AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #1 Skrevet 23. juli 2018 Det er sommer og ferietid. Vi har enda to deilige uker før hverdagen tar oss. Det innebærer SFO og skolestart. Har i flere år vært nazi på leggetid er. I år valgte jeg å slippe opp litt,det var dumt ha. Jentungen vil ikke legge seg,det er varmt og hun synes det er gøy å være lenger oppe. Nå sovner hun sjelden før kl 21,leggetiden er kl 20. Hvordan få snudd dette til skolestart? Da må hun stå opp senest 0645,og hun våkner av seg selv nå ca 0730. Alt er på trynet,og jeg som bare ville være en litt grei mamma i ferien 🙈 Hjelper lite å legge henne kl 19 igjen,dager jo ikke trøtt... Anonymkode: bfef4...dc4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #2 Skrevet 23. juli 2018 Min egen sønn brukte rundt tre dager på å snu døgnet, begge veier, da han var liten. Det er ikke verre enn at datteren din får være litt trøtt på dagen et par-tre dager på slutten av ferien før skolestart. Legg henne klokka ni som nå, men vekk henne og få henne til å stå opp kl 0645 neste dag, og repeter et par dager. Da er hun nok så trøtt andre eller tredje dagen at leggingen kl 20 går greit. Dette innebærer jo at du også må stå opp klokka 0645 de siste dagene før skolestart, men....:-) Er hun litt grinete i et par dager, får man bare tåle det. Det tar ikke lang tid å få snudd døgnet tilbake til normalen, er min erfaring. Anonymkode: 997b5...a31
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #3 Skrevet 23. juli 2018 Det er ikke verre enn at hun er litt sliten og grinete de første par dagene etter skolen begynner igjen. Gjelder ikke det alle? Anonymkode: ea12c...c75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå