AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #1 Skrevet 23. juli 2018 Jeg har ikke jobbet for bemanningsbyrå tidligere, så dette er nytt for meg. Har nå jobbet en drøy måned hos oppdragsgiver, som er fornøyd med jobben jeg gjør, og jeg trives godt der, både med arbeidsoppgaver og -miljø. Problemet er at jeg får vite når og hvor mye jeg skal jobbe hver fredag og det har variert veldig. En uke jobbet jeg tre dager, en annen fem, en tredje fire, så fem igjen, så tre og denne uka har jeg foreløpig kun fått to vakter. Og kun helgevakter. Dette blir fjerde helgen på rad med jobbing, det har vært eneste måten å få nok timer på da det er færre vakter tilgjengelig på ukedagene. Jeg har ikke kontrakt på stillingsprosent, men i stillingsannonsen stod det at det var mulig å jobbe heltid og konsulenten min hos bemanningsbyrået sa at det ville være null problem. Hun sa også at vi som ønsket å jobbe heltid kom til å bli satt inn i fast turnus etterhvert. Dette virker det ikke som kommer til å skje, nå er jeg inne i uke seks og det er ikke tegn til fast turnus. Har som sagt kun fått to vakter denne uka og sitter nå og håper det blir sykdom e.l. så det blir behov for folk i alle fall en dag eller to til. Er dette normalt når man jobber via bemanningsbyrå og bare noe man må leve med? Anonymkode: 5d3fc...28d
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #2 Skrevet 23. juli 2018 Høres helt normalt ut, men det er klart at du ikke skulle ha blitt lovet noe de ikke kunne holde. Jeg vet at mange også får langvarige vikariater, men det er sjelden man er garantert slikt fra dag 1, med mindre det er en spesiell stilling du har søkt på gjennom byrået. Når det er sagt, er det jo også mulig at det har med at det er sommer og ferieavvikling å gjøre at du ikke har fått noe fast og langvarig. Dessuten kan det hende at konsulenten vil la deg jobbe deg litt inn, slik at han/ hun ser hva du er god for før du blir tildelt et langvarig oppdrag. Du kan jo også bare minne konsulenten din på at du er interessert i slike jobber, da får du kanskje en forklaring på hvorfor du ikke har fått det ennå. Anonymkode: 07b6b...1da
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 Takk for svar. Er som jeg skrev i HI første gang jeg jobber via bemanningsbyrå, så er en uvant situasjon for meg. Jeg søkte på den spesifikke stillingen og var på intervju med konsulenten min. Var klar på at jeg ønsker heltidsjobb siden det stod at det var mulig å jobbe både hel- og deltid i annonsen. Får håpe det bare er en "innkjøringsfase" og at det kommer mer faste rammer etterhvert, de ser jo at jeg fikser jobben, kommer når jeg skal etc.. Konsulenten min har ferie nå, men skal ta en prat med henne når hun er tilbake på jobb om et par uker. TS Anonymkode: 5d3fc...28d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 Dessverre er mange vikarbyråer useriøse, og mange konsulenter lyver så de renner med tanke på lovnader bare for å få deg på kroken. Dette skal du selvsagt ta opp med henne når hun kommer tilbake (men du må regne med represalier som at "dessverre lite med oppdrag for tiden" hvis du hevder din rett). Velkommen til det nye norske arbeidslivet for øvrig, for dette blir det mye mer fremover, der hver enkelt av oss står med lua i hånda fra uke til uke, og der man ikke kan leve et annet liv enn for å jobbe. Anonymkode: 6f547...637 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #5 Skrevet 27. juli 2018 Jah... Da har jeg fått tildelt neste ukers vakter. Nok en gang kun to vakter. Og kun lørdag og søndag, så det blir femte helgen med jobbing på rad. Byrået har lovet å ta kontakt om det dukker opp flere vakter, men sjansene for det er små. Er veldig frustrert og fortvilet nå. Jeg kan ikke leve på å jobbe to dager i uka, selv om det er helgevakter med noen tillegg til normal timelønn. Så mye ekstra er det ikke snakk om. Jeg trives veldig godt på arbeidsplassen og skulle ønske jeg fikk nok vakter til å leve av det, men jeg må vel bare innse at jeg må søke andre jobber, for dette går ikke lenger. TS Anonymkode: 5d3fc...28d
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #6 Skrevet 29. juli 2018 Ta kontakt med et annet byrå. Eventuelt kan du opprette et eget foretak og selge deg inn selv. Det nytter ikke å være snill pike i arbeidslivet. Du må spisse albuene dine litt. Anonymkode: be675...a41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå