Gå til innhold

Hvilken interiørstil har du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva liker du best? Er du shabby chic eller minimalistisk? Kanskje liker du hyttefølelsen, eller kanskje du blir inspirert av interiørstilen i utlandet? Hva er det fineste og det verste du ser? Del gjerne bilder :) 

Anonymkode: 26483...3e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det fineste er en åpen stil som gjør rom større en de er, tras mange gjenstander. 
Det viktigste er at det fungerer og ikke blir overmøblert. :) 
Eksempel for bra møbleringsplan (interiørstil har ingenting å si så lenge møbelplanen fungerer).
https://goo.gl/images/GxtfiW

Det verste er noe slikt som dette
https://goo.gl/images/G3F3Sj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det jeg liker - stilen :)

Er generelt ikke så fan av de som på død og liv må passe på at alt er en "stil". 

Anonymkode: b723d...a38

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, Drakan skrev:

Det fineste er en åpen stil som gjør rom større en de er, tras mange gjenstander. 
Det viktigste er at det fungerer og ikke blir overmøblert. :) 
Eksempel for bra møbleringsplan (interiørstil har ingenting å si så lenge møbelplanen fungerer).
https://goo.gl/images/GxtfiW

Det verste er noe slikt som dette
https://goo.gl/images/G3F3Sj

Linkene sier ingenting om stil. Romløsning er ikke stil😏

Anonymkode: 1275a...0ea

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg liker - stilen :)

Er generelt ikke så fan av de som på død og liv må passe på at alt er en "stil". 

Anonymkode: b723d...a38

Samme her. :jepp: Liker jeg det er det en del av stilen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier jo møbleringsplan :P 
Hvis jeg skulle vist min favoritt stil ville jeg blitt satt til å tegne i evigheter. >_<
Men jeg liker baroc og art deco, så du kan tenke deg sorte eller mørke møbler, formet med drager og planter. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bor i funkishus. Stilen heller mest mot skandinavisk/nordisk. Liker ikke svart, mørke møbler, stål eller andre «harde» detaljer, så hos meg er alt lyst med noen fargerike og myke innspill. Bord og andre møbler i lys eik eller hvitt. 

Anonymkode: 55d3f...115

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nåværende: billig og på tilbud 👍

Min egentlige stil: Svart/Hvit. Rent og ryddig, enkelt og praktisk. 
Dette er det nærmeste du kommer min smak: 
 rhgreenviralscom-large-wall-art-for-s-u-inspirationrhhomeingcom-large-idea-living-room-design-interior-wall-art-for-s-u-inspirationrhhomeingcom.jpg
Jeg liker ikke skapet og skjenken. Jeg liker hvit med svarte detaljer. Det blir for tomt og sjelløst slik som på bilde. Liker noe ala dette: 
41327

Anonymkode: 15aba...5b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmet vårt har gjennomlevd mer enn 40 år med meg, som er over gjennomsnittet interessert i interiør.  Jeg lar meg påvirke av trender og moter, men jeg må like hva jeg ser.  Derfor har huset vårt unnsluppet periodene med syrebeisede møbler, trepanel på halve veggen,  bondefarger og pastellfarger.  Det har også overlevd shabby chic, skandinavisk stil og minimalistisk stil.  Skjønt noen elementer tok jeg inn i huset fra alle disse stilene. 

Akkurat nå er tv-stuen mørk blågrå, med møbler i brunt.  Belysning i kobber og messing.  Puter og tekstiler i kelim. .Stilen er bohemsk. Kjøkkenet er i landstil, men slett ikke shabby chic.  Har åpne vegghyller, keramikk og kobber.  Mellomstua, som vi kaller det, har vegger og tak i hvitmalt panel.  Noe så umoderne som bøker står i hvitmaltebokhyller fra golv til tak. 

I finstua, der hvor utsikten er best, er tak, lister og vegger hvite. Jeg har en del gamle møbler der, bla. kjøpmannsbenk og skrivebord der.  To ørelappstoler kjøpe jeg på finn.no for 250 kr per stk.  Og grått linstoff til dem kjøpte jeg på bentz.no.  I forrige uke var jeg så heldig å få kjøpt en brukt klassisk, over stoppet sofa i rustrød fløyel på FB.  Det var en sofa fra Hødneb som ble produsert på 70-tallet.  Topp kvalitet!  

Kort sagt, vårt hjem er en blanding av mye og forandres stadig.  Når folk kommer på besøk til oss sier de "så utrolig hyggelig det er her - jeg har aldri sett noe slikt". 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loppis, arvegods og Ikea. Passe overfylt, passe koselig og i alle fall ikke minimalistisk. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lyst og luftig, om jeg kan kalle det det. Kjøper aldri noe som ikke passer inn, og alle mine venner og familie vet hva jeg liker og ikke liker så jeg får aldri noe jeg ikke liker. Jeg liker ikke å ha for mye saker stående overalt.

Anonymkode: 348c5...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv elsker jeg gammeldags, kombinert med nytt. Har alltid vært svak for tømmer og ellers materialer som er laget av tre, også er jeg en fan av retro. Jeg finner ofte gullfunn i bruktbutikker etc som passer godt i min nye og «rene» leilighet. Når jeg skulle flytte fikk jeg feks mye forskjellig av bestemor, alt fra vaser, malerier, glass. Er selfølgelig et pluss at vi har ganske lik stil, og at begge er svake for fargen blå.

Anonymkode: 3504a...946

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mangler stil, når jeg prøver å pynte, med noe som skal se litt kjekt ut, ligner det oftest som om en 3 åring har glemt igjen noe der.

Anonymkode: 621ca...4f8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha jeg er Harry jeg og mannen elsker 80 talls glam møbler det vil si slik som bang olufsen tingene var om dere skjønner. Mye glass, skinn og farger på veggen. Blander det med noen moderne lamper og bilder. Det er min egen stil og vi liker det slik selv om mange synes sikkert vi er harry https://www.google.no/search?q=80s+luxury+furniture&client=safari&hl=nb-no&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjevrSJrr3cAhUGFCwKHWRqCDIQ_AUIESgB&biw=414&bih=622#imgrc=oJ4dVYGeogSfUM: litt slik som disse men kanskje med en bitte litt moderne vri. Bor også intet svært 80 talls hus så alt passer 😂

Anonymkode: eb4b9...bf6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en nordisk stil. Pastellvegger, lys parkett, rette linjer, hvitoljet eikebord, store kaktuser, mye grønne planter, men med enkelte ting som bryter stilen som f.eks noen afrikanske tremasker på veggene. Syns mange av de nordiske hjemmene er helt uten karakter, og at mange ser helt like ut, med de fødselsplakatene og treapen. Hos meg er det mer personlige ting på veggene, ikke i form av familiebilder, men bilder og pynt på veggene som JEG syns er fint. :)

Anonymkode: f78c5...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en nordisk stil. Pastellvegger, lys parkett, rette linjer, hvitoljet eikebord, store kaktuser, mye grønne planter, men med enkelte ting som bryter stilen som f.eks noen afrikanske tremasker på veggene. Syns mange av de nordiske hjemmene er helt uten karakter, og at mange ser helt like ut, med de fødselsplakatene og treapen. Hos meg er det mer personlige ting på veggene, ikke i form av familiebilder, men bilder og pynt på veggene som JEG syns er fint. :)

Det er ikke særlig nordisk stil om du blander inn masse kaktuser og afrikanske tremasker...

Anonymkode: 25dd7...ccc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke særlig nordisk stil om du blander inn masse kaktuser og afrikanske tremasker...

Enig, det er nok litt mer nordisk bohem, hvis det er noe som heter det. Hadde tenkt til å skrive det, men visste ikke om det ble riktig. Men det er veldig mange nordiske elementer i huset mitt hvertfall :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 24.7.2018 den 18.04, AnonymBruker skrev:

Mulig det. Romløsning er min stil. 

Anonymkode: 45314...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, det er nok litt mer nordisk bohem, hvis det er noe som heter det. Hadde tenkt til å skrive det, men visste ikke om det ble riktig. Men det er veldig mange nordiske elementer i huset mitt hvertfall :)

Høres kult ut da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...