Gå til innhold

Mai og september er for faen ikke sommermåneder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så hvorfor driver ørten stk turistbyråer og sånne utflukt firma å poste masse "vi er langåpen hele sommeren fra 15.05 til 15.09"

hvorfor ikke bare si langåpen da!! mai og september er ikke sommer!

Anonymkode: 799c0...174

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oj så sinna. Tell til 10 og trekk pusten.

Anonymkode: 9bd9b...093

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvor var du i mai når vi smurte ungene med faktor 50 i tredve skyggegrader? Er det vinter mener du? 

Jeg er født sent i april, i hine hårde dager før de var så nøye på datoer ville jeg presentert med som 14 somre gammel. 

Sommerhalvåret er mellom vårjevndøgn og høstjevndøgn. Vinterhalvåret den andre biter. Våren er strengt tatt opptakt til sommer, og høsten er opptakt til vinter. 

Jeg kunne forsåvidt forstått frustrasjonen din om de ikke hadde opplyst om dato og du kom til stengte dører niende mai. Men om de opplyser om dato så kan de vel nesten kalle det hva de vil. 

VI HAR ÅPENT GJENNOM HELE DEN AUSTRALSKE VINTEREN! 

Anonymkode: 36b79...496

• Liker 2
Skrevet

Sint nordlending?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er et salgstriks fra turistbyråene! De forlenger høysesongen sin med 1 mnd og opererer med litt andre årstidsinndelinger. Høsten ventes å ankomme 16.9. 

Anonymkode: 958f9...0c6

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor var du i mai når vi smurte ungene med faktor 50 i tredve skyggegrader? Er det vinter mener du? 

Jeg er født sent i april, i hine hårde dager før de var så nøye på datoer ville jeg presentert med som 14 somre gammel. 

Sommerhalvåret er mellom vårjevndøgn og høstjevndøgn. Vinterhalvåret den andre biter. Våren er strengt tatt opptakt til sommer, og høsten er opptakt til vinter. 

Jeg kunne forsåvidt forstått frustrasjonen din om de ikke hadde opplyst om dato og du kom til stengte dører niende mai. Men om de opplyser om dato så kan de vel nesten kalle det hva de vil. 

Vi hadde fortsatt snø i mai. Og i begynnelsen av juni 🙈❄️

Anonymkode: 149bb...0e6

• Liker 1
Skrevet

Vi har sommertid på jobben ifra 15 mai til 15 september (jobber kortere dager) Så for oss er det sommer så lenge.

• Liker 1
Skrevet

Nei, men så er det litt andre faktorer enn firkanta og svart/hvitt som gjerne spiller inn. Om det fortsatt var snø i juni er forsåvidt uvesentlig da det ER en sommermåned, men mai er vårmåned og regnes som det etter nordisk halvkule's årstidsoppdeling. Visste du at f.eks i Australia er det midt på sommeren på julaften på grunn av klima(?)forskjellene på jorda? Nok om det, nå er jeg bare 27 år, men husker ganske godt fra skolen hva som er hva og her er link. Tror ikke "mannen/kvinnen i gata" har nok kunnskap til fritt å endre på disse observasjonene og bestemmelsene selv om en del kontor gjerne vil operere litt med egne meninger og gjennomfører det, noe det forsåvidt ikke er noe galt i da det er ytringsfrihet i Norge og årstidene ikke er lovbestemt... 😉

https://www.kalender-365.dk/arstider.html

Mye lesing om dette på Wikipedia :)

Så har du også meteorologisk temperaturbestemte:

Screenshot_2018-07-24-08-36-32.png

• Liker 1
Skrevet

Visste du at man kan regne sommeren fra 21.juni-23.September?

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mai er en vår-måned

Anonymkode: 12bfe...bfe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 7/23/2018 at 8:55 PM, AnonymBruker said:

Så hvorfor driver ørten stk turistbyråer og sånne utflukt firma å poste masse "vi er langåpen hele sommeren fra 15.05 til 15.09"

hvorfor ikke bare si langåpen da!! mai og september er ikke sommer!

Anonymkode: 799c0...174

Dette må være det minste problemet jeg noen gang har sett skissert på kg. Gratulerer. :) 

Anonymkode: 6ca81...dbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...