Gjest Lily_88 Skrevet 23. juli 2018 #1 Skrevet 23. juli 2018 Er temmelig DRITTLEI av å være arbeidsledig og kommer til å søke på jobber hvor man er selger og må kjøre rundt i et distrikt for å skaffe flere kunder og besøke eksisterende kunder. Aldri vært selger i den forstand, men høres jo egentlig gøy ut å kunne reise rundt og treffe folk. Er ikke sjernert og tror jeg kunne blitt en god selger hvis jeg går inn for det Det står i utlysningstekstene: ''Du må disponere egen bil''....blir det da betalt drivstoff i tillegg til lønna, og forsikringsummen? Eller skal dette føres på skatten? Mange av de hjemmekontor salgs annonsene har det at man disponerer egen bil. Noe som er helt greit, men når jeg har vært på Dagpenger i ett år snart, så er det ganske skralt, mildt sagt... Any thoughts?
Gjest Vil ikke Skrevet 23. juli 2018 #2 Skrevet 23. juli 2018 Er vel heller kilometergodgjørelse det et snakk om. Sjekk ut satsene. Er rundt 4 kr pr km
Gjest Vil ikke Skrevet 23. juli 2018 #3 Skrevet 23. juli 2018 3,50 er skattefri. Alt over må skattes av. https://www.skatteetaten.no/satser/bilgodtgjorelse-kilometergodtgjorelse/ Du betaler forsikring, drivstoff og vedlikehold.
Gjest Lily_88 Skrevet 23. juli 2018 #4 Skrevet 23. juli 2018 Mm...så det lønner seg ikke? Det går opp i opp?
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #5 Skrevet 23. juli 2018 5 minutter siden, Lily_88 skrev: Mm...så det lønner seg ikke? Det går opp i opp? Kommer an på om det er en seriøs jobb (med ok grunnlønn, og ikke nesten alt i provisjon). Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til mange av selgerjobbene som krever at man må stille med masse utstyr selv, siden man da som arbeidstaker tar nesten all risikoen hvis man ikke gjør det så bra i jobben. Man må nok være en dyktig selger, for at det skal lønne seg uansett. Anonymkode: 0713a...bfb
Gjest Lily_88 Skrevet 23. juli 2018 #6 Skrevet 23. juli 2018 De jeg har sett på, har grunnlønn + provisjon. (Kun 2 stk som ikke sa noe om lønn) Neste steg er vel å vise interesse og spørre hvor mye som blir faktisk lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå