Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har søkt noen jobber til høsten med oppstart nå i august. Den ene jobben jeg har søkt på hadde søknadsfrist for en uke siden, og jeg hadde tenkt å ringe å høre hvor langt de har kommet i søknadsprosessen osv. nå en uke etter søknaden. Oppstart av den jobben er allerede om to uker, så derfor tenkte jeg det er lurt å ringe tidlig. Prøvde å ringe nå, men kontaktpersonen svarer ikke nå. Jeg vet jo at det er fellesferie nå og tenker kanskje det er derfor de ikke tar opp, når burde jeg evt. ringe da? Dette er en jobb jeg virkelig har lyst på og som jeg virkelig er kvalifisert til! :) Siden de har skrevet opp en kontaktperson i annonsen regner jeg med at de burde være tilgjengelig for spørsmål uansett? 

Den andre jobben jeg har søkt på, har jeg sendt en søknad/CV i april og de sa da at de ville starte ansettelsesprosessen i august (oppstart av jobben er i slutten av august). Denne stillingen var ikke lyst ut, fant ut om den via noen kjente og fikk inntrykk av at de var positive til at jeg tok kontakt da. De tar heller ikke opp telefonen nå. 

Hva bør jeg gjøre når de ikke tar telefonen nå i fellesferien (jeg vet ikke om de har ferie), når oppstart av jobbene er om ikke så lenge? Derfor tenker jeg de må komme i gang med evt. intervjuer/samtaler nå. Skal sies at jeg søker jobb i en bransje der mye jobber går via kontakter og at det er litt shady (de kan gjerne si at de skal kalle inn folk til intervjuer, så bare har de allerede en de har sett seg ut for stillingen). Jeg er litt redd jeg mister muligheten til å få disse jobbene fordi de bare blir gitt ut uten en skikkelig søknadsprosess. Tips til hva jeg skal gjøre? Burde jeg bare fortsette å ringe og ringe til en tar opp? Jeg ringer altså på jobbtelefonen som er lagt ut. 

Anonymkode: 1b5fd...487

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I dag er det 23. Juli. Nå i august er ikke før om åtte dager. 

Slutt å mase på folk som har nok å gjøre når andre har ferie, eller er på ferie selv og trenger ro. Du blir kontaktet dersom du er aktuell. At du har lyst på jobb er ikke det samme som at arbeidsgiver har lyst på deg til å utføre jobben han skal ha utfort. 

Anonymkode: 705f7...1da

• Liker 6
Skrevet

Har du prøvd å ringe til firmaet, har de ikke et kontaktummer? Det bør jo være mer enn en person som vet litt ihvertfall. Om ikke, send en epost.

Jeg hadde ikke ringt mobilnummer flere ganger om det ikke var svar første gang.

AnonymBruker
Skrevet

Du høres litt travel ut. Pust dypt, vent noen dager og så kan du ta kontakt på ny 😊

Anonymkode: 5c37a...874

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ring enkeltpersoner. Finn heller et telefonnummer til kontoret og prøv der. Folk må få lov til å ha ferie

Anonymkode: b5c09...f00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ring enkeltpersoner. Finn heller et telefonnummer til kontoret og prøv der. Folk må få lov til å ha ferie

Anonymkode: b5c09...f00

Det forstår jeg veldig godt. Jeg ringer kun nummeret som er oppgitt i annonsen som jeg regner med er kontornummeret. :)

Anonymkode: 1b5fd...487

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...