Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er ei jente i starten av 20-årene.. Alle vennene jeg har hatt opp gjennom tiden har jeg mistet kontakten med. De var ikke så gode venner mange av de uansett, så tenker det ikke er så farlig at jeg ikke har kontakt med de lenger. Men det som nå er så kjedelig er at jeg har ingen venner å være med. Jeg er ganske sjenert, og synes det er vanskelig å møte nye folk, spesielt når jeg ikke har noen venner fra før av. I tillegg sliter jeg litt med å stole på folk og slippe folk innpå meg da jeg har hatt noen kjipe opplevelser før.. 

Jeg søkte på høyere utdanning, og kom ikke inn, er også så langt nede på ventelista at jeg er ganske så sikker på at jeg ikke kommer inn.. Jeg hadde egentlig gledet meg til å begynne å studere, for å treffe nye mennesker. Nå må jeg jobbe til høsten i stedet, og jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal klare å få noen venner nå. Jeg har ikke egentlig noen spesielle hobbyer hvor jeg kan møte folk gjennom.. Noen som har tips til hvor jeg kan få meg noen venner? Bor i storby.. 

Beklager rotete innlegg.. Takk på forhånd for seriøse svar :)

Anonymkode: d6fc9...cdb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med restplass?  Du kan ta et årstadium. Det gjorde jeg og endte opp med å bli der i flere år. Jeg valgte volda, som er en liten plass, men med et godt studentmiljø. 

Anonymkode: 19d59...e1e

AnonymBruker
Skrevet

Oppsøk ting som skjer. Meld deg på kurs. Ikke for nødvendigvis å bli venner med folk der, men fordi dette gir deg ting å snakke om. Det gir deg en historie. Ikke tenk på at du skal bli venner med folk du møter. Bare begynn å snakke med folk. Tilfeldige hyggelige replikker bare. Da gir du sannsynligvis et godt inntrykk av deg selv og senere treffer du muligens på de samme folka igjen. Bare begynn å snakke med folk. Dersom du tenker på skole, kan folkehøgskole være en god ide. Restplass som nevnt overfor er også en god ide. Er sikker på at det ordner seg. Klapp deg selv på skulderen for hver gang du åpner opp. Vær deg selv. Kroppsspråk er forresten viktig. Vær stolt av deg selv for akkurat den du er og gå med hodet høyt. ☺

Anonymkode: 44f29...777

AnonymBruker
Skrevet

Folkehøgskole? Det er fortsatt ledige plasser der :) Restplass er også er godt alternativ, ta et årsstudium med noe du synes er interessant?

Anonymkode: 37a46...de2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...