AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #1 Skrevet 23. juli 2018 Greia er at jeg og datteren min var ute å syklet, vi kommer til en grussti hbor det står sykling forbudt! Vi går av syklene våres og triller de denne stien, når stien er slutt så kommer vi til en slags sti av planker og setter oss på syklene våres og sykler videre, jeg tror jo grunnen til at det sti sykling forbudt ( på hjemmeskrevet skilt ). Jeg antok at grunnen til sykkelforbundet var pga grusen, slik at den skal ligge fint i stien. Idet vi sykler videre på plankene så hører vi en rasende eldre gubbe som hyler: se til helvete å gå av de syklene! Så ganske sjokkerte over den sinte gubben så går vi selfølgelig av, men jeg kjenner meg provosert av å bli skreket slik til av et fremmet menneske. Jeg er en lovlydig og anstendig person. Jeg stopper for å vente på gubben og ser på han og sier at jeg beklager syklingen og jeg trodde forbudet gjaldt grusgangen og at han snakke til folk på en normal og høflig møte måte! Da skriker han på nytt: jeg blir så jævla forbanna! Jeg opplevde gubben som truende. Og nå kjenner jeg meg så utrolig såret og er skikkelig utafor og griner. Jeg er sikkert sensitiv og hårsår, men takler ikke å bli skjelt ut. Greia er at jeg er her på ferie og må gå forbi denne eiendommene for i det hele tatt å finne på noe på denne øya. Synes det blir veldig ubehagelig. Vet ikke hva jeg vil med dette, men måtte vare få det ut. Kan jeg skrive et brev til ham ang oppførselen hans? Eller et krasst ironisk dikt om sure gretne gamle gubber?? Anonymkode: c495a...7bd 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #2 Skrevet 23. juli 2018 Eh, ikke gjør det siste du skriver. Men nei, det er ikke rart at du blir oppskaket og bekymret for å gå der igjen. Dessverre er ikke dette uvanlig, og det er ganske typisk for nordmenn å kjefte i øst og vest på at man går på feil sted eller hva enn. Uansett om man hadde gjort det riktig finner gubber og kjerringer av den typen du traff på alltid noe å klage og uffe seg over. Man må rett og slett heve seg over det og ikke la seg tråkke på. Prøv å få tankene på noe annet og ha det hyggelig med datteren din. Anonymkode: 28fe0...9a8 12
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #4 Skrevet 23. juli 2018 2 minutter siden, Lauv skrev: Er du på Askerøya? Nei, er det sure gamle gubber der også? Anonymkode: c495a...7bd
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #5 Skrevet 23. juli 2018 Og forresten når man kommer fra andre enden av stien ( dra hytta jeg bor) så står det ikke noe forbudt skilt før man kommer til grusgangen.:( TS Anonymkode: c495a...7bd
Skiftenøkkel Skrevet 23. juli 2018 #6 Skrevet 23. juli 2018 Det eneste som hjelper mot brølaper er å heve stemmen tilbake. 8
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #7 Skrevet 23. juli 2018 Opplevde noe lignende for mange år siden. Jeg ble litt overrasket når han kjeftet på meg og en venninne pluss min 2 åring den gang. Jeg tenkte bare det var en bitrer mann som aldri har fått seg. Anonymkode: e2503...c5d 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #8 Skrevet 23. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, er det sure gamle gubber der også? Anonymkode: c495a...7bd 😂😄Finnes overalt dem Anonymkode: e2503...c5d 5
Lauv Skrevet 23. juli 2018 #9 Skrevet 23. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, er det sure gamle gubber der også? Anonymkode: c495a...7bd Ja, jeg tror de sure der ute alle sammen. 😁 De vil ihvertfall ikke ha noe sykling der ute og noen har visstnok også satt opp et "Sykling forbudt"-skilt. Kommunen mener at det er ulovlig å forby sykling.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #10 Skrevet 23. juli 2018 1 minutt siden, Skiftenøkkel skrev: Det eneste som hjelper mot brølaper er å heve stemmen tilbake. Agreed. Har hvertfall sluttet å vende det andre kinnet til. Men kanskje litt enklere for oss menn, siden vi som regel kan forsvare oss hvis den andre gubben går til fysiske trusler...Skjønner godt at TS føler seg litt mer truet når man har et lite barn å passe på som kvinne. Anonymkode: 7faf2...64f
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #11 Skrevet 23. juli 2018 TS, om han var oppriktig truende ved å gå mot dere og hinte om fysisk vold, så ville jeg rapportert det til politiet. Dessverre mange ustabile folk rundt omkring, og gamle folk er intet unntak... Anonymkode: 7faf2...64f 13
Gjest Peanut Skrevet 23. juli 2018 #12 Skrevet 23. juli 2018 Står det noe skrevet forbudt på et hjemmelaget skilt blir jeg ekstra varsom. Tar ingen sjanser
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #13 Skrevet 23. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Agreed. Har hvertfall sluttet å vende det andre kinnet til. Men kanskje litt enklere for oss menn, siden vi som regel kan forsvare oss hvis den andre gubben går til fysiske trusler...Skjønner godt at TS føler seg litt mer truet når man har et lite barn å passe på som kvinne. Anonymkode: 7faf2...64f Datteren min ble redd og begynte å gråte. Synes ikke noe om å bli skreket sånn til:( TS Anonymkode: c495a...7bd 1
hutula1 Skrevet 23. juli 2018 #14 Skrevet 23. juli 2018 Drit i han. Der det er lovt til å gå, er det også lovt til å sykle. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #15 Skrevet 23. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Datteren min ble redd og begynte å gråte. Synes ikke noe om å bli skreket sånn til:( TS Anonymkode: c495a...7bd Det gjør nok ingen, så ville fokusert på å trøste datteren og prøvd å forteller på en måte som barn forstår at alle mennesker i verden dessverre ikke er like greie. Og rapportert det hvis han åpenbart var truende og gikk mot dere på en måte som klart indikerte at han var i ferd med å fly på dere. Anonymkode: 7faf2...64f 1
Svigermor Skrevet 23. juli 2018 #16 Skrevet 23. juli 2018 Kan dette brukes? Kjære sure sykkelmann Jeg syns ikke det går an Skrike, brøle, være sint Nå som været er så fint Mens vi trillet over grusen Og tok hjula fatt på planken Ropte du og var så lusen Som å få en smekk på lanken Og jeg gråt da jeg kom hjem Du var faktisk ganske slem 47
Gjest Mass Skrevet 23. juli 2018 #17 Skrevet 23. juli 2018 Vet du hva, dette var din første gang med sykkel der, men han har sikkert irritert seg over mange over lang tid (hjemmelaget skilt og greier) og så ble du syndebukken her. Er dette en privat eller offentlig vei/tursti? Jeg tenker jo at privatpersoner ikke kan diktere regler og lover på offentlige veier, jeg da. Og jeg hadde nok spurt om hvorfor det var forbudt med sykler der. Skal han kjefte på denne måten så får han i det minste gi en saklig grunn til det - hjemmelagde skiltet - og grunnen til sykkelforbudet, samt informere om hvor langt sykkelforbudet strekker seg. Makan altså. Men opplever at de blir hakket mildere når de får bli hørt og lagt ut om sin frustrasjon om sykler. Som dette temaet gjaldt.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #19 Skrevet 23. juli 2018 Du er sikkert nr 5683 som har kommet syklende på x antall måneder og mannen er nok drittlei, men det er en overreaksjon og ikke noe å ta seg nær av. Anonymkode: 9d21d...b11 5
Lycka Skrevet 23. juli 2018 #20 Skrevet 23. juli 2018 Haha 😂 Nesten det eksakt samme har skjedd meg. Ble også brølt "jævla turist" etter. Ropte tilbake: "Og ellers har du det bra?" Da trampa han inn og smalt igjen døra uten å svare. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå