Gå til innhold

Hva er det med menn og det å forlate sine gravide koner/kjærester?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Rucula skrev:

noe av det mest kvalmende jeg har lest 

Det er faktisk helt hårreisende. Er ikke noe rart at menn stikker, om det er slik de blir oppdratt til å tenke.

Heldigvis kjenner jeg ingen slike menn. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Sinsiew skrev:

Det er faktisk helt hårreisende. Er ikke noe rart at menn stikker, om det er slik de blir oppdratt til å tenke.

Heldigvis kjenner jeg ingen slike menn. 

jepp.... alle kvinnehatere har en mor som har oppdratt dem, det er skremmende å tenke på. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rucula skrev:

jepp.... alle kvinnehatere har en mor som har oppdratt dem, det er skremmende å tenke på. 

Det har jeg også tenkt på.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...utifra de uttalelsene jeg har lest så tror jeg det er forskjellige synspunkter. I utgangspunktet så er det flere faktorer en må ta stilling til.

1. Ufrivillig gravid eller ei, så er det kvinnen som skal føde dette barnet. Og dette er en situasjon kvinner ikke kan rømme fra, uansett om de velger å beholde barnet eller ikke.

2. Ergo, vi menn slipper lettere unna mtp at det er ikke vi som trenger å føde dette barnet, eller er det ikke vi som må ta abortpillen i munnen. Heller er det ikke vi som må ta den belastningen som kommer etterpå i form av depresjon, angst og til og med fysiske forandringer i kroppen.

3. Derfor er kvinner veldig sårbare med en gang de er gravide. Og må leve med det valget de tar resten av livet.  

Når vi gutter/menn da får valget om å ønske barnet velkommen, og å være tilstede for barnet, når barnemoren ønsker dette barnet, så er det nettopp denne friheten til å velge som er problemet. Og det burde ikke være lov. Det burde følge større konsekvenser, og ikke bare ett barnebidrag.

Å ønske barnet velkommen, og å være der for barnet i hans viktigste år, er nok en av de få viktigste valg vi som hankjønn må ta stilling til. Det er også her vi skiller gutter fra menn. Det er her vi skiller klinten fra hveten.

Disse tankene er utrolig viktig for enhver mann å ta stilling til. Jeg synes ikke det er greit å forlate barnemoren i hennes viktigste øyeblikk på denne måten. Ja jeg hadde også drømmer da jeg var liten. Og ja, jeg fikk panikk, men det betyr ikke at jeg kan tro at jeg bare kan si nei og gå videre med livet mitt. Da burde jeg heller ikke fått lov til å ha sex.

Hvilke valg vi tar etter barnet er født er en annen sak, og det tar jeg ikke stilling til da temaet ikke handler om det. 😊

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Afernando skrev:

Hmm...utifra de uttalelsene jeg har lest så tror jeg det er forskjellige synspunkter. I utgangspunktet så er det flere faktorer en må ta stilling til.

1. Ufrivillig gravid eller ei, så er det kvinnen som skal føde dette barnet. Og dette er en situasjon kvinner ikke kan rømme fra, uansett om de velger å beholde barnet eller ikke.

2. Ergo, vi menn slipper lettere unna mtp at det er ikke vi som trenger å føde dette barnet, eller er det ikke vi som må ta abortpillen i munnen. Heller er det ikke vi som må ta den belastningen som kommer etterpå i form av depresjon, angst og til og med fysiske forandringer i kroppen.

3. Derfor er kvinner veldig sårbare med en gang de er gravide. Og må leve med det valget de tar resten av livet.  

Når vi gutter/menn da får valget om å ønske barnet velkommen, og å være tilstede for barnet, når barnemoren ønsker dette barnet, så er det nettopp denne friheten til å velge som er problemet. Og det burde ikke være lov. Det burde følge større konsekvenser, og ikke bare ett barnebidrag.

Å ønske barnet velkommen, og å være der for barnet i hans viktigste år, er nok en av de få viktigste valg vi som hankjønn må ta stilling til. Det er også her vi skiller gutter fra menn. Det er her vi skiller klinten fra hveten.

Disse tankene er utrolig viktig for enhver mann å ta stilling til. Jeg synes ikke det er greit å forlate barnemoren i hennes viktigste øyeblikk på denne måten. Ja jeg hadde også drømmer da jeg var liten. Og ja, jeg fikk panikk, men det betyr ikke at jeg kan tro at jeg bare kan si nei og gå videre med livet mitt. Da burde jeg heller ikke fått lov til å ha sex.

Hvilke valg vi tar etter barnet er født er en annen sak, og det tar jeg ikke stilling til da temaet ikke handler om det. 😊

nydelig og reflektert skrevet! Du høres ut som en bra mann :)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Valmuefrø skrev:

Hvis man går sammen om å bli prøvere, da har mannen nøyaktig like mye ansvar som kvinnen. Kan ikke bare stikke hver gang man ikke har så lyst til å leve opp til forventningene. 

Det er dog mange damer som blir gravide «på pilla» og tror at barn vil redde forholdet eller å få eksen til å komme tilbake. Blir man slik uplanlagt gravid så er det helt fair at mannen også tar stilling til om han vil ha barnet eller ikke. Man kan ikke tvinge noen til å bli mor, ei kan man tvinge noen til å bli far.

Så jeg tror at mange av de som stikker av mens dama er gravid er helt rettferdiggjort handling. Her er det dog viktig å skille mellom planlagte og ikke planlagte svangerskap.

Hva mrd graviditet som ikke er planlagt av damen heller? Er ikke mer greit å forlate henne da heller, da uhellet er begges feil like mye

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hva mrd graviditet som ikke er planlagt av damen heller? Er ikke mer greit å forlate henne da heller, da uhellet er begges feil like mye

Da har begge et valg, enkelt og greit. 

Dama velger om hun vil ta abort eller ikke. Mannen velger om han vil ta del i ungen eller ikke, hvis dama bestemmer seg for å beholde. Han må uansett bidra økonomisk, men hvis han ikke vil ha barn så kan han ikke tvinges til å være en pappa.

Er jo ikke helt stuereint å forlate en gravid kvinne i en sårbar posisjon, men kvinnen har alltid et valg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Før du vurderer å få barn bør du i alle fall jobbe med holdningene dine til menn. Hvis du ser på dem som noe ondt, da er det ting som bør bearbeides før du vurderer å få barn med en.

Anonymkode: 000ea...6c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før du vurderer å få barn bør du i alle fall jobbe med holdningene dine til menn. Hvis du ser på dem som noe ondt, da er det ting som bør bearbeides før du vurderer å få barn med en.

Anonymkode: 000ea...6c8

Grunnen til at jeg føler at menn er onde er fordi jeg leser mye her og jeg har jo sett og hørt ting irl også. Det er ikke alltid slik at det er mannen som er problemet, men jeg har et bilde av at de sjarmerer en bare for å få fitte slik at de skal skryte til kompisene sine. 

Anonymkode: b631b...782

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Valmuefrø skrev:

Dama velger om hun vil ta abort eller ikke. Mannen velger om han vil ta del i ungen eller ikke, hvis dama bestemmer seg for å beholde. Han må uansett bidra økonomisk, men hvis han ikke vil ha barn så kan han ikke tvinges til å være en pappa.

Er jo ikke helt stuereint å forlate en gravid kvinne i en sårbar posisjon, men kvinnen har alltid et valg. 

Men abort er jo et veldig tungt valg som kan medføre depresjon. Det er ikke greit å etterlate kvinnen alene i dette valget heller syns jeg. Uansett valg vil hun trenge støtte

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser på mannen som noe ondt..noen som innerst inne vil deg vondt.

Altså... Det er jo helt tydelig at du burde holde deg langt unna menn til du har fått orden på holdningene i alle fall!

Når det kommer til det med å "forlate" gravide damer, så spiller vel det på et hav av faktorer. Og det er vel heller ikke slik at menn som regel bare "velger" å dra, men at noen damer (og forholdet i seg selv)  forandrer seg såpass at det i det hele tatt blir umulig å ha med hverandre å gjøre... Hvem som går ifra hvem er vel heller en 50/50 greie, tenker jeg.

Hovedgrunnen til at mange forhold går i dass under graviditet , er nok at alt for mange, tar alt for lett på dette med å lage barn, og spesielt  imens alt er "rosenrødt" og man er stormforelsket osv...  Graviditet byr på STORE UTFORDRINGER, og STORE forandringer på tilværelsen!

Skjønner virkelig ikke hvorfor så mange på død og liv må starte med "menneske-produksjon" før man kjenner hverandre gjennomgående. I alle fall om man har en visjon om at man skal holde sammen som familie en stund fremover...

Endret av Beeblebrox
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Beeblebrox skrev:

Altså... Det er jo helt tydelig at du burde holde deg langt unna menn til du har fått orden på holdningene i alle fall!

Når det kommer til det med å "forlate" gravide damer, så spiller vel det på et hav av faktorer. Og det er vel heller ikke slik at menn som regel bare "velger" å dra, men at noen damer (og forholdet i seg selv)  forandrer seg såpass at det i det hele tatt blir umulig å ha med hverandre å gjøre... Hvem som går ifra hvem er vel heller en 50/50 greie, tenker jeg.

Hovedgrunnen til at mange forhold går i dass under graviditet , er nok at alt for mange, tar alt for lett på dette med å lage barn, og spesielt  imens alt er "rosenrødt" og man er stormforelsket osv...  Graviditet byr på STORE UTFORDRINGER, og STORE forandringer på tilværelsen!

Skjønner virkelig ikke hvorfor så mange på død og liv må starte med "menneske-produksjon" før man kjenner hverandre gjennomgående. I alle fall om man har en visjon om at man skal holde sammen som familie en stund fremover...

Men i noen tilfeller hender det at noen bare stikker. Er ikke alltid 50/50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men i noen tilfeller hender det at noen bare stikker. Er ikke alltid 50/50

Jada... Og i "noen" tilfeller (spesielt på KG) så drar mannen på verdens-turne for å pule horer.

I noen tilfeller så slår vel dama opp også?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Beeblebrox skrev:

Jada... Og i "noen" tilfeller (spesielt på KG) så drar mannen på verdens-turne for å pule horer.

I noen tilfeller så slår vel dama opp også?

Ja men denne tråden handler vel spesifikt om menn som går fra sin gravide dame da  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Afernando skrev:

Dette. Helt hårreisende at noen kan dra fra egne barn, når de uansett slipper lett unna alt annet. Det minste man kan gjøre er å stille opp for et barn man har lagd selv.

Anonymkode: 17fec...1a1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
48 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men abort er jo et veldig tungt valg som kan medføre depresjon. Det er ikke greit å etterlate kvinnen alene i dette valget heller syns jeg. Uansett valg vil hun trenge støtte

Er dessverre smertelig klar over dette. Vil tenke meg at det også er veldig tungt og fare for depresjon om man velger å beholde ungen, for deretter å bli forlatt. 

Ikke misforstå, jeg er HELT enig med deg. Jeg skulle ønske verden var litt bedre på dette at alle stilte opp ovenfor sine forpliktelser. Ingenting er bedre enn det. Uheldigvis så er verden forferdelig kynisk og man må ta det med i beregningene når man blir gravid. 

Selv stilte jeg meg selv spørsmålet «Vil jeg gjøre dette som alenemor?» og det til tross for at jeg hadde vært i et godt forhold i fem år. Jeg er likevel glad for at svaret var nei og det ble abort fordi samboeren min flyttet fra vårt hjem og inn til en annen dame to måneder senere. Lyn fra klar himmel. 

Så ja, er en unge på vei så bør man kunne forvente at mannen stiller opp for barnets del. Dessverre er det ikke slik og man kan ikke tvinge en mann til å være pappa. Det er det jeg mener med at de har er valg. Det valget har definitivt et riktig og et galt alternativ. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Ja men denne tråden handler vel spesifikt om menn som går fra sin gravide dame da  

Da må i så fall duOgjegOGvi2 ha veldig forskjellige syn på hva saker "handler om". 

Slik jeg ser det, så  handler ikke denne tråden om noe "spesifikt" i det hele tatt...

For meg later det til at tråden handler om en letter forvirret "TS",  som undrer seg over forelskelse, kjærlighet, menn, angst, langvarige forhold, og hvorvidt det "funker" å lure partner inn i en familie-rolle med graviditet, om det er en brukbar strategi,og  evt. hvorfor det ikke funker osv.?:vetikke:

Det at det ikke alltid er "50/50" er vel mer eller mindre opplagt. Jeg forklarte bare hvorfor man ofte kan hører "han forlot meg under svagerskapet".... Det tror jeg du også forstod.

Endret av Beeblebrox
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Valmuefrø skrev:

for mange så er ikke abort et valg faktisk...

du skjønner ikke hvilke fysisk og psykisk påkjenning drt kan være. Du slipper å måtte svelge en pille for å ta livet av barnet ditt, så gå igjennom masse ydmykende underlivsundersøkelser og tilslutt måtte føde ut fosteret med all smerten det innebærer...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Afernando skrev:

Du er en bra mann, du klarer å reflektere over dine egne tanker og ta innover deg andres synspunkter. :) Synd ikke alle menn er slik, og det finnes så ufattelig mange hodeløse kyllinger i alle aldre, som ødelegger både kvinner og sine barn.

Anonymkode: f1c0a...72f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...