AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #1 Skrevet 23. juli 2018 Hei! Har fått studieplass på BI, og har allerede akseptert tilbudet, men jeg har 14 dagers angrerett som utløper imorra, og jeg tenker å kansellere den og søke en annen retning. Kan jeg da kansellere det studietilbudet og søke helt på nytt igjen på samme skole? Anonymkode: a3001...8a0
Valmuefrø Skrevet 23. juli 2018 #3 Skrevet 23. juli 2018 Ta kontakt med dem i morgen tidlig. Du sier ingenting om hvilket løp du er akseptert på og hvilket du vil bytte til. Trolig så er det gode muligheter for å bytte internt.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #4 Skrevet 23. juli 2018 32 minutter siden, Valmuefrø skrev: Ta kontakt med dem i morgen tidlig. Du sier ingenting om hvilket løp du er akseptert på og hvilket du vil bytte til. Trolig så er det gode muligheter for å bytte internt. Om hva? Det er 14 dagers angrerett, har bevis på mail. Anonymkode: a3001...8a0
Valmuefrø Skrevet 23. juli 2018 #5 Skrevet 23. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om hva? Det er 14 dagers angrerett, har bevis på mail. Anonymkode: a3001...8a0 Hæ? Ja, det er 14 dager angrerett, helt riktig det. Men hvis du bare vil bytte linje på BI så er det bedre å ringe dem så de eventuelt kan flytte deg over. Spørs jo helt hvilken linje du kom inn på og hvilken du eventuelt vil bytte til. Siden du ikke har skrevet noe i HI om hvilke linjer det gjelder så kan jeg ikke si noe om hvor sannsynlig det er. Vil du bytte til økad feks så går det sikkert helt fint. Hva vi synser her har dog lite å si, du må bare kontakte skolen og ta det derfra. Jeg ville ikke vært bekymret hvertfall. Hvis angreretten går ut i morgen så har du god tid til å ringe BI og få det ordnet. Hvis du sender angrerettskjema og deretter søker så kan du risikere å ikke få plass og miste den plassen du allerede har. Start en dialog med BI så ordner det seg helt sikkert.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #6 Skrevet 23. juli 2018 1 time siden, Valmuefrø skrev: Hæ? Ja, det er 14 dager angrerett, helt riktig det. Men hvis du bare vil bytte linje på BI så er det bedre å ringe dem så de eventuelt kan flytte deg over. Spørs jo helt hvilken linje du kom inn på og hvilken du eventuelt vil bytte til. Siden du ikke har skrevet noe i HI om hvilke linjer det gjelder så kan jeg ikke si noe om hvor sannsynlig det er. Vil du bytte til økad feks så går det sikkert helt fint. Hva vi synser her har dog lite å si, du må bare kontakte skolen og ta det derfra. Jeg ville ikke vært bekymret hvertfall. Hvis angreretten går ut i morgen så har du god tid til å ringe BI og få det ordnet. Hvis du sender angrerettskjema og deretter søker så kan du risikere å ikke få plass og miste den plassen du allerede har. Start en dialog med BI så ordner det seg helt sikkert. Ok, takk Tror du det er mulig å utvide angrefristen da? Anonymkode: a3001...8a0
Valmuefrø Skrevet 23. juli 2018 #7 Skrevet 23. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, takk Tror du det er mulig å utvide angrefristen da? Anonymkode: a3001...8a0 Den er lovsatt, så den blir nok ikke utvidet. Men hvis du hører med dem så får du helt sikkert mer betenkningstid, hvis du er usikker på om du skal gå på BI i det hele tatt. bytter du linje så får du ny kontrakt og nye 14 dager angrerett 🙂
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #8 Skrevet 23. juli 2018 3 minutter siden, Valmuefrø skrev: Den er lovsatt, så den blir nok ikke utvidet. Men hvis du hører med dem så får du helt sikkert mer betenkningstid, hvis du er usikker på om du skal gå på BI i det hele tatt. bytter du linje så får du ny kontrakt og nye 14 dager angrerett 🙂 Hmm, jeg ser faktisk nå at det står fram til 15.august, så mulig jeg misforstod og at angreretten er frem til da, som er skolestart. Takk for hjelpa Anonymkode: a3001...8a0
Valmuefrø Skrevet 23. juli 2018 #9 Skrevet 23. juli 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm, jeg ser faktisk nå at det står fram til 15.august, så mulig jeg misforstod og at angreretten er frem til da, som er skolestart. Takk for hjelpa Anonymkode: a3001...8a0 Ja, de er veldig greie der altså. Spesielt hvis man snakker med dem. Bare hyggelig 🙂
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #10 Skrevet 24. juli 2018 16 timer siden, Valmuefrø skrev: Ja, de er veldig greie der altså. Spesielt hvis man snakker med dem. Bare hyggelig 🙂 Hei, fikk svar nå. Dette skrev de Dersom du ønsker å bytte så legger du inn en ny søknad, og dersom du aksepterer det tilbudet så vil den ta over kontrakten du har på årsenhet i markedsøkonomi nå. For at du skal melde deg ut av studiene så er 15. august siste frist for utmelding. Du vil ikke få ny angrerett ved å bytte studium, altså ved undertegning av ny studiekontrakt. Du har rett til å gå fra denne studiekontrakt innen 14 dager etter signering, uten å oppgi noen grunn for dette, jf. angrerettloven. For å bruke angreretten må du kontakte BI og på en utvetydig måte underrette oss om din beslutning om å gå fra avtalen, for eksempel ved å bruke BIs angreskjema. Du kan melde deg ut av studiet/utdanningen etter følgende frister: Fristen for utmelding for høstsemesteret er 15. august. Fristen for utmelding for vårsemesteret er 15. januar. Er det 14 dager eller 15.august som er riktig her? Anonymkode: a3001...8a0
Valmuefrø Skrevet 24. juli 2018 #11 Skrevet 24. juli 2018 15.aug. Men depositumet du betaler blir tapt. Så da kan du jo bare søke på nytt studium uten å foreta deg noe annet 🙂
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #12 Skrevet 24. juli 2018 9 minutter siden, Valmuefrø skrev: 15.aug. Men depositumet du betaler blir tapt. Så da kan du jo bare søke på nytt studium uten å foreta deg noe annet 🙂 Depositum? Skal ikke betale det på BI. Studenthybel du tenker på? Anonymkode: a3001...8a0
Valmuefrø Skrevet 24. juli 2018 #13 Skrevet 24. juli 2018 Jeg betalte depositumpå 1000kr når kontrakten ble signert. Dette er riktig nok 8 år siden. Så mulig den praksisen er avviklet.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #14 Skrevet 24. juli 2018 18 minutter siden, Valmuefrø skrev: Jeg betalte depositumpå 1000kr når kontrakten ble signert. Dette er riktig nok 8 år siden. Så mulig den praksisen er avviklet. Har ikke hørt noe om det nei. Fikk bare beskjed om at jeg er velkommen til skolen i epost Anonymkode: a3001...8a0
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #15 Skrevet 24. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, fikk svar nå. Dette skrev de Dersom du ønsker å bytte så legger du inn en ny søknad, og dersom du aksepterer det tilbudet så vil den ta over kontrakten du har på årsenhet i markedsøkonomi nå. For at du skal melde deg ut av studiene så er 15. august siste frist for utmelding. Du vil ikke få ny angrerett ved å bytte studium, altså ved undertegning av ny studiekontrakt. Du har rett til å gå fra denne studiekontrakt innen 14 dager etter signering, uten å oppgi noen grunn for dette, jf. angrerettloven. For å bruke angreretten må du kontakte BI og på en utvetydig måte underrette oss om din beslutning om å gå fra avtalen, for eksempel ved å bruke BIs angreskjema. Du kan melde deg ut av studiet/utdanningen etter følgende frister: Fristen for utmelding for høstsemesteret er 15. august. Fristen for utmelding for vårsemesteret er 15. januar. Er det 14 dager eller 15.august som er riktig her? Anonymkode: a3001...8a0 Noen som vet om dette betyr 14 dager eller 15.august? Anonymkode: a3001...8a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå