Gå til innhold

Hvilke ting gir deg glede i hverdagen? Lovlige ting som mange likevel ikke gjør

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier:

Hvilke ting gjør du som gir deg glede, men som mange likevel ikke gjør pga forskjellige grunner? 

Etter mange år med tung depresjon føles det som om jeg endelig er litt oppe på overflaten og får puste. Jeg vil kjenne hvilke gleder livet har å by på! Innser at det nok er mange ting jeg kan gjøre, men eier ikke fantasi.

For et par uker siden nevnte behandleren min det å gå på en naturiststrand feks. Hun mente jeg ville ha godt av det med mitt anstrengte forhold til kropp. Sa som jeg følte at jeg virkelig ikke forstår greia og at det er utenkelig... Men i helga reiste jeg til Oslo og var på naturiststrand. Jeg elsket det. Jeg var så avslappet som jeg aldri er på vanlig strand og fant igjen badegleden fra da jeg var liten. 

Helga før hadde jeg et avtalt sexmøte med en fyr. Veldig deilig må da sexlysten endelig har våknet til livet igjen. Hatt 8 år eller noe uten sexlyst.. Tror de fleste ville rynket på nesa, men hallo. Hva er så feil? Jeg er så singel som jeg får blitt, og vi snakket mye sammen i dagene før og fant ut at vi begge ville. 

Forslag til flere ting som kan gi meg litt livsglede?? 

Anonymkode: 12b04...37d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En reise. Gjør noe du kan gjøre alene, f.eks. reise på gruppereise til Afrika og dra på safari, se store og ville dyr i sitt naturlige miljø. Hør løvene brøle i natten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Million skrev:

En reise. Gjør noe du kan gjøre alene, f.eks. reise på gruppereise til Afrika og dra på safari, se store og ville dyr i sitt naturlige miljø. Hør løvene brøle i natten.

Godt forslag, men sitter desverre litt trangt i det økonomisk. Tenkte mer på ting i hverdagen som ikke trenger å koste så mye.. 

Skrevet

Hvis du liker hunder så er det sikkert noe i nabolaget som har en hund du kan låne for å gå tur med. Mye koseligere å gå tur med hund enn alene og det koster ingenting. Lett å komme i kontakt med folk er det også (om du øsnker det da). 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som overskriften sier:

Hvilke ting gjør du som gir deg glede, men som mange likevel ikke gjør pga forskjellige grunner? 

Etter mange år med tung depresjon føles det som om jeg endelig er litt oppe på overflaten og får puste. Jeg vil kjenne hvilke gleder livet har å by på! Innser at det nok er mange ting jeg kan gjøre, men eier ikke fantasi.

For et par uker siden nevnte behandleren min det å gå på en naturiststrand feks. Hun mente jeg ville ha godt av det med mitt anstrengte forhold til kropp. Sa som jeg følte at jeg virkelig ikke forstår greia og at det er utenkelig... Men i helga reiste jeg til Oslo og var på naturiststrand. Jeg elsket det. Jeg var så avslappet som jeg aldri er på vanlig strand og fant igjen badegleden fra da jeg var liten. 

Helga før hadde jeg et avtalt sexmøte med en fyr. Veldig deilig må da sexlysten endelig har våknet til livet igjen. Hatt 8 år eller noe uten sexlyst.. Tror de fleste ville rynket på nesa, men hallo. Hva er så feil? Jeg er så singel som jeg får blitt, og vi snakket mye sammen i dagene før og fant ut at vi begge ville. 

Forslag til flere ting som kan gi meg litt livsglede?? 

Ingenting galt i det, men det bare sier hvor lett det er for jenter å få seg noe. 

Anonymkode: d1fa9...08d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker vin til frokost når jeg har fri og barnefri. Og lunsj. Flasken må jo tømmes. 

Anonymkode: ea6d2...006

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, forkjølajente skrev:

Hvis du liker hunder så er det sikkert noe i nabolaget som har en hund du kan låne for å gå tur med. Mye koseligere å gå tur med hund enn alene og det koster ingenting. Lett å komme i kontakt med folk er det også (om du øsnker det da). 

Hjemmekennel.no!

Anonymkode: 27d65...96d

AnonymBruker
Skrevet

Dra på piknik! Pakk med deg et pledd og god mat og drikke. Slå deg ned et pent sted, enten alene eller med venner.

Bade i hav/sjø når det regner og/eller er midt på natten.

Sitt alene på en benk eller kafé i et travelt område og se på mennesker! Det er så mange rare, fine og gøye mennesker på gaten om man tar seg tid til å se.

Hvis du har hage: skaff deg en hengekøye. Hengekøyer gjør livet bedre.

Dyrt og ikke nødvendigvis i nærheten, men dra i fornøyelsespark! Det er ikke bare for unger. 

Min favoritt: dans i pøsregn. Jeg syns det er noe utrolig frigjørende og deilig over å kjenne regnet gjøre deg våt. Føler meg litt i ett med elementene eller hva man skal si.

Anonymkode: 1db87...c72

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingenting galt i det, men det bare sier hvor lett det er for jenter å få seg noe. 

Anonymkode: d1fa9...08d

Det var jo like lett for vedkommende ts møtte. 

Anonymkode: feb13...459

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fri i dag og har akkurat smurt meg nistepakke og skal dra til fjells og gå meg en god og lang tur. Billig og deilig. 

Anonymkode: 9b43b...741

• Liker 4
Skrevet

Kjøp og stell godt med en orkidé. Jeg har 0 grønne fingre i utgangspunktet, og det er et tålmodighetsprosjekt. Allikevel vil jeg si at en orkidé som får godt stell, nesten er som et kjæledyr. Ante ikke at jeg skulle bli så hekta! Jeg har en helt alminnelig type orkidé, og den reagerer med villighet på godt stell; tilsvarende visner den om jeg ikke følger med. Ikke vanne for ofte, eller for sjelden. Det henger sammen med hvor mye som skjer på den. Alle de andre plantene her i huset er mer hardføre :fnise:

Hverdagsgleden består i at jeg titter bort på den, og vet at den har det bra. Den blomstrer, den får nye blad, grener vokser ut.. Kjøpte den som 3-stammet; den har fått 4 nå, og sannelig ser det ut som om en 5. er på vei..  For litt siden var jeg litt treig med å gi den vann – med det resultat at bare én av to knopper ble til blomster. Den andre visnet :(

Jeg betrakter den som en kontinuerlig gledeskilde :biggrin:

• Liker 3
Skrevet

Ro ut på fjorden for å fiske. 

Jeg har en liten robåt. Drar den ned til vannet og ror ut. 

Ror litt godt utpå. 

Prøv, det er skjønt. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt forslag, men sitter desverre litt trangt i det økonomisk. Tenkte mer på ting i hverdagen som ikke trenger å koste så mye.. 

Skjønner. Men da har du et sparemål! En reise du ønsker deg til et reisemål som du drømmer om. En storbyferie til et land du liker, eller en safari, eller en uke på stranden i Miami.... du bestemmer.

Opprett en egen sparekonto i nettbanken, og begynn sakte men sikkert å sette av penger, litt og litt. Det kan jo hende det drøyer noen år før du er i mål, men du kommer jo ingen vei om du ikke begynner å spare! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøre på kvelden, når det er færre folk på veien. Forbanna treiginger

Anonymkode: b9878...15f

• Liker 2
Gjest Lily_88
Skrevet

Dra på biblioteket og lån deg magasiner og bøker. Reisebøker kanskje? Finn en plass i en park, ved et vann, etc. som man kan slappe av ved og få bort tankene.

Hvis du vil prøve sykling, kajakk, osv. så finnes det utlåns sentral i mange kommuner i Norge. Nesten som et bibliotek, bare med ting du kan låne! F.eks kaffekjele slik at du kan lage deg bålkaffe 😄 Helt genialt!

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar!! 😃

I dag har jeg vært på lang skogstur med hunden. Spist bær, tatt bilder og kost oss. Veldig deilig 👍

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Idrett er også gøy, Crossfit, tennis, svømming, bare det å kjenne mestringsfølelse og endorfiner. Det samme med teltur alene, lage mat på stormkjøkken, være ute. Videre elsker jeg å bake (og mest av alt spise) kaker, cupcakes ol. Det å jobbe frivillig er også givende, Røde Kors har blant annet behov for folk, og det fins sikkert mange andre organisasjoner også.

Ellers vet jeg ikke om du liker å lese? Personlig har jeg (desverre) aldri likt det, men jeg skulle ønsket det, virker som det er noe mange finner mye glede i, og strikking for så vidt.

Anonymkode: 9f95a...605

Skrevet

Lære seg et språk eller noe annet nytt, og oppleve mestring på grunn av det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...