Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

har et familiemedlem som har kommet inn på en It utdanning via Samordna, men så er det ca en time unna Oslo. 

Hun søkte seg derfor inn på et av teknologistudiene til Kristiania. Der ble hun satt på venteliste. 

Er det noen som vet hva sjansen er for å komme inn der? Jeg trodde de kanskje hadde samme ordning som på BI hvor «alle kommer inn» dersom de har generell studiekompetanse (bortsett fra siv.øk). 

Hun har sagt ja til skolen via Samordna, men er veldig spent på hva sjansen er for Kristiania. 

Noen som kjenner noen som ikke kom inn der? 

takker for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

HK har løpende opptak, som på BI. Privatskole.

Du er først student når du har signert kontrakten med de (elektronisk).

Anonymkode: 14fc3...6d6

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HK har løpende opptak, som på BI. Privatskole.

Du er først student når du har signert kontrakten med de (elektronisk).

Du svarte på noe helt annen enn TS sitt spørsmål. Tror h*n er klar over at det er løpende opptak og at man må signere kontrakten for å bli student.

Spørsmålet var som følger:

1. Er det noen som vet hva sjansen er for å komme inn der? 

2. Noen som kjenner noen som ikke kom inn der?

Svar til TS:

1. Så lenge familiemedlemmet ditt har karaktersnittet og søkte tidlig, så er sjansen stor for å komme inn. På denne tiden her er det mange som bruker HK og BI som en nødløsning, hvis de ikke kom innpå andre studier igjennom Samordna. Derfor kan det hende det blir kamp om plassene, og man konkurrerer med sitt karaktersnitt.

2. Kan ikke svare på dette spørsmålet, da jeg vet om svært få som studerer på HK. De som jeg kjenner har søkt i siste liten, og kommet innpå studier som ikke har så stor konkurranse (film, journalistikk osv)

Anonymkode: b61eb...6e5

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du svarte på noe helt annen enn TS sitt spørsmål. Tror h*n er klar over at det er løpende opptak og at man må signere kontrakten for å bli student.

Spørsmålet var som følger:

1. Er det noen som vet hva sjansen er for å komme inn der? 

2. Noen som kjenner noen som ikke kom inn der?

Svar til TS:

1. Så lenge familiemedlemmet ditt har karaktersnittet og søkte tidlig, så er sjansen stor for å komme inn. På denne tiden her er det mange som bruker HK og BI som en nødløsning, hvis de ikke kom innpå andre studier igjennom Samordna. Derfor kan det hende det blir kamp om plassene, og man konkurrerer med sitt karaktersnitt.

2. Kan ikke svare på dette spørsmålet, da jeg vet om svært få som studerer på HK. De som jeg kjenner har søkt i siste liten, og kommet innpå studier som ikke har så stor konkurranse (film, journalistikk osv)

Anonymkode: b61eb...6e5

Okai, takk for svar. Tror hun har litt over fem i snitt. Akkuratt nok til å ikke komme inn på offentlig i Oslo, men mer enn nok til å komme inn utenfor. 

Hun er bare veldig spent så tenkte jeg skulle prøve å spørre her om noen hadde noen tips. 

Takk igjen :)

Skrevet (endret)

Ikke kast bort penger på Høyskolen Kristiania.  En times pendling er ingenting, spesielt om det er med tog. Hva er billigst og smartest, en hybel på studiestedet 1 time fra Oslo eller å betale titusener for en mye dårligere utdanning? Alle har uansett godt av å flytte litt på seg. Slikt vokser man mye på. Er ikke verre at man flytter tilbake senere,og det er nå bare en time hjem.

Endret av Fistee
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Her sitter vi på fasiten ja. Kanskje du skal søke jobb i kunnskapsdepartementet som rådgiver, du som vet ''hva som er den BESTE utdanningen for hver enkelt?'' :-)

Og jo: jeg svarte på spm. HK er privat = ikke karakterkrav, bare generell studiekompetansekrav?

• Liker 1
Skrevet

for noen dumme kommentarer 😤 hvis man ønsker å bruke masse penger på en utdanning man føler man er komfortabel med, så hvorfor ikke? Lol... hva er det folk ikke forstår med at det er opp til hver enkelt å bestemme hva man vil gjøre med pengene sine. 

Forresten, hun kommer nok inn :) ! I såfall hvis hun ikke kommer inn, sjekk på Bjørknes Høyskole eller andre skoler som tilbyr samme utdanning! Helt gratis å søke 🙈 da øker man sjansen at man kommer inn på det studie man ønsker ! Jeg søkte på bjørknes høyskole forrige uke og fikk svar ca. 15 timer etter jeg hadde søkt De var super raske og skikkelig hyggelig når jeg ringte og spurte om studietilbudet. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Xayah said:

for noen dumme kommentarer 😤 hvis man ønsker å bruke masse penger på en utdanning man føler man er komfortabel med, så hvorfor ikke? Lol... hva er det folk ikke forstår med at det er opp til hver enkelt å bestemme hva man vil gjøre med pengene sine. 

Helt enig! :)

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Her sitter vi på fasiten ja. Kanskje du skal søke jobb i kunnskapsdepartementet som rådgiver, du som vet ''hva som er den BESTE utdanningen for hver enkelt?'' 🙂

Og jo: jeg svarte på spm. HK er privat = ikke karakterkrav, bare generell studiekompetansekrav?

TS spurde om råd. Det var mitt råd, og tro meg Kristiania er ikke det lureste valget. Lov å komme med innspill når folk ber om det.

AnonymBruker
Skrevet

Din mening er din mening og ingen andres.

Dette er et diskusjonsforum. Ha en fin kveld :-)

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Fistee skrev:

TS spurde om råd. Det var mitt råd, og tro meg Kristiania er ikke det lureste valget. Lov å komme med innspill når folk ber om det.

Hva baserer du dette på? Har gått der selv, var svært fornøyd med studiene og har i dag en jobb jeg digger, og som betaler godt. Er derfor nysgjerrig på hva som får deg til å uttale deg slik om skolen. 

Anonymkode: d547e...86e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...