Gå til innhold

Hvordan skrive i invitasjonen at det ikke er er fri bar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal mest sannsynlig ha bryllupet vårt i et lokale der det er bar. Vi betaler drikke under middagen og kaffen, men etter kaffen må gjestene kjøpe drinkene sine selv.

Hvordan få vinkla dette inn i invitasjonen?

Høres dette foresten gnient ut?

@line

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange viul sikkert si det er gnient, jeg synes det er helt ok og vært i flere slike bryllup. Ville ikke skrevet noe, tror jeg ville latt jungeltelegrafen gått TYDELIG.

Skrevet

:klem: TAKK skal du ha, @line!!

Sitter her og sliter med det samme sjøl! Syns det er vanskelig og litt ekkelt å måtte gi beskjed om sånt..

Vi har valgt å ha bryllupet på et hotell, og det blir fri drikke til middag og kaffi men etter det blir det salg fra bar her òg.. Men på hotellet sier de at det er helt vanlig at det blir gjort på denne måten!! Vi får tro at de fleste gjestene syns det er greit òg...

Men er det ikkje lurt å skrive det på innbydelsen da? Hørte nemlig fra en venninne som var invitert i et bryllup at hun ikke hadde fått beskjed om at det ikke var fri bar, og hun hadde ikke tatt med seg penger!!

... :roll:

Skrevet

Fikk nettopp en innbydelse hvor det stod:

Etter middagen selges øl og vin til en hyggelig pris

Skrevet

:hoppe: Såå enkelt og greit da!!!

Takk for tipset!! :klem:

Skrevet

Det synes jeg hørtes veldig bra ut:=)

Skrevet

Vi skal heller ikke ha fri bar, men de får to bonger hver. Har funnet ut at vi skal informere om det når hver enkelt gir svar på inbydelsen. Så er vi sikre på at alle får grei beskjed.

Skrevet

Vi har ikke tenkt å nevne noe som helst i invitasjonene om at vi ikke spanderer drikke etter middagen. Føler ikke at det er nødvendig.

Å spandere drikke fra polet er en ting, men når vi har festen på restaurant regner jeg ikke med at noen ser fri bar som en selvfølge.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Vi har ikke tenkt å nevne noe som helst i invitasjonene om at vi ikke spanderer drikke etter middagen. Føler ikke at det er nødvendig.

Å spandere drikke fra polet er en ting, men når vi har festen på restaurant regner jeg ikke med at noen ser fri bar som en selvfølge.

hvorfor ikke? Hvorfor forventer du at andre skal tenke som deg? Hva med de som tror det er fri drikke, fordi de ikke tenker som deg, og som da ikke tar med seg penger? Det er faktisk de som spanderer alt, selv på hotel, så jeg ville ikke tatt det som en selvfølge.

Skal gjestene måtte betale for drikken, bør en være såpass åpen at en forteller det til de. For ellers kan en få "sure" gjester på dagen, og det ønsker en vel ikke. :wink:

Skrevet

Jeg tror mange regner med at full pakke er inkludert når de blir bedt på fest og det er mange som ikke tar med seg penger i bryllup. Jeg tror jeg ville opplyst om dette jeg, trist med tørste gjester med tomme lommebøker utover kvelden...

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg håper dere sjekker prisene før dere skriver "til en hyggelig pris". Jeg har aldri vært på et hotell med hyggelige priser på drikke :tunge1:

Skrevet

Jeg tror ikke våre gjester forventer det nei, men det er jo selvsagt individuelt hva som er vanlig i andre omgangskretser.

Og selv om vi ikke skriver i invitasjonen at alkohol etter middagen koster penger, så snakker vi jo så mye om bryllupet at de fleste får det nok med seg likevel :-)

Gjest Gjesta
Skrevet

dette temaet er det utallige tråder om.......

Jeg ville ikke trodd at jeg var nødt til å ha med meg penger i et bryllup, så hvis det ikke stod spesifikt i invitasjonen, ville jeg stått der uten penger til annet enn taxi. Kjempekjedelig, og det ville lagt en klar demper på mitt humør.

Gjest Anonymous
Skrevet
dette temaet er det utallige tråder om.......

Jeg ville ikke trodd at jeg var nødt til å ha med meg penger i et bryllup, så hvis det ikke stod spesifikt i invitasjonen, ville jeg stått der uten penger til annet enn taxi. Kjempekjedelig, og det ville lagt en klar demper på mitt humør.

Vel, om du lar DET ødelegge humøret ditt i et bryllupp så burde du kanskje ikke gå. For det kan jo hende det skjer andre ting der som også kan ødelegge humøret ditt..

Om man får alkohol eller ei i et bryllupp er vel ikke noen big deal. Fader heller, man er da ikke i bryllupp for å ta en fylle fest vel?

Denne verden er i ferd med å bli sprø....

Skrevet

jeg syns det er høflig å gi beskjed om dette. mange gjester tar det som en selvfølge at det er gratis drikke. er jo ikke alle som tenker på å ta med seg penger, men vet de noe, så kan de gjøre det. bedre å ha det oppklart enn å ikke si noe vel. jeg hadde vertfall satt pris på om de ga beskjed... :) men jeg hadde ikke latt det lagt en demper på mitt humør om de ikke hadde gitt beskjed, det er jo toss alt et bryllup, og da er man vel glad uansett, jeg trenger ikke alkohol for å kose meg, og hadde vel ikke brydd meg såå mye om det, men som sagt greit hvis de gir beskjed.. :-)

Skrevet

Om man får alkohol eller ei i et bryllupp er vel ikke noen big deal. Fader heller, man er da ikke i bryllupp for å ta en fylle fest vel?

Denne verden er i ferd med å bli sprø....

Om man ikke har med penger får man ei heller kjøpt brus, juice, farris osv. Klart at det kan legge en demper på humøret.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vel, om du lar DET ødelegge humøret ditt i et bryllupp så burde du kanskje ikke gå. For det kan jo hende det skjer andre ting der som også kan ødelegge humøret ditt..

Det ville lagt en klar demper på mitt humør å være nødt til å fly på do og drikke vann fra kranen hver gang jeg var tørst, ja. Jeg er en ivrig danser, og drikker følgelig mye mineralvann i løpet av en slik kveld. Og å drikke av kranen på do i bryllupsstas frister meg ikk noe særlig.

Jeg sa vel ingenting om alkohol.............

Skrevet

Før det her utvikler seg til en ny "trenger-man-alkohol-for-å-ha-det-gøy"-diskusjon....

Synes dere man bør informere gjestene når de får to-tre bonger også?

Avec til kaffen og mineralvann er gratis..

Skrevet

Det ville lagt en klar demper på mitt humør å være nødt til å fly på do og drikke vann fra kranen hver gang jeg var tørst, ja. Jeg er en ivrig danser, og drikker følgelig mye mineralvann i løpet av en slik kveld. Og å drikke av kranen på do i bryllupsstas frister meg ikk noe særlig.

Jeg sa vel ingenting om alkohol.............

Vann fra springen serveres gratis i glass med isbiter på alle restaurantene jeg har vært på (ganske mange...). Eneste unntak er uterestauranter, men t.o.m. der ville det vel vært gratis i lukket selskap.

Gjest Anonymous
Skrevet
Før det her utvikler seg til en ny "trenger-man-alkohol-for-å-ha-det-gøy"-diskusjon....

Synes dere man bør informere gjestene når de får to-tre bonger også?

Avec til kaffen og mineralvann er gratis..

Ja, det syns jeg absolutt. Vi hadde 2 bonger og vi informerte om at det ville bli mulighet for å kjøpe mer drikke i baren (eller noe sånt) i eget informasjonsskriv...Veibeskrivelser osv... Som Tex sier så er det ikke særlig gøy å drikke fra kranen på do om man kun har med seg penger til taxi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...