AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #1 Skrevet 23. juli 2018 Jeg har fulltidsjobb i staten. Har behov for mer inntekt akkurat nå, og tenker derfor å søke deltidsjobb. Har funnet en deltidsjobb som også er i staten, men jeg er litt usikker på om det vil bli akseptert at jeg tar akkurat denne deltidsjobben. Det er ikke snakk om at den vil kunne gå utover arbeidet mitt i fulltidsjobben - det er en veldig liten stilling. Problemet er at fulltidsjobben min er klageinstans for mange avgjørelser som tas i samme organisasjon som deltidsjobben. Den avdelingen jeg jobber i har ingenting å gjøre med de avgjørelsene som deltidsjobb-organet tar - de hører til en annen avdeling. Mine oppgaver i deltidsjobben vil heller ikke ha noe som helst å gjøre med de beslutningene som kan påklages. Deltidsjobben er en "enkel" jobb som går ut på å rydde og organisere. Ingen saksbehandling eller noe annet slikt. Jeg vil ikke kunne gjøre noe som kan påklages til fulltidsjobborganet. Hva tenker dere? Jeg orker ikke søke på deltidsjobben om jeg uansett ikke vil få bijobben godkjent. Har virkelig behov for en ekstra inntekt, og det er vanskelig å finne deltidsjobber som kun er i helgene... Anonymkode: 990c7...9b7
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #2 Skrevet 23. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har behov for mer inntekt akkurat nå, og tenker derfor å søke deltidsjobb. Har funnet en deltidsjobb som også er i staten, men jeg er litt usikker på om det vil bli akseptert Nei, du kan ikke ha flere jobber som overstiger 100 % hos samme arbeidsgiver. Anonymkode: fbf59...03a 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #3 Skrevet 23. juli 2018 Dette må du ta tjenestevei. Vil tro at det står noe i kontrakten din og/eller i håndboken ang. deltidsjobb. Du må også ta opp om begge jobbene er i staten vil det generere som overtid i deltidsjobben? Anonymkode: 0bbd1...404 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #4 Skrevet 23. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, du kan ikke ha flere jobber som overstiger 100 % hos samme arbeidsgiver. Anonymkode: fbf59...03a Det er ikke samme arbeidsgiver, det er to ulike arbeidsgivere. Ulike statlige organer er ulike arbeidsgivere... selv om begge deler er i staten. 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dette må du ta tjenestevei. Vil tro at det står noe i kontrakten din og/eller i håndboken ang. deltidsjobb. Du må også ta opp om begge jobbene er i staten vil det generere som overtid i deltidsjobben? Anonymkode: 0bbd1...404 Jeg vet at jeg vil måtte ta det tjenestevei, men med tanke på hvor mange søkere det er til deltidsjobber så vil det være veldig unødvendig om jeg spør om dette er noe som går greit før jeg eventuelt får tilbud om jobben. Det er jo ikke sikkert at jeg får det tilbudet. Arbeidet i deltidsjobben vil ikke generere overtid. Det er to ulike arbeidsgivere selv om begge er i staten. Anonymkode: 990c7...9b7
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #5 Skrevet 23. juli 2018 Just now, AnonymBruker said: Det er ikke samme arbeidsgiver, det er to ulike arbeidsgivere. Ulike statlige organer er ulike arbeidsgivere... selv om begge deler er i staten. Samme arbeidsgiver. Anonymkode: fbf59...03a
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #6 Skrevet 23. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Samme arbeidsgiver. Anonymkode: fbf59...03a Nei, det er ulike arbeidsgivere selv om begge arbeidsgiverne er en del av "staten". Anonymkode: 990c7...9b7
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #7 Skrevet 23. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke samme arbeidsgiver, det er to ulike arbeidsgivere. Ulike statlige organer er ulike arbeidsgivere... selv om begge deler er i staten. Jeg vet at jeg vil måtte ta det tjenestevei, men med tanke på hvor mange søkere det er til deltidsjobber så vil det være veldig unødvendig om jeg spør om dette er noe som går greit før jeg eventuelt får tilbud om jobben. Det er jo ikke sikkert at jeg får det tilbudet. Arbeidet i deltidsjobben vil ikke generere overtid. Det er to ulike arbeidsgivere selv om begge er i staten. Anonymkode: 990c7...9b7 Staten er arbeidsgiver så du må sjekke ut det med overtid Anonymkode: 0bbd1...404 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #8 Skrevet 23. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke samme arbeidsgiver, det er to ulike arbeidsgivere. Ulike statlige organer er ulike arbeidsgivere... selv om begge deler er i staten. Anonymkode: 990c7...9b7 Overordnet her er det staten som er arbeidsgiver, selv om jobbene er i ulike etater. Du kan, som ab over her skriver, ikke ha stillinger som overstiger 100 % hos samme arbeidsgiver. I dette tilfellet staten. Anonymkode: 47475...8e4 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #9 Skrevet 23. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, det er ulike arbeidsgivere selv om begge arbeidsgiverne er en del av "staten". Anonymkode: 990c7...9b7 Nei. Samme arbeidsgiver. Anonymkode: fbf59...03a 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #10 Skrevet 23. juli 2018 Dette er samme arbeidsgiver, og du kan ikke ha to stillinger som overskrider 100% hos samme arbeidsgiver (spesielt ikke i Staten, hvor de er nødt til å være ekstra påpasselige med å følge reglene) Så dette kan du legge fra deg med en gang. Anonymkode: c9b21...4d2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #11 Skrevet 29. juli 2018 Til alle her inne som fortalte meg at staten regnes som én arbeidsgiver: Nå har jeg fått skriftlig svar fra KMD om at det ikke stemmer. De skriver at; "I den forbindelse regnes heller ikke staten som én og samme arbeidsgiver, ettersom den enkelte etat eller virksomhet er uavhengige arbeidsgivere". Nå er det bare synd at jeg faktisk stolte på at dere her inne faktisk hadde litt peiling da dere svarte, så nå er det bare synd at søknadsfristen for den mulige deltidsjobben er utløpt. Men da vet dere forhåpentligvis bedre til neste gang! Anonymkode: 990c7...9b7 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #12 Skrevet 29. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til alle her inne som fortalte meg at staten regnes som én arbeidsgiver: Nå har jeg fått skriftlig svar fra KMD om at det ikke stemmer. De skriver at; "I den forbindelse regnes heller ikke staten som én og samme arbeidsgiver, ettersom den enkelte etat eller virksomhet er uavhengige arbeidsgivere". Nå er det bare synd at jeg faktisk stolte på at dere her inne faktisk hadde litt peiling da dere svarte, så nå er det bare synd at søknadsfristen for den mulige deltidsjobben er utløpt. Men da vet dere forhåpentligvis bedre til neste gang! Anonymkode: 990c7...9b7 Det er ditt eget ansvar om du velger å høre på ukjente, anonyme mennesker på et internettforum i slike saker i stedet for å sende en søknad uansett og heller greie ut om du har lov til å ta jobben eller ikke i etterkant. Anonymkode: cbd6a...d6c 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #13 Skrevet 29. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ditt eget ansvar om du velger å høre på ukjente, anonyme mennesker på et internettforum i slike saker i stedet for å sende en søknad uansett og heller greie ut om du har lov til å ta jobben eller ikke i etterkant. Anonymkode: cbd6a...d6c Ja, men det er ganske irriterende når andre mennesker så hardnakket svarer på ting de ikke har peiling på. Anonymkode: 990c7...9b7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #14 Skrevet 29. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det er ganske irriterende når andre mennesker så hardnakket svarer på ting de ikke har peiling på. Anonymkode: 990c7...9b7 Det er ganske irriterende at andre mennesker gir anonyme fremmede fra Internett skylden for å ikke ha søkt på en jobb. Til syvende og sist din feil, ikke de som ga deg dårlige råd. Anonymkode: 0656c...3a1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #15 Skrevet 29. juli 2018 Just now, AnonymBruker said: Det er ganske irriterende at andre mennesker gir anonyme fremmede fra Internett skylden for å ikke ha søkt på en jobb. Til syvende og sist din feil, ikke de som ga deg dårlige råd. Anonymkode: 0656c...3a1 Jeg har ikke sagt at det ikke var min feil, men jeg synes det er merkelig at du henger deg opp i akkurat den delen. Det er svært mange mennesker som kommer til dette forumet for å få råd, og ja, det er kanskje merkelig å stole på ukjente mennesker. Men så er det da helt vanlig i vår tidsalder at man heller spør noen på internett istedenfor å spørre naboen eller en venn. Da er det ikke bra at enkelte brukere sitter og svarer på ting som de ikke har peiling på, og på den måten "villeder" andre. I denne tråden var det ikke bare én ensom sjel som sa at staten var én arbeidsgiver - det var flere, minst tre stykker. Om jeg bare fikk ett svar i den retningen så hadde jeg ikke stolt på det, men når det kommer tre stykker på rad som svarer akkurat det samme? Anonymkode: 990c7...9b7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #16 Skrevet 29. juli 2018 Uten at jeg finner det direkte nå, så er det vel sånn at du er pliktig til å informere hovedarbeidsgiver om at du evt tar på deg en bijobb. Dersom dette er problematisk ifht konkurransehensyn eller kan komme i konflikt med den jobben du har, kan hovedarbeidsgiver nekte deg å ta bijobben. Har vært gjennom en del saker ifm dette på jobb, da flere arbeidstakere tok bijobber andre steder, fordi de ikke fikk full jobb hos hovedarbeidsgiver. Som regel går det greit, men du bør spille med åpne kort ovenfor leder. Spesielt i en stilling der det kan bli spørsmål om habilitet må du trå varsomt, og få avklart dette i forkant. Selv om den jobben du skal gjøre på deltid ikke direkte kan klages inn til den du gjør på heltid, så kan det fort bli en juridisk smørje om det kommer til konflikt, hold derfor tunga beint i munnen. Anonymkode: 83690...b39
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #17 Skrevet 29. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke sagt at det ikke var min feil, men jeg synes det er merkelig at du henger deg opp i akkurat den delen. Det er svært mange mennesker som kommer til dette forumet for å få råd, og ja, det er kanskje merkelig å stole på ukjente mennesker. Men så er det da helt vanlig i vår tidsalder at man heller spør noen på internett istedenfor å spørre naboen eller en venn. Da er det ikke bra at enkelte brukere sitter og svarer på ting som de ikke har peiling på, og på den måten "villeder" andre. I denne tråden var det ikke bare én ensom sjel som sa at staten var én arbeidsgiver - det var flere, minst tre stykker. Om jeg bare fikk ett svar i den retningen så hadde jeg ikke stolt på det, men når det kommer tre stykker på rad som svarer akkurat det samme? Anonymkode: 990c7...9b7 Velkommen til internett. Her er det fullt av folk som svarer skråsikkert og bastant på ting de ikke har fnugg av peiling på. Det er derfor det er så himla viktig med kildekritikk. Anonymkode: cbd6a...d6c 1
Brunhilde Skrevet 29. juli 2018 #18 Skrevet 29. juli 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Til alle her inne som fortalte meg at staten regnes som én arbeidsgiver: Nå har jeg fått skriftlig svar fra KMD om at det ikke stemmer. De skriver at; "I den forbindelse regnes heller ikke staten som én og samme arbeidsgiver, ettersom den enkelte etat eller virksomhet er uavhengige arbeidsgivere". Nå er det bare synd at jeg faktisk stolte på at dere her inne faktisk hadde litt peiling da dere svarte, så nå er det bare synd at søknadsfristen for den mulige deltidsjobben er utløpt. Men da vet dere forhåpentligvis bedre til neste gang! Anonymkode: 990c7...9b7 Men...hvoror sjekket du ikke bare med KMD før du spurte her inne? Jeg forstår at du gjerne ville søkt, men det må da være måte på ansvarsfraskrivelse, og du vet jo faktisk ikke en gang om du ville fått deltidsstillingen, så: Oppfør deg som den voksne personen du forhåpentligvis er og gå videre! 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #19 Skrevet 29. juli 2018 1 minutt siden, Brunhilde said: Men...hvoror sjekket du ikke bare med KMD før du spurte her inne? Jeg forstår at du gjerne ville søkt, men det må da være måte på ansvarsfraskrivelse, og du vet jo faktisk ikke en gang om du ville fått deltidsstillingen, så: Oppfør deg som den voksne personen du forhåpentligvis er og gå videre! Nå er det flere av dere her inne som misforstår hva det er jeg har ment. Jeg fraskriver ikke meg ansvar, men folk som svarer på tråder her inne må ta mer ansvar for sine egne svar. Jeg synes ikke det er greit at brukere svarer på ting som de ikke har peiling på. Om det var jeg som hadde gitt et svar som viste seg å være helt ruskende feil, så hadde jeg lagt meg langflat. Det er min egen "feil" at det jeg ikke søkte stillingen, men etter å ha fått gjentatte, krasse svar her inne om at staten regnes som én stor arbeidsgiver så følte jo jeg at det da var mest sannsynlig at staten faktisk ble regnet som én arbeidsgiver (og derfor tok jeg meg heller ikke tid til å sende inn en søknad). Jeg kontaktet først KMD da jeg fant noen på et annet forum som hevdet at staten ikke blir regnet som én stor arbeidsgiver. Det er ingen her inne sin feil at jeg ikke søkte på stillingen - det er ikke det jeg snakker om nå. Det handler om at folk må ta mer ansvar for det de poster her inne. Om de tror at noe stemmer, men ikke vet, så kan en heller gi uttrykk for det da, istedenfor å uttale seg så bastant. Anonymkode: 990c7...9b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå