AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #1 Skrevet 23. juli 2018 Er ikke bedrifter klar over at en dårlig reklame ikke bare svikter i sin måloppnåelse, men kan virke kontraproduktivt ved at merkevaren blir ødelagt? Jeg tenker på Coops grillreklame og OneCalls bryllupsreklame. Disse reklamne er så irriterende og dårlige at Coop og Onecall nå er på min hatliste og bedrifter jeg aldri vil ha noe med å gjøre. Og jeg vet jeg ikke er alene. Starbucks fryktet for sin merkevare i rasismesaken, og Subway fryktet for sin merkevare da frontperson Jared Fogle ble dømt for barneporno. Jeg mener dårlige reklamer er vel så skadelige for en merkevare som skandaløse episoder. I alle fall noe det bør forskes på. Anonymkode: 404be...175 4
Ullvott Skrevet 23. juli 2018 #2 Skrevet 23. juli 2018 Jeg regner med at du forstår at det er en VISS forskjell mellom å signalisere uakseptable verdier (rasisme eller skuespillere som er tatt for barneporno) og å lage dustete reklamefilmer. Selv om jeg synes at en reklamefilm er teit, er det ikke gitt at jeg boikotter en leverandør av den grunn eller synes varen har lavere kvalitet. Krysser de derimot mine etiske grenser, er det noe helt annet. 8
abc123detvardet Skrevet 23. juli 2018 #3 Skrevet 23. juli 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker på Coops grillreklame og OneCalls bryllupsreklame. Disse reklamne er så irriterende og dårlige at Coop og Onecall nå er på min hatliste og bedrifter jeg aldri vil ha noe med å gjøre Sier vel litt om deg som menneske. 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #4 Skrevet 23. juli 2018 Selv har jeg aldri besøkt Trivago sine nettsider. Anonymkode: 7d578...b65 16
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #5 Skrevet 23. juli 2018 Jeg liker den reklamen. Anonymkode: e86ef...022 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #6 Skrevet 23. juli 2018 Selvfølgelig vet de det, det er derfor de legger absurde mengder penger i det. At reklamen ikke alltid treffer absolutt alle må de bare leve med. Anonymkode: a4308...6ab 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #7 Skrevet 23. juli 2018 Hehe, skjønner at du ikke forstår de generelle psykologiske mekanismene som ligger bak markedsføring og merkevarebygging. Både Coop og OneCall vet nøyaktig hva de driver med. Visste du at intensjonen noen ganger til og med ER å lage irriterende reklame som alle «hater»? Eksemplene dine med rasisme og barneporno har ingenting med det første avsnittet ditt å gjøre, så forstår ikke hvorfor du nevner det. Anonymkode: 97de7...0c4 10
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #8 Skrevet 23. juli 2018 Det tok meg år før jeg besøkte Zalando etter den grusomme reklamen gikk døgnet rundt på TV. Jeg forbinder også Biola med treg mage. Jeg kjøper det ikke fordi jeg tenker på mageproblemer når jeg ser det i butikken. Anonymkode: adb31...15d
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #9 Skrevet 23. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Visste du at intensjonen noen ganger til og med ER å lage irriterende reklame som alle «hater»? Anonymkode: 97de7...0c4 Jeg mistenker at reklamen for VitaePro faller inn under den kategorien. Og la oss selvsagt ikke glemme selve kronen på verket, Zon smertestillende krem. Anonymkode: e86ef...022 6
Nuith Skrevet 23. juli 2018 #10 Skrevet 23. juli 2018 Vi boikotter Burger King fordi de hadde så dårlige reklamer at vi ble sure hver gang de dukket opp på TV. Dette er noen år siden, vi har ikke TV lenger, men boikotten opprettholdes.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #11 Skrevet 23. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg mistenker at reklamen for VitaePro faller inn under den kategorien. Og la oss selvsagt ikke glemme selve kronen på verket, Zon smertestillende krem. Anonymkode: e86ef...022 Jepp. VitaePro er jo svindel uansett. Anonymkode: 97de7...0c4 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #12 Skrevet 23. juli 2018 Etter at Pelle Pettersen begynte å reklamere for VitaePro så lurer jeg på om jeg skal teste det! Anonymkode: 7d578...b65 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #13 Skrevet 23. juli 2018 Enig. Selv skal jeg aldri bestille noe via Trivago. Fuck Trivago. Anonymkode: e6ba9...ce9 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #14 Skrevet 24. juli 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke bedrifter klar over at en dårlig reklame ikke bare svikter i sin måloppnåelse, men kan virke kontraproduktivt ved at merkevaren blir ødelagt? Jeg tenker på Coops grillreklame og OneCalls bryllupsreklame. Disse reklamne er så irriterende og dårlige at Coop og Onecall nå er på min hatliste og bedrifter jeg aldri vil ha noe med å gjøre. Og jeg vet jeg ikke er alene. Starbucks fryktet for sin merkevare i rasismesaken, og Subway fryktet for sin merkevare da frontperson Jared Fogle ble dømt for barneporno. Jeg mener dårlige reklamer er vel så skadelige for en merkevare som skandaløse episoder. I alle fall noe det bør forskes på. Anonymkode: 404be...175 Jeg elsker Coop grillreklamen, samme gjør de fleste vennene mine og ungene 😄👌🏻 Folk har forskjellig humor...😉 Hvordan mener du at f.eks den reklamen burde ha vært da? Seriøs og helt rett frem, gjenspeiling av virkeligheten? For da hadde den i hvertfall vært døkjedelig å se på 😜 Men dette er min mening, poenget er at folk er forskjellige, og mange finner ting morsomt og fengende, selv om ikke alle gjør det. Den grillreklamen funker her, synes den er forfriskende og morsom, gjør meg glad og får lyst til å grille (og danse) 😁😊👍🏻 Anonymkode: 692db...5d9 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #15 Skrevet 24. juli 2018 Mange både gode og dårlige Reklamer, den værste for meg var vanish oxi action for sikkert 15 år siden. Har aldri kjøpt det produktet bare pga av reklamen. Anonymkode: d8e2d...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #16 Skrevet 24. juli 2018 Jeg synes Bianco (skobutikken) har ualminnelige dårlige reklameplakater og har ikke gått inn der på mer enn 10 år. Blir fortsatt irritert hver gang jeg går forbi, synes de forsøker så innmari å være kule og edgy mens de er bare helt dust. Men så er jeg sikkert ikke i målgruppen deres uansett. Anonymkode: 1ce5b...b42 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #17 Skrevet 24. juli 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg elsker Coop grillreklamen, samme gjør de fleste vennene mine og ungene 😄👌🏻 Folk har forskjellig humor...😉 Hvordan mener du at f.eks den reklamen burde ha vært da? Seriøs og helt rett frem, gjenspeiling av virkeligheten? For da hadde den i hvertfall vært døkjedelig å se på 😜 Men dette er min mening, poenget er at folk er forskjellige, og mange finner ting morsomt og fengende, selv om ikke alle gjør det. Den grillreklamen funker her, synes den er forfriskende og morsom, gjør meg glad og får lyst til å grille (og danse) 😁😊👍🏻 Anonymkode: 692db...5d9 Personlig hater jeg fat shaming og å gjøre narr av andre. Den reklamen skal liksom være morsom fordi det er en tykk mann som danser, og det er ganske ufint. Anonymkode: e6ba9...ce9 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #18 Skrevet 24. juli 2018 Jeg bestemte meg for å boikotte Tele2 for mange år siden pga de ekstremt plagsomme og repeterende reklamene de hadde. Anonymkode: 70562...928
MarianneE Skrevet 24. juli 2018 #19 Skrevet 24. juli 2018 Zalando er en nettbutikk jeg ikke vil handle noe fra pga reklamen
Million Skrevet 24. juli 2018 #20 Skrevet 24. juli 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Personlig hater jeg fat shaming og å gjøre narr av andre. Den reklamen skal liksom være morsom fordi det er en tykk mann som danser, og det er ganske ufint. Anonymkode: e6ba9...ce9 Nei, du tar jo helt feil. Det er en helt normal, vanlig nordmann, en fyr med den såkalte "Pappakroppen", som danser. Naboen, fyren borti gata, herr Ola Nordmann. Jeg digger den grillreklamen, synes den har fengende musikk og en artig fyr som danser. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå