du i hun? hun sier jo ikke noe" 😕 

Jeg har en lillesøster som er helt motsatt. Hun er ledertype til de grader, får alltid med seg folk. Det hender seg at folk sammenligner oss, de som var voksne da jeg var barn. Jeg hater virkelig når de påpeker hvor forskjellige vi er, at de husker meg som en svært beskjeden jente. Synes det høres så kjedelig ut!!! 

Anonymkode: f4822...fcc

• Liker 1

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det finnes jo en mellomting. Det er jo ikke slik at de som er stille og sjenerte aldri snakker. Jeg er nok av den typen, men jeg snakker jo mer når jeg er sammen med folk jeg kjenner godt og er i et "trygt" miljø.. Det gjør sikkert du også. Og jeg blir mer tiltrukket av folk som ikke er så skravlete. Jeg blir sliten av mye lyd og synes det er irriterende når jeg for eksempel må jobbe med skravlebøtter som bare ikke klarer å holde fred, men må kommentere alt de ser. 

Er helt enig i at det er feil og urettferdig at det skal være så positivt å være snakkesalig og utadvendt, men det er ikke alle som mener det. Vi er mange som er såkalt "stille og sjenerte", og det er ikke noen dårlig egenskap å kunne sette pris på stillhet!

Anonymkode: cf575...149

AnonymBruker

Ja, det er dumt at samfunnet er konstruert sånn, og at de som snakker høyest og mest får mest oppmerksomhet. Men jo eldre jeg blir jo mindre viktig syns jeg det er. Ja, min høylydte venninne får kanskje ti nye venner i året fordi hun er lett å legge merke til og bli kjent med, men ganske mange blir overveldet av henne etter en stund og orker ikke en nær relasjon. Så det er positive og negative sider ved alt. Du trenger ikke forandre deg og bli helt annerledes, men hvis du føler du er så sjenert at det hemmer deg fra å oppnå noe du vil (få venner, få jobb...) så burde du øve litt på å ta ordet/initiativ litt mer :) men vær snill med deg selv, da! Mange liker introverte og rolige folk.

Anonymkode: 2b3e3...886

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...