Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

Jeg har farget håret med Nutrisse i snart 6 år. Nå ønsker jeg å bytte til noe som ikke skader håret like mye.

Jeg har mørkt brunt hår og pleier å farge det svart.

Mitt behov: Jeg er ute etter en dyp svartfarge som dekker grått/hvitt hår. Grunnet høyt nivå av stress  produserer kroppen min hvite hår, dessverre. Et par ganger har jeg vært så uheldig at jeg har farga håret på kvelden og våknet opp dagen etter for å finne hvite hår. Disse stresshårene produseres raskt med andre ord. 

Jeg har forsøkt å gjøre litt research, men blir ikke helt klok på "jungelen" der ute av naturlige hårfarger.

Jeg har lest masse positivt om Tints of Nature, men fant dessverre også en blogg hvor det var veldig mange hadde hatt kraftige allergiske reaksjoner av dette merket.

Ser også at mange naturlige hårfarger inneholder Henna. Tankene går automatisk til henna "tatoveringer" og alle som har fått allergisk reaksjon av dette. 

Er det noen som har en produsent innen naturlig hårfarge og anbefale?

Og som evt kan forklare meg hvor skadelig / ikke skadelig bruken av Henna er?

All tips/erfaringer osv tas i mot med stor takk :) 

Anonymkode: 558ab...696

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt Olia fra Garnier i mange år of den er uten amoniakk og dekker grå hår 100%. Bruker mørkblond eller varm mørkblond og synes at den passer beskrivelsen på fargen.

Jeg har pleid å kjøpe i Sverige for halv pris. Tror max pris ligger på ca 190,-, men om du googler så finnes det mange gode tilbud. Cubus selger dem i butikk og de tror jeg er den eneste av kjedene som gjør det.

Hårkuren som følger med er utrolig bra til mitt hår. Den funker så bra at jeg har begynt å bruke den jevnlig i stedet for de dyre som Kerastase.

AnonymBruker
Skrevet
På 23.7.2018 den 10.50, AnonymBruker skrev:

Grunnet høyt nivå av stress  produserer kroppen min hvite hår, dessverre. Et par ganger har jeg vært så uheldig at jeg har farga håret på kvelden og våknet opp dagen etter for å finne hvite hår. Disse stresshårene produseres raskt med andre ord. 

Anonymkode: 558ab...696

Glasshår kalles det. Jeg er opprinnelig mørk blond, men pga store mengder med glasshår så begynte jeg å farge det. Først brunt, men det tok et par dager og så gikk fargen ut. Jeg bleket så håret og farger det nå gyldenblondt med jevne mellomrom. Glasskårene synes, men bare i ettervekst. De går ellers nesten i ett med hårfargen. Problemet med stresshår/glasshår er at du kan farge så mye du vil med mørk farge, men fargen vil ikke sitte. Det eneste som fungerer for det er enten bleking og/eller å farge håret lysere. 

Anonymkode: 365f5...9fe

Skrevet

Prøv Korres sine hårfarger, de er naturlige og mye snillere mot håret da de inneholder sterkere fargepigmenter og mindre skadelige stoffer! Selges hos VITA :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...