AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #1 Skrevet 23. juli 2018 Jeg har alltid kunnet se oversikt over kommende utbetalinger på; Mine utbetalinger på www.nav.no Men nå ser jeg kun barnetrygden og ingen bidrag i det hele tatt. Ikke for året som har vært heller. Jeg ser at Nav innkrevning blir en del av skatteetaten, så hvor ser jeg utbetalinger av barnebidrag nå - dersom nav er innkreveren? Jeg vurderer også å flytte til utlandet. Jeg vet at jeg mister barne trygden, men gjelder dette også barnebidraget? Takk Anonymkode: a4abb...097
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #2 Skrevet 23. juli 2018 På nav sine sider sto det med store bokstaver i hvertfall et par måneder at barnebidrag skulle flyttes til skatteetaten og at fremover står det ikke noe til utbetaling, alle detaljer står på betalingen i nettbanken. Rart at så mange ikke har fått med seg det, men tanke på alle postene om akkurat det samme her inne... Anonymkode: 9b2eb...aa4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #3 Skrevet 23. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid kunnet se oversikt over kommende utbetalinger på; Mine utbetalinger på www.nav.no Men nå ser jeg kun barnetrygden og ingen bidrag i det hele tatt. Ikke for året som har vært heller. Jeg ser at Nav innkrevning blir en del av skatteetaten, så hvor ser jeg utbetalinger av barnebidrag nå - dersom nav er innkreveren? Jeg vurderer også å flytte til utlandet. Jeg vet at jeg mister barne trygden, men gjelder dette også barnebidraget? Takk Anonymkode: a4abb...097 Du vil kun se det i banken din på innbetalinger, ligger der som bilag under innbetalinger. Det er fortsatt NAV innkreving men disse ligger under skatte etaten nå og ikke NAV som tidligere. Om du flytter mister du ikke bidraget, uansett. Det er pneger som skal gå til "barnet". Pr. i dag så vil du ikke se dette via skatteetaten sine sider slik som en kunne via NAV sine sider Anonymkode: 06762...f6e
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #4 Skrevet 23. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du vil kun se det i banken din på innbetalinger, ligger der som bilag under innbetalinger. Det er fortsatt NAV innkreving men disse ligger under skatte etaten nå og ikke NAV som tidligere. Om du flytter mister du ikke bidraget, uansett. Det er pneger som skal gå til "barnet". Pr. i dag så vil du ikke se dette via skatteetaten sine sider slik som en kunne via NAV sine sider Anonymkode: 06762...f6e Tusen takk for godt svar Jeg synes å ha lest på nav.no at bidraget vil bli redusert eller endret dersom man flytter til utlandet. Så lurte på om det kanskje ble endret. Jeg har en avtale som har vært fast nå i flere år, så litt redd for at den blir borte dersom jeg flytter. Jeg får ringe og høre. Tusen takk Anonymkode: a4abb...097
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #5 Skrevet 23. juli 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for godt svar Jeg synes å ha lest på nav.no at bidraget vil bli redusert eller endret dersom man flytter til utlandet. Så lurte på om det kanskje ble endret. Jeg har en avtale som har vært fast nå i flere år, så litt redd for at den blir borte dersom jeg flytter. Jeg får ringe og høre. Tusen takk Anonymkode: a4abb...097 Husk at du da må ringe til Nav familie- og pensjonsytelser (dvs. det NAV-kontoret som har fattet vedtaket om barnebidrag), og ikke NAV Innkreving. Anonymkode: 5a7ed...39e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå