Gå til innhold

kul i tannkjøtt.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

har fått en kul øverst på tannkjøttet. Helt oppe. ar øm da eg trykte på den,men nå blitt ond. Kan det være en bet?

Skrevet

Det høres ut som en fistel. Kom deg til en tannlege du! :wink:

Skrevet

Det var kanskje litt kjapt av meg å si at det var fistel. Det høres ut som en abscess som KAN ha fistel. En fistel er en utførselsgang for abscessen slik at alt guffet i abscessen kommer ut en eller annen plass. Dette finner tannlegen fort ut av! :wink:

Fortell hvordan det går da!

Gjest Anonymous
Skrevet
Det var kanskje litt kjapt av meg å si at det var fistel. Det høres ut som en abscess som KAN ha fistel. En fistel er en utførselsgang for abscessen slik at alt guffet i abscessen kommer ut en eller annen plass. Dette finner tannlegen fort ut av! :wink:

Fortell hvordan det går da!

jeg må vel ringe henne da....fistel? Aldri hørt om,men det ser ut som du har greie på dette. Hva er inni og hvor kommer det fra? Hvordan får hun det ut?Ganske stor nå, som en ert!!!brrrr.Den sitter akkurat i overgangen der tannkøttet slutter, i den bøyen der oppe. Skønner.

Regner med at dette ville ha gitt meg sinnsyke smerter om det var nerver i tennen under,men de er faktisk rotfylt.

Skrevet

Lenge siden du har rotfylt??

Da KAN det være noe som ligger og murrer der. At de for eksempel ikke har fått renset godt nok da de rotfylte.

Hvis det ikke forsvinner av seg selv, kan det være at de må legge et liiiite snitt for å tømme den. Men det er vanskelig å si uten å ha sett det... Men det er nok lurt å bestille en time ja!

Skrevet

Jeg ville kalt det en tannbyll, hadde det i fjor når jeg fikk en visdomstann....

Kom deg til legen de fjerner den for deg...får noe antibiotika, bedre med en gang...

Gjest Anonymous
Skrevet

sambo har hatt akkurat dette...

han hadde også rotfylt. det var igjen noe av en nerve, som det da hadde blitt betennelse i. han måtte til spesialist, som åpnet og fikk ut den stinkende gørra (er 1,5år siden han rotfylte), og han må rotfylle igjen.

dette gjorde ikke vondt, da nervene er borte.

rotfyllinga første gangen ble gjort som de vanligvis gjør, men han hadde reagert/ikke tålt det -eller noe sånt.

det som var igjen av nerven så ikke den vanlige tannlegen, derfor spesialist.

men kom deg til tannlege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...