Gå til innhold

Vegetarianer, veganer eller nei, ikke noe for meg

Vegetarianer, veganer eller nei, ikke noe for meg  

58 stemmer

1. 1. Vegetarianer, veganer eller nei, ikke noe for meg

• Vegetarianer
      21
    • Veganer
      12
    • Ikke noe for meg
      25

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er du vegetarianer eller veganer eller ingen av delene?😀

Anonymkode: 343fd...00e

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg er 97 % vegetarianer. Jeg velger å uttrykke meg slik, så at ikke vegetar-mafiaen kommer å kjefter på meg for å bruke ordet feil. :laugh:

Jeg er også vegansk-inspirert. Med det mener jeg at jeg har redusert forbruk av animalske produkter til et minimum. 

Skrevet

Jeg er vegetarianer, spiser ikke egg eller fisk heller. 

Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet

Jeg er vegetarianer, men ikke en sånn streng vegetarianer. Spiser nesten utelukkende bare kjøtt.

Skrevet

Jeg er verken vegetarianer eller veganer, og kommer aldri noensinne til å bli det. Kan godt ta en kjøttfri uke innimellom, men der går grensa for meg. 

Skrevet

Jeg er vegetarianer, og hadde sikkert levd mer vegansk om jeg var mindre kresen på mat.

Veggiser er jo kjent for å være eventyrlystne på mat og er "altetende", så jeg passer ikke helt inn i kategorien :P 

Gjest middagshøyden
Skrevet (endret)

...

Endret av middagshøyden
Gjest førstedamen
Skrevet

Vi har kjøttfrie dager, med høyt fokus på inntak av grønt. 

Men jeg spiser slik fordi jeg ønsker en sunn tarmflora, som er vanskelig å oppnå med halvfabrikata og vestlig kosthold. Samt en interesse for miljø. Har lite å gjøre med dyrevelferd, da jakt og fiske er en stor del av både jobben og livsstilen min. Men jeg støtter ikke prior og andre store kjeder, da pga dyrevelferd. Kjøper egg hos naboen, kjøtt hos slakter i Sverige (stort sett). Og oppdrettsfisk er nei nei mat i mine øyne.

AnonymBruker
Skrevet

Eg leve hovudsaklig plantebasert. Dvs i kvardagen leve eg på vegansk mat, men det hender eit par gongar i året at spiser f.eks sushi. Eg veit det er galt og hyklerisk, men eg nekte ta skrittet fult ut fordi eg synest at alt eg gjør birar i positiv retning. Eg spiser ikkje fuglar eller landdyr og har ikkje gjort det på 14 år. Eg kjøper heller aldri melk. Eg synest og det er plagsomt når veganarar sier at "du har nestan skjønt det". Ingenting er godt nokk for veganarar. Eg synest det er fint å bidra på min måte. Når det er sagt så veganisere eg fleire og fleire ting i livet mitt år for år.

Anonymkode: 2832d...381

• Liker 2
Skrevet

Tidligere vegetarianer som ikke lenger skjønner hvorfor jeg slutta å spise ting jeg hadde lyst på i tenåra. Laktoseintolerant så minimalt med melkeprodukt, og vaner sitter i så jeg spiser fortsatt lite kjøtt men en god del fisk/sjømat.

Definisjoner en bør få med seg:

Vegetarianer: Spiser ikke døde dyr. Dette inkluderer fisk/sjømat, disse er også dyr! Spiser dyreprodukter dyr ikke ble drept for, det vil si egg og melkeprodukter, og bruker dyreprodukter dyr ikke ble drept for, som ull, og som er overskudd fra matproduksjon som skinnprodukter.

En vegetarianer som ikke bruker egg- og melkeprodukter er fortsatt en vegetarianer, fordi

Veganer: Spiser ikke og bruker ikke dyreprodukter overhodet! Dette inkluderer skinn og ull produkter!

alle idiot variasjonene av veg-noe som har oppstått de siste årene er irriterende

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Overrasket skrev:

Jeg er 97 % vegetarianer. Jeg velger å uttrykke meg slik, så at ikke vegetar-mafiaen kommer å kjefter på meg for å bruke ordet feil. :laugh:

Jeg er også vegansk-inspirert. Med det mener jeg at jeg har redusert forbruk av animalske produkter til et minimum. 

Eller så er det jo bare å si at du i hovedsak spiser vegetarkost. 

Anonymkode: 82ad7...f56

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

@blaamandag

Er du pescetarianer då? Enig, det er mange merkelappar. Dersom folk må ha ein er eg per definisjon pescetarianer.

AnonymBruker
Skrevet

Det er dette som er så hårreisende med dagens samfunn, at hva vi definerer oss selv eller andre som er viktigere enn hva vi faktisk holder på med.

Anonymkode: d1e90...a8c

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

@blaamandag

Er du pescetarianer då? Enig, det er mange merkelappar. Dersom folk må ha ein er eg per definisjon pescetarianer.

Nei, jeg er en tidligere vegetarianer som spiser det jeg har lyst på. Det jeg har lyst på inkluderer tilfeldigvis sjelden kjøtt og noe mindre sjelden sjømat.

Skrevet

Vegan 💚

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt ikke noe for meg da jeg har overaktiv tarm og får derfor diare og enorme mengder luft av grønnsaker. Hadde jeg derfor skulle vært vegeterianer hadde jeg sultet ihjel eller blitt alvorlig syk. 

Anonymkode: 43417...019

Gjest førstedamen
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dette som er så hårreisende med dagens samfunn, at hva vi definerer oss selv eller andre som er viktigere enn hva vi faktisk holder på med.

Anonymkode: d1e90...a8c

Godt sagt! 👍 Kunne ikke vært mer enig.

Gjest making.a.mess
Skrevet

Jeg spiser omtrent absolutt alt og vil ikke ekskludere matvarer fra kostholdet. Man skal spise variert og sunt. Det kan man fint gjøre selv om man spiser kjøtt. Jeg spiser alt fra helsekostprodukter, soyaprodukter, salater, kjøtt, fugler, fisk, skalldyr .. ja rubb og stubb. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, blaamandag skrev:

Tidligere vegetarianer som ikke lenger skjønner hvorfor jeg slutta å spise ting jeg hadde lyst på i tenåra. Laktoseintolerant så minimalt med melkeprodukt, og vaner sitter i så jeg spiser fortsatt lite kjøtt men en god del fisk/sjømat.

Definisjoner en bør få med seg:

Vegetarianer: Spiser ikke døde dyr. Dette inkluderer fisk/sjømat, disse er også dyr! Spiser dyreprodukter dyr ikke ble drept for, det vil si egg og melkeprodukter, og bruker dyreprodukter dyr ikke ble drept for, som ull, og som er overskudd fra matproduksjon som skinnprodukter.

En vegetarianer som ikke bruker egg- og melkeprodukter er fortsatt en vegetarianer, fordi

Veganer: Spiser ikke og bruker ikke dyreprodukter overhodet! Dette inkluderer skinn og ull produkter!

alle idiot variasjonene av veg-noe som har oppstått de siste årene er irriterende

Pluss alle andre produkter i hverdagen. Sminke,hygiene,rengjøring osv.

Og helt enig med alle disse idiot variasjonene!

Anonymkode: e2c1a...392

AnonymBruker
Skrevet

Vegan of course 💚

Anonymkode: e2c1a...392

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...