AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #1 Skrevet 23. juli 2018 Jeg prøvde som mellomleder å få til et møte med alle ansatte som tidligere ikke har hatt en assisterende sjef og som dermed kommer med klager som ikke helt hører hjemme. Men dessverre har alle vært på helgeturer og det var vanskelig å samle alle. Er det da lurt å ta en liten samtale per ansatt under arbeidstiden mens det ikke er noen kunder i butikken? Jeg har kun denne andre uken igjen sammen med de ansatte uten butikksjefen tilstedet da hu er på ferie. Og da vil jeg helst at hun får høre en annen mer positiv tilbakemelding fra de ansatte. Anonymkode: 9b1db...9ab
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #2 Skrevet 23. juli 2018 Ehh, nei. Å skulle påvirke de ansatte for å få mer positive tilbakemeldinger er ingen god idé. Husk at maktbalansen er skjev og selv om din intensjon ikke er å påvirke så kan det oppfattes slik. Ta til deg de tilbakemeldingene du har fått og jobb for å bli bedre. Anonymkode: 86d9a...344 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #3 Skrevet 23. juli 2018 Forstår deg og er forsåvidt enig. Tilbakemeldingene som ble gitt skyldes feil persepsjon fra de ansatte. Men ingen kan frata noens opplevelse ikke sant. Derfor vil jeg jo få sjansen til å forklare meg selv og si at det ikke var min intensjon å (...ect) slik at de nå vet at jeg er klar over tilbakemeldingene og kan videre gi beskjeder uten at det skal oppfattes feks som sjefete. Men eneste muligheten for å snakke om dette blir da i arbeidstiden. Forsøkte å sette opp en dato hvor alle hadde fri men allle avlyste fordi alle skulle på tur. Anonymkode: 9b1db...9ab
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #4 Skrevet 23. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forstår deg og er forsåvidt enig. Tilbakemeldingene som ble gitt skyldes feil persepsjon fra de ansatte. Men ingen kan frata noens opplevelse ikke sant. Derfor vil jeg jo få sjansen til å forklare meg selv og si at det ikke var min intensjon å (...ect) slik at de nå vet at jeg er klar over tilbakemeldingene og kan videre gi beskjeder uten at det skal oppfattes feks som sjefete. Men eneste muligheten for å snakke om dette blir da i arbeidstiden. Forsøkte å sette opp en dato hvor alle hadde fri men allle avlyste fordi alle skulle på tur. Anonymkode: 9b1db...9ab Naturlig nok. Du setter da ikke opp jobbmøter på folks fridager og regner med de skal troppe opp glade og fornøyde? Fri er fri. Om du ønsker å rette opp et dårlig inntrykk er dette garantert feil måte å gjøre det på. Om du virkelig må ta opp dette så gjør det i arbeidstiden, ellers ødelegger du mer enn du retter opp. Anonymkode: 26b77...ccd 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #5 Skrevet 23. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naturlig nok. Du setter da ikke opp jobbmøter på folks fridager og regner med de skal troppe opp glade og fornøyde? Fri er fri. Om du ønsker å rette opp et dårlig inntrykk er dette garantert feil måte å gjøre det på. Om du virkelig må ta opp dette så gjør det i arbeidstiden, ellers ødelegger du mer enn du retter opp. Anonymkode: 26b77...ccd Da kan man heller la folk gå en time før en annen gang, for eksempel i en periode der man ser for seg at det er rolig. Medarbeidersamtale er for mange bedrifter et viktig verktøy, og det er noe man bør ta seg litt tid til - ikke som et tilfeldig møte ute i butikken uten noen form for forberedelser. Det er en nyttig måte å utbedre misforståelser på, som TS opplyser om at eksisterer på arbeidsplassen. Arbeidstaker har også i tråd med AML plikt til å bidra til et godt arbeidsmiljø, og det kan (hvis bedriften bestemmer seg for å ha det, noe jeg mener alle bedrifter bør ha) innebære en plikt til å delta på de miljøfremmende tiltak som bedriften organisererer. Medarbeidersamtale er en slik ordning, så man kan derfor ikke nekte å ha dette på en dag som i utgangspunktet er en fridag hvis man jobber deltid, så lenge man kompenserer for oppmøtet med ekstra betalt eller avspasering en annen dag. Anonymkode: 7624f...703 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #6 Skrevet 23. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forstår deg og er forsåvidt enig. Tilbakemeldingene som ble gitt skyldes feil persepsjon fra de ansatte. Men ingen kan frata noens opplevelse ikke sant. Derfor vil jeg jo få sjansen til å forklare meg selv og si at det ikke var min intensjon å (...ect) slik at de nå vet at jeg er klar over tilbakemeldingene og kan videre gi beskjeder uten at det skal oppfattes feks som sjefete. Men eneste muligheten for å snakke om dette blir da i arbeidstiden. Forsøkte å sette opp en dato hvor alle hadde fri men allle avlyste fordi alle skulle på tur. Anonymkode: 9b1db...9ab Først og fremst: Kjenner igjen dette spørsmålet fra en annen tråd, det var kanskje deg som lurte på hvordan du burde opptre som fersk assisterende leder? For det andre: Har du avklart med din egen leder at du har blitt tildelegert personalansvar i den utstrekning at du også skal gjennomføre "dialog", ofte som medarbeidersamtale, med dine ansatte? Det må du finne ut av først, for vanligvis er det daglig leder som i utgangspunktet har personalansvaret i de fleste bedrifter, med mindre dette eksplisitt delegeres ned til mellomleder/ass. leder/prosjektleder eller tilsvarende. Dette må du avklare helt sikkert først med din egen leder, får du eventuelt tråkker h*n på tærne ved å gå utover ditt mandat som ass. leder. Anonymkode: 7624f...703 5
Ananas. Skrevet 23. juli 2018 #7 Skrevet 23. juli 2018 Med mindre du har fått samtale med medarbeiderne i oppgave fra sjefen, i tidsrommet der han/hun er bortreist, vil dette bare virke som et forsøk på å påvirke hva de ansatte vil si om deg når du kommer tilbake (du innrømmer det jo til dels i HI), og virke mot sin hensikt. Både fordi du prøver å påvirke/presse dem, men også fordi du er mer sjefete enn du skal være, og med det mener jeg at du tar ansvar du egentlig ikke har eller skal ha. Måten å endre inntrykk ovenfor ansatte på er å endre oppførsel, og håpe at tilbakemeldingene blir bedre fordi du gjør en bedre jobb. Dersom utfordringen er at de ikke ser på deg som en leder selv om du er det, og det er det du vil snakke med dem om, ville jeg heller gått til min sjef når vedkommende er tilbake om jeg var deg, slik at vedkommende informerer de ansatte om din rolle og oppgaver. Det er viktig både for din sjef, deg og de ansatte at rolle- og oppgavefordelingen er tydelig for alle, og det er (ref. Den forrige tråden din også) helt klart noe av utfordringen her. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #8 Skrevet 23. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da kan man heller la folk gå en time før en annen gang, for eksempel i en periode der man ser for seg at det er rolig. Medarbeidersamtale er for mange bedrifter et viktig verktøy, og det er noe man bør ta seg litt tid til - ikke som et tilfeldig møte ute i butikken uten noen form for forberedelser. Det er en nyttig måte å utbedre misforståelser på, som TS opplyser om at eksisterer på arbeidsplassen. Arbeidstaker har også i tråd med AML plikt til å bidra til et godt arbeidsmiljø, og det kan (hvis bedriften bestemmer seg for å ha det, noe jeg mener alle bedrifter bør ha) innebære en plikt til å delta på de miljøfremmende tiltak som bedriften organisererer. Medarbeidersamtale er en slik ordning, så man kan derfor ikke nekte å ha dette på en dag som i utgangspunktet er en fridag hvis man jobber deltid, så lenge man kompenserer for oppmøtet med ekstra betalt eller avspasering en annen dag. Anonymkode: 7624f...703 Men nå er ikke dette snakk om medarbeidersamtaler (disse er det faste, formelle rammer rundt), det er TS som (sannsynligvis på kort varsel) vil snakke med de ansatte for å rette opp inntrykket før sjefen er tilbake fra ferie, så de ansatte ikke forteller sjefen om misnøye. Da er det veldig kontraproduktivt å gå inn for å ta dette på en dag som alle har fri. (Når kan det være? En søndag?) Da ødelegger TS fridagen for alle av grunner som bare er i TS' interesse, ingen andre. Hvor mye mer velvillig innstilt tror du de ansatte blir av det? Og det å måtte komme inn på jobb en liten tur på en dag som egentlig er en fridag er en mye større ulempe enn at den kan veies opp med å gå en time tidligere en annen dag. Anonymkode: 26b77...ccd 1
minister-mio Skrevet 23. juli 2018 #9 Skrevet 23. juli 2018 Hva slags klager er det snakk om? Hvis det er som du sier klager som ikke hører hjemme for de bare komme med sende vil sjefen din heller si at de ikke hører hjemme. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #10 Skrevet 23. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Da kan man heller la folk gå en time før en annen gang, for eksempel i en periode der man ser for seg at det er rolig. Medarbeidersamtale er for mange bedrifter et viktig verktøy, og det er noe man bør ta seg litt tid til - ikke som et tilfeldig møte ute i butikken uten noen form for forberedelser. Det er en nyttig måte å utbedre misforståelser på, som TS opplyser om at eksisterer på arbeidsplassen. Arbeidstaker har også i tråd med AML plikt til å bidra til et godt arbeidsmiljø, og det kan (hvis bedriften bestemmer seg for å ha det, noe jeg mener alle bedrifter bør ha) innebære en plikt til å delta på de miljøfremmende tiltak som bedriften organisererer. Medarbeidersamtale er en slik ordning, så man kan derfor ikke nekte å ha dette på en dag som i utgangspunktet er en fridag hvis man jobber deltid, så lenge man kompenserer for oppmøtet med ekstra betalt eller avspasering en annen dag. Anonymkode: 7624f...703 Har TS mandat til å gjennomføre medarbeidersamtale? Og er det det TS skal? For meg høres det ut som et ‘påvirke-og-smiske-møte så de ansatte ikke skal fortelle sjefen hvordan TS har fungert Anonymkode: 86d9a...344 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #11 Skrevet 23. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har TS mandat til å gjennomføre medarbeidersamtale? Og er det det TS skal? For meg høres det ut som et ‘påvirke-og-smiske-møte så de ansatte ikke skal fortelle sjefen hvordan TS har fungert Anonymkode: 86d9a...344 Har du personlige problemer? Så voldsomme antakelser og spekulasjoner dere har, hva faen er dette for no? Herregud as KG burde legges ned dette forumet er bare for psykopater som går amok på hverandre. er faen ikke et smiskemøte dette her, de burde tørke rompa mi for den saks skyld! Så slapp heelt av. Møtet var for å korrigere dems stupiditet og gjøre dem oppmerksomme på at jeg VET dere misunner meg for den stillingen jeg har og de som ikke har hatt no ass tidligere og plutselig kommer jeg og leder dem rintig vei. Det får de bare godta. Jeg har bestemt meg for taktikk; jeg ignorerer feedbackene og forbedrer meg indirekte. Anonymkode: 9b1db...9ab
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #12 Skrevet 23. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du personlige problemer? Så voldsomme antakelser og spekulasjoner dere har, hva faen er dette for no? Herregud as KG burde legges ned dette forumet er bare for psykopater som går amok på hverandre. er faen ikke et smiskemøte dette her, de burde tørke rompa mi for den saks skyld! Så slapp heelt av. Møtet var for å korrigere dems stupiditet og gjøre dem oppmerksomme på at jeg VET dere misunner meg for den stillingen jeg har og de som ikke har hatt no ass tidligere og plutselig kommer jeg og leder dem rintig vei. Det får de bare godta. Jeg har bestemt meg for taktikk; jeg ignorerer feedbackene og forbedrer meg indirekte. Anonymkode: 9b1db...9ab Ehh, ok. Du er nok en superduper leder😜🤣 Anonymkode: 86d9a...344 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #13 Skrevet 23. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du personlige problemer? Så voldsomme antakelser og spekulasjoner dere har, hva faen er dette for no? Herregud as KG burde legges ned dette forumet er bare for psykopater som går amok på hverandre. er faen ikke et smiskemøte dette her, de burde tørke rompa mi for den saks skyld! Så slapp heelt av. Møtet var for å korrigere dems stupiditet og gjøre dem oppmerksomme på at jeg VET dere misunner meg for den stillingen jeg har og de som ikke har hatt no ass tidligere og plutselig kommer jeg og leder dem rintig vei. Det får de bare godta. Jeg har bestemt meg for taktikk; jeg ignorerer feedbackene og forbedrer meg indirekte. Anonymkode: 9b1db...9ab Du virket jo så seriøs i åpningsinnlegget...Men der mistet du meg nok gitt, jeg var en av de (som også har jobbet som leder) som forsøkte å svare deg seriøst. Slike infantile svar som dette indikerer at du nok ikke egner deg veldig godt som leder. Å ignorere tilbakemeldinger er det dummeste du kan gjøre. Anonymkode: 7624f...703 8
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #14 Skrevet 23. juli 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du personlige problemer? Så voldsomme antakelser og spekulasjoner dere har, hva faen er dette for no? Herregud as KG burde legges ned dette forumet er bare for psykopater som går amok på hverandre. er faen ikke et smiskemøte dette her, de burde tørke rompa mi for den saks skyld! Så slapp heelt av. Møtet var for å korrigere dems stupiditet og gjøre dem oppmerksomme på at jeg VET dere misunner meg for den stillingen jeg har og de som ikke har hatt no ass tidligere og plutselig kommer jeg og leder dem rintig vei. Det får de bare godta. Jeg har bestemt meg for taktikk; jeg ignorerer feedbackene og forbedrer meg indirekte. Anonymkode: 9b1db...9ab Ikke blitt edru fra helga enda? Anonymkode: b9eeb...d82
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #15 Skrevet 23. juli 2018 36 minutter siden, AnonymBruker said: Har du personlige problemer? Så voldsomme antakelser og spekulasjoner dere har, hva faen er dette for no? Herregud as KG burde legges ned dette forumet er bare for psykopater som går amok på hverandre. er faen ikke et smiskemøte dette her, de burde tørke rompa mi for den saks skyld! Så slapp heelt av. Møtet var for å korrigere dems stupiditet og gjøre dem oppmerksomme på at jeg VET dere misunner meg for den stillingen jeg har og de som ikke har hatt no ass tidligere og plutselig kommer jeg og leder dem rintig vei. Det får de bare godta. Jeg har bestemt meg for taktikk; jeg ignorerer feedbackene og forbedrer meg indirekte. Anonymkode: 9b1db...9ab Hvis det er sånn du svarer folk som er uenige med deg så skjønner jeg godt at du ikke er godt likt blant de ansatte. Her skinner det jo gjennom at du syns du er bedre enn både dem og de som svarer deg her. Jekk deg ned 10 hakk, da vil du kanskje lykkes bedre. Anonymkode: 918df...6a6 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #16 Skrevet 23. juli 2018 Nei og nei, så pinlig. For deg. Hva er vel verre enn en ass. leder som blir stormannsgal og herskesyk... Ikke glem at en ass.leder som føler seg bedre enn andre, har luremøter for å lokke ansatte til å endre mening, og tydelig er opptatt av kun å fremme egen posisjon ikke kommer så langt. Kanskje er de ansatte et LITE trinn under deg på maktstigen, men får du alle mot deg så ryker du. Ass. Leder er heller ingen oppgave med mye makt. Lederen har makten, du skal bare ordne småting mens han er borte. Anonymkode: 08836...ea2
minister-mio Skrevet 23. juli 2018 #17 Skrevet 23. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du personlige problemer? Så voldsomme antakelser og spekulasjoner dere har, hva faen er dette for no? Herregud as KG burde legges ned dette forumet er bare for psykopater som går amok på hverandre. er faen ikke et smiskemøte dette her, de burde tørke rompa mi for den saks skyld! Så slapp heelt av. Møtet var for å korrigere dems stupiditet og gjøre dem oppmerksomme på at jeg VET dere misunner meg for den stillingen jeg har og de som ikke har hatt no ass tidligere og plutselig kommer jeg og leder dem rintig vei. Det får de bare godta. Jeg har bestemt meg for taktikk; jeg ignorerer feedbackene og forbedrer meg indirekte. Anonymkode: 9b1db...9ab I alle dager..
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #18 Skrevet 23. juli 2018 3 minutter siden, minister-mio skrev: I alle dager.. Vel, man skal ikke kimse av å forbedre seg indirekte 👍🏻😜 Anonymkode: 86d9a...344
minister-mio Skrevet 23. juli 2018 #19 Skrevet 23. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vel, man skal ikke kimse av å forbedre seg indirekte 👍🏻😜 Anonymkode: 86d9a...344 Haha!
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #20 Skrevet 23. juli 2018 Akkurat nå, minister-mio skrev: Haha! 😄 Anonymkode: 86d9a...344
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå