Gå til innhold

Hva er det med menn og det å forlate sine gravide koner/kjærester?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange tenker du at det er da? Jeg har levd i snart 50 år, og kjenner ikke en eneste mann som har gjort det. Hvis man snur på det, og ser hvor mange damer det er som stikker når barnet er litt større, og nekter far å se barnet, tror jeg alle kvinner bør forstå at de sitter i et digert glasshus, med masse murstein foran seg. Det er samfunnsproblemet. Ikke at menn går fra sin gravide kjæreste. Det er 40000 barn som ikke ser faren sin på jevnlig basis, eller i det hele tatt. Det marginale andelen menn som går før barnet er født, er en dråpe i havet i forhold.

Anonymkode: 16723...dc9

Men av de 40 000 barn som ikke ser fedrene sine, gjør mesteparten ikke det fordi far selv ikke ønsker kontakt. Det er ikke slik at 40 000 barn blir holdt borte fra far. Jeg kjenner for øvrig mange flere fedre som ikke ønsker samvær med barna, enn mødre som nekter samvær. 

Anonymkode: cd600...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men av de 40 000 barn som ikke ser fedrene sine, gjør mesteparten ikke det fordi far selv ikke ønsker kontakt. Det er ikke slik at 40 000 barn blir holdt borte fra far. Jeg kjenner for øvrig mange flere fedre som ikke ønsker samvær med barna, enn mødre som nekter samvær. 

Les deg opp på temaet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les deg opp på temaet. 

Har gjort det. Lær deg å tyde statistikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les deg opp på temaet. 

https://www.tb.no/samliv/samlivsbrudd/litteratur/40-000-norske-barn-far-ikke-se-pappa-i-lopet-av-en-maned-mange-modre-saboterer-samvaret/s/5-76-532640

35 % av barna ser ikke far fordi mot saboterer. Det vil si at de fleste av disse 40 000 ikke ser far av andre grunner. I tall for samværssabotasje er også inkludert tilfeller der mor holder tilbake samværet fordi far slår, har forgrepet seg på barna, drikker eller bruker narkotika, men verken barnevern eller politi gjør noe. 

Men jeg er selvfølgelig enig i at samværssabotasje uten gyldig grunn er fullstendig forkastelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke normalt at menn forlater gravide kjærester. Det er derfor alle rundt reagerer så sterkt på det når det skjer.

På 23. juli 2018 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Jeg er rett og slett redd menn selv. Jeg trodde forelskelse og kjærelighet var noe fint. Det å finne noen man kan dele livet med, seg selv med..men det gir meg bare angst når jeg forelsker meg. Jeg ser på mannen som noe ondt..noen som innerst inne vil deg vondt. 

Anonymkode: b631b...782

Høres ut som du har noen psykiske problemer du bør få hjelp med.

Anonymkode: d017f...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.tb.no/samliv/samlivsbrudd/litteratur/40-000-norske-barn-far-ikke-se-pappa-i-lopet-av-en-maned-mange-modre-saboterer-samvaret/s/5-76-532640

35 % av barna ser ikke far fordi mot saboterer. Det vil si at de fleste av disse 40 000 ikke ser far av andre grunner. I tall for samværssabotasje er også inkludert tilfeller der mor holder tilbake samværet fordi far slår, har forgrepet seg på barna, drikker eller bruker narkotika, men verken barnevern eller politi gjør noe. 

Men jeg er selvfølgelig enig i at samværssabotasje uten gyldig grunn er fullstendig forkastelig. 

Hva var feil i det jeg sa? Jeg kan statistikk. Selv ditt eget regnestykke tilsier at det er 14000 barn som er utsatt for dette. Tror du det er 14000 menn som forlater sin gravide kjæreste hvert år? Eller 7000, hvis man regner med at en oppbrutt familie har ca 2 barn. Stor ståhei for en håndfull menn som oppfører seg idiotisk, og största möjliga tystnad for et antall kvinner som utgjør et større tettsted. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva var feil i det jeg sa? Jeg kan statistikk. Selv ditt eget regnestykke tilsier at det er 14000 barn som er utsatt for dette. Tror du det er 14000 menn som forlater sin gravide kjæreste hvert år? Eller 7000, hvis man regner med at en oppbrutt familie har ca 2 barn. Stor ståhei for en håndfull menn som oppfører seg idiotisk, og största möjliga tystnad for et antall kvinner som utgjør et større tettsted. 

Nå handler denne tråden om menn som forlater gravide kjærester, ikke om foreldre som saboterer samvær. Du kan opprette din egen tråd om sistnevnte tema. Det jeg ville frem til, er at din henvisning til 40 000 barn er feil. Hvis 14 000 barn ikke ser far på grunn av mors vrangvilje, vil det si at resterende 26 000, altså størsteparten, ikke ser far av andre grunner. Som regel fordi far ikke ønsker samvær. Som du ser ut fra tall, er det flere barn som ikke ser far grunnet fars forhold, enn grunnet mors sabotasje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå handler denne tråden om menn som forlater gravide kjærester, ikke om foreldre som saboterer samvær. Du kan opprette din egen tråd om sistnevnte tema. Det jeg ville frem til, er at din henvisning til 40 000 barn er feil. Hvis 14 000 barn ikke ser far på grunn av mors vrangvilje, vil det si at resterende 26 000, altså størsteparten, ikke ser far av andre grunner. Som regel fordi far ikke ønsker samvær. Som du ser ut fra tall, er det flere barn som ikke ser far grunnet fars forhold, enn grunnet mors sabotasje. 

Meningen var å belyse at hovedtemaet i denne tråden ikke er et tema i det hele tatt. 

Det er vel som mye annet, én persons negative opplevelse av dette. For vanlig er det IKKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Meningen var å belyse at hovedtemaet i denne tråden ikke er et tema i det hele tatt. 

Det er vel som mye annet, én persons negative opplevelse av dette. For vanlig er det IKKE.

Det er mer vanlig enn samværssabotasje, ifølge statistikk. Bare fordi noe ikke er så vanlig at det forekommer hele tiden, betyr det ikke at det ikke er et problem. Det er ikke vanlig å voldta, men det er et stort problem at det skjer voldtekter i Norge i 2018. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da damen jeg bodde sammen med i 1980 ble gravid fikk jeg masse hardkjør fra kompisene mine om hvordan hun kom til å se ut, og hvordan mitt liv kom til å bli.

Klarte ikke presset og gikk.

Kunne tenkt meg å ta opp igjen kontakten med sønnen min i dag da han er blitt en svært godt betalt økonom med høy status, fin hytte og masse spennende på gang. Men den drittsekken vil ikke vite av sin egen far.

Anonymkode: 944bc...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da damen jeg bodde sammen med i 1980 ble gravid fikk jeg masse hardkjør fra kompisene mine om hvordan hun kom til å se ut, og hvordan mitt liv kom til å bli.

Klarte ikke presset og gikk.

Kunne tenkt meg å ta opp igjen kontakten med sønnen min i dag da han er blitt en svært godt betalt økonom med høy status, fin hytte og masse spennende på gang. Men den drittsekken vil ikke vite av sin egen far.

😂

Tror de fleste hadde bedt faren brenne om han dukka opp først etter nesten 40 år, og det eneste han var opptatt av er penger. Men kompisene har du alltids

Anonymkode: 069fd...0f0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

😂

Tror de fleste hadde bedt faren brenne om han dukka opp først etter nesten 40 år, og det eneste han var opptatt av er penger. Men kompisene har du alltids

Anonymkode: 069fd...0f0

Ergerlig at jeg ikke greide å fyre mere med den der🙄....det var selvsagt bare tøys og jeg skrev det kvalmeste og mest usmakelige jeg kunne komme på 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2018 den 11.21, AnonymBruker skrev:

Det er ikke normalt at menn forlater gravide kjærester. Det er derfor alle rundt reagerer så sterkt på det når det skjer.

Høres ut som du har noen psykiske problemer du bør få hjelp med.

Anonymkode: d017f...fcd

Hva er vitsen med å si sånt til folk? Fakta er jo at mange menn stikker av både fra kjærester og barn, siden menn bytter damer oftere enn damer bytter tampong. Menn klarer ikke holde seg til en fast partner, og mange gir f i unga sine og. Vet om mange dette har skjedd med. Derfor er det et godt tips å holde seg unna menn om man er redd for å bli forlatt. 

Forøvrig er det ikke rart om mange kvinner må oppsøke psykolog når menn bare stikker av og er utro hele tiden. JA det er damer som gjør dette og, men de fleste damer stikker ikke av fra unga sine. 

Anonymkode: 45ca3...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det er så veldig mange som gjør det. De aller fleste jeg kjenner har vært sammen med barnefaren når barnet er født. Har mer inntrykk av at en del forhold ryker når barnet har blitt et par år gammelt. De fleste jeg vet om som har vært alene når barnet blir født har enten vært nokså unge når de ble gravide eller de har ikke vært i et fast forhold når de ble gravide. Jeg kjenner heller ikke så veldig mange der barna ikke har samvær med far, så tror ikke det er så vanlig at far stikker av. 

Jeg tror man skal være bevisst på at det gjerne er de som har fæle eller dramatiske historier som skriver om dem. De som er i A4-forhold, lykkelige og oppdrar unger sammen har jo gjerne ikke så stort behov for å skrive om det. De poster heller bilder av søndagsturer og bollebaking på FB. 

Anonymkode: fd0c6...2ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...