Gå til innhold

Menn er redd for meg pga mitt utseende og selvtillit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 26, 180 høy, slank og blond samt studerer til å bli sivilingeniør. Jeg har selvtillit og kan snakke for meg, er velartikulert og har alltid vært sterk språklig. Jeg sjekkes ofte opp av "våre nye landsmenn" og får blikk fra nordmenn, men de tar ikke steget. Jeg er ensom fordi jeg egentlig aldri treffer noen det klaffer med. Faren min sier det er rart at jeg ikke har kjæreste siden jeg er så "flott". 

Nå har det seg sånn at jeg har møtt en fyr som jeg er veldig tiltrukket av (vi ble satt sammen tilfeldig av instituttet til å jobbe sammen på et prosjekt), men han oppfører seg som en tulling når vi møtes. Han kan plutselig "sovne" når vi står og har blikkontakt. Jeg må liksom "vekke ham opp" med hendene mine når han står nærmest døren og jeg skal gå, for å i det hele tatt komme meg ut. Han sier "hadet" med en fjollete stemme mens han liksom lener seg mot meg. Av og til skal han være "gentleman" og åpne døren for meg, men han gjør det med en slik voldsom kraft at det er litt skummelt. Slenger døren opp og inn i veggen på den andre siden.

Jeg har snakket med andre om denne oppførselen og de mener han er sjenert og ikke vant til å omgås veldig pene kvinner. At han er tiltrukket av meg. Men han nærmer seg aldri. Og jeg synes denne oppførselen er såpass avvikende at jeg nesten mister min betatthet også. Men samtidig vet jeg at han sikkert er annerledes om vi blir bedre kjent. Hva skal jeg gjøre? Hvorfor er noen menn som dette?

Anonymkode: 22daf...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør om han vil være med ut og ta en kopp kaffe utenom prosjektet. Så kan dere snakke sammen der. 

Anonymkode: 3d1dc...337

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal jeg gjøre?

Be han på kaffe eller noe annet og fortell han at du liker han. Lykke til :) 

Anonymkode: 36f9e...654

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt til Italia eller USA der blir du forgudet ;) 

Anonymkode: 480be...205

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du flørter eller om du briljerer, men det kan være noe i det at menn blir usikre dersom man er veldig velartikulert og kan prate for seg og slikt. De føler kanskje at de ikke kan måle seg og føler seg underlegne. 

Dette kan nok gjelde både romantiske interesser og andre. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Luksusproblem 🤩

Anonymkode: 480be...205

Et problem er et problem uansett om noen andre anser det for å være luksus... :) 

Anonymkode: 3d1dc...337

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

180 cm er ganske høyt, så det er færre menn du er aktuell for. I tillegg ser mange kvinner etter noen med lik eller høyere utdannning. Siden det er flere kvinner som studerer enn menn, minsker det den totale tilgjengelige mengden menn som er tilgjengelige. Tror du må ta innover deg at om du skal finne noen, så må du ta initiativ! Spør han du jobber med om han vil ta en øl/kaffe.

Anonymkode: d3126...985

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker da kjempesøt :) Spør om han vil blir med å finne på noe en dag da.

Anonymkode: 01962...be4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også det kan være på grunn av høyden. Min venninne er også veldig pen, men er 182, og det er det dessverre mange menn som ikke liker. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: a2e31...568

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror også det kan være på grunn av høyden. Min venninne er også veldig pen, men er 182, og det er det dessverre mange menn som ikke liker. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: a2e31...568

Han er 2 meter så tviler på at han foretrekker en på 160.

TS

Anonymkode: a7e0f...2fd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 26, 180 høy, slank og blond samt studerer til å bli sivilingeniør. Jeg har selvtillit og kan snakke for meg, er velartikulert og har alltid vært sterk språklig. Jeg sjekkes ofte opp av "våre nye landsmenn" og får blikk fra nordmenn, men de tar ikke steget. Jeg er ensom fordi jeg egentlig aldri treffer noen det klaffer med. Faren min sier det er rart at jeg ikke har kjæreste siden jeg er så "flott". 

Nå har det seg sånn at jeg har møtt en fyr som jeg er veldig tiltrukket av (vi ble satt sammen tilfeldig av instituttet til å jobbe sammen på et prosjekt), men han oppfører seg som en tulling når vi møtes. Han kan plutselig "sovne" når vi står og har blikkontakt. Jeg må liksom "vekke ham opp" med hendene mine når han står nærmest døren og jeg skal gå, for å i det hele tatt komme meg ut. Han sier "hadet" med en fjollete stemme mens han liksom lener seg mot meg. Av og til skal han være "gentleman" og åpne døren for meg, men han gjør det med en slik voldsom kraft at det er litt skummelt. Slenger døren opp og inn i veggen på den andre siden.

Jeg har snakket med andre om denne oppførselen og de mener han er sjenert og ikke vant til å omgås veldig pene kvinner. At han er tiltrukket av meg. Men han nærmer seg aldri. Og jeg synes denne oppførselen er såpass avvikende at jeg nesten mister min betatthet også. Men samtidig vet jeg at han sikkert er annerledes om vi blir bedre kjent. Hva skal jeg gjøre? Hvorfor er noen menn som dette?

Anonymkode: 22daf...13c

Jeg tror teorien din stemmer. Hvis han føler at du er i en klasse over ham så vil han ikke være selvsikker sammen med deg selv om han er selvsikker ellers. Jeg tror kanskje du må ta initiativ.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 26, 180 høy, slank og blond samt studerer til å bli sivilingeniør.

Er dette deg, ts?

 

Anonymkode: 18fc2...a5e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette deg, ts?

 

Anonymkode: 18fc2...a5e

Haha nei, men ble inspirert av henne til å skrive min egen tråd om mitt kjærlighetsproblem. Hun her er jo et år yngre enn meg så hun er kanskje litt umoden ;)

Anonymkode: a7e0f...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Haha nei, men ble inspirert av henne til å skrive min egen tråd om mitt kjærlighetsproblem. Hun her er jo et år yngre enn meg så hun er kanskje litt umoden ;)

Anonymkode: a7e0f...2fd

Hun er 25 kontra 26 og er derfor kanskje litt umoden, jommen sa jeg smør :roll: Jeg tror det kanskje er en annen grunn til at menn er "redd" for deg med de dømmende holdningene du viser her...

Anonymkode: 4eaa4...0c9

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er 25 kontra 26 og er derfor kanskje litt umoden, jommen sa jeg smør :roll: Jeg tror det kanskje er en annen grunn til at menn er "redd" for deg med de dømmende holdningene du viser her...

Anonymkode: 4eaa4...0c9

Eller at du ikke skjønner en spøk.

Anonymkode: a7e0f...2fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Isambard skrev:

Jeg tror teorien din stemmer. Hvis han føler at du er i en klasse over ham så vil han ikke være selvsikker sammen med deg selv om han er selvsikker ellers. Jeg tror kanskje du må ta initiativ.

Så du tror oppførselen hans bunner i at han faktisk er tiltrukket av meg? Man kan jo aldri vite helt sikkert så jeg synes det er ubehagelig å insje :P

Anonymkode: a7e0f...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg har hørt at menn date "nedover" i rangstigen. Eg er ikkje noko dating ekspert men ser at mange kan føla seg litt ukvalifiserte til å gå ut med veldig pene damer med sterk personlighet, eller føle at det blir for mykje arbeid å halda på di mtp konkuranse o.s.v.

Han fyren hørtest dritsøt ut da. Dersom han er noko for deg så vil alt det der dabba av når forelskelsen går over til kjærleik. Det kan følast litt uvirkelig for enkelte å gå ut med nydelige damer.

Anonymkode: a2160...4bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha nei, men ble inspirert av henne til å skrive min egen tråd om mitt kjærlighetsproblem. Hun her er jo et år yngre enn meg så hun er kanskje litt umoden ;)

Anonymkode: a7e0f...2fd

Ok, her må jeg le litt, du sier selv at du er svært oppegående og smart, også presterer du å påstå at en som er et år yngre enn deg, antageligvis er umoden? 😂 Det er sånt man sier når man er 13 det, å tror det er veldig forskjell på å tolv, kontra tenåring 😂 

Umodenhet har ikke nødvendigvis så alt for mye med alder å gjøre (selvfølgelig forskjell på å være 13, og 33), men et år spiller da virkelig ingen rolle inn i dette... 

Anonymkode: 7c76c...372

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha nei, men ble inspirert av henne til å skrive min egen tråd om mitt kjærlighetsproblem. Hun her er jo et år yngre enn meg så hun er kanskje litt umoden ;)

Haha, skal et år gjøre noen forskjell på modenhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, her må jeg le litt, du sier selv at du er svært oppegående og smart, også presterer du å påstå at en som er et år yngre enn deg, antageligvis er umoden? 😂 Det er sånt man sier når man er 13 det, å tror det er veldig forskjell på å tolv, kontra tenåring 😂 

Umodenhet har ikke nødvendigvis så alt for mye med alder å gjøre (selvfølgelig forskjell på å være 13, og 33), men et år spiller da virkelig ingen rolle inn i dette... 

Anonymkode: 7c76c...372

Det er også en del av å bli voksen å skjønne når noen sier noe som åpenbart er tull. Jeg leste bare at hun fikk mye pepper for å være kravstor så jeg spøkte da med at hun var yngre enn meg og sikkert umoden. Utrolig at folk ikke evner å lese en åpenbar spøk med smiley bak til og med. 

Anonymkode: a7e0f...2fd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...