Gå til innhold

Er 26.400 kr utbetalt etter studiene bra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle! Jeg er ferdig med bacheloren og starter i jobb neste uke. Leser stadig her på KG at 420.000 kr er en veldig dårlig lønn, men for meg virker 26.400 kr ut som endel penger? :) 

Anonymkode: 56119...72c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

(Har boliglån, så får skattefordel.)

AnonymBruker
Skrevet

Helt greit om man er gjeldsfri og etablert.

Anonymkode: 35dbb...303

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke ta det du leser på kg for sannheten. Høres ut som en grei lønn. 

Anonymkode: 32a23...28c

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle! Jeg er ferdig med bacheloren og starter i jobb neste uke. Leser stadig her på KG at 420.000 kr er en veldig dårlig lønn, men for meg virker 26.400 kr ut som endel penger? :) 

Får du utbetalt 26.400 på 420 000 i året?☺

Anonymkode: 64028...490

Skrevet

Det er helt fint. Det er vel også startlønna di, og du vil jo da gå opp i ansiennitet og lønn med åra?

• Liker 2
Skrevet

Er det brutto lønn eller netto lønn? Om 26200 er netto er det ok, men om det er brutto så er det verre fordi da skal det trekkes skatt og etter skatt blir det mellom. 18 og 19500 et sted utbetalt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde iallefall følt meg rik :fnise: 

Anonymkode: 56ec4...365

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, tussi84 skrev:

Er det brutto lønn eller netto lønn? Om 26200 er netto er det ok, men om det er brutto så er det verre fordi da skal det trekkes skatt og etter skatt blir det mellom. 18 og 19500 et sted utbetalt. 

Det står "utbetalt" i overskriften, det betyr vel netto.

• Liker 6
Skrevet

Det er et steg opp fra stipend/studielån, men langt under snittlønna for en 100 % stilling.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok en bachelor for over 20 år siden, og har jobbet i det offentlige siden da. Har utbetalt litt over 27000 kroner pr måned. 

Lønna di er derfor helt ok. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får du utbetalt 26.400 på 420 000 i året?☺

Anonymkode: 64028...490

Det står iallefall det når jeg sjekker skatteetaten. Er jo sikkert litt høyere pga. skattefradraget kanskje..? Ble selv litt overrasket, trodde det skulle være noen tusen lavere :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke si at det er hverken bra eller dårlig, men helt greit! Ville ha vært fornøyd med det samme selv. Jeg har det samme utbetalt, men har årslønn på 460 000... så da regner jeg med at jeg skatter litttttt for mye. 

Anonymkode: 0fc43...64f

Skrevet

Jeg vil si det er en bra startlønn, ja. Etter ferdig bachelor i økonomi (dette året, altså 2018) fikk jeg 340 000 i årslønn, så ca 22 000 utbetalt. Jobber ikke der lenger nå, litt pga lønna, mye pga alt annet. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, atropos skrev:

Det er helt fint. Det er vel også startlønna di, og du vil jo da gå opp i ansiennitet og lønn med åra?

Ja, topplønna i yrket mitt er ca 560.000 kr med en bachelor så går sikkert opp hvert år. Og får 160.000 kr i ekstrainntekter hvert år om ca så det ender bra «til slutt». Men, ble bare så sjokkert over hvor god lønn man får med 420.000 kr kontra hva jeg har lest her på KG i det siste.:laugh:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er kjempe bra jeg! 

Men alle her på kg er jo Såååå rike 

Anonymkode: 211d0...35e

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Franord skrev:

Jeg tok en bachelor for over 20 år siden, og har jobbet i det offentlige siden da. Har utbetalt litt over 27000 kroner pr måned. 

Lønna di er derfor helt ok. 

Fordi du tjener lite så er det helt ok at andre gjør det samme?

Anonymkode: 91f04...58f

• Liker 1
Gjest studentmammaen
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt greit om man er gjeldsfri og etablert.

Anonymkode: 35dbb...303

Gjeldsfri?!

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, topplønna i yrket mitt er ca 560.000 kr med en bachelor så går sikkert opp hvert år. Og får 160.000 kr i ekstrainntekter hvert år om ca så det ender bra «til slutt». Men, ble bare så sjokkert over hvor god lønn man får med 420.000 kr kontra hva jeg har lest her på KG i det siste.:laugh:

Oi, her skulle det stå «får 160.000 kr ved siden av jobben om noen år»

Tror jeg fint kan leve på dette frem til jeg får familie/barn iallefall, og hadde vel egentlig gått da og. Er jo helt sjukt at dersom jeg finner meg en man som tjener det samme får vi 52.000 kr utbetalt! 420.000 kr er jo virkelig ikke dårlig ser jeg nå! 😮 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...