AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #1 Skrevet 23. juli 2018 Kom igjen fra ferie i dag, og her er nesten helt tomt. Mellomlederen er på ferie, sjef(og opplæringsansvarlig) er på ferie og instruktøren er på ferie. HR-ansvarlig er også på ferie. Hva gjør jeg nå? Aner ikke hvem jeg skal snakke med. Anonymkode: c8be3...b41
Drakan Skrevet 23. juli 2018 #2 Skrevet 23. juli 2018 Spør noen ansvarlige hva du kan gjøre om du er usikker. Eventuelt ring/mail sjef 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #3 Skrevet 23. juli 2018 Hva er du lærling som? Anonymkode: 62a4d...812
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #4 Skrevet 23. juli 2018 2 minutter siden, Drakan skrev: Spør noen ansvarlige hva du kan gjøre om du er usikker. Eventuelt ring/mail sjef Det kan se ut som at alle med personalansvar er på ferie, men skal ta meg en runde og kikke Anonymkode: c8be3...b41 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #5 Skrevet 23. juli 2018 Glemte å skrive dette i forrige innlegg, men det er vel ikke helt innafor å kontakte sjef når han har ferie? Anonymkode: c8be3...b41
Drakan Skrevet 23. juli 2018 #6 Skrevet 23. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Glemte å skrive dette i forrige innlegg, men det er vel ikke helt innafor å kontakte sjef når han har ferie? Anonymkode: c8be3...b41 Hvis det er ingen andre som kan veilede, og du ikke er sikker på oppgaver, er det vanligvis ikke et problem. 2
Drakan Skrevet 23. juli 2018 #7 Skrevet 23. juli 2018 Med mindre du har jobbet der en måned eller to og burde kunne oppgavene. Du kan fremdeles sende en sms om du er usikker og bare nevne at du er usikker siden du er alene. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #8 Skrevet 23. juli 2018 Akkurat nå, Drakan skrev: Med mindre du har jobbet der en måned eller to og burde kunne oppgavene. Du kan fremdeles sende en sms om du er usikker og bare nevne at du er usikker siden du er alene. Har jobbet her et år og kan mye og vet hvordan ting skal gjøres, men alle som jobber her er avhengige av å få utdelt oppgaver av en sjef, man kan liksom ikke bare sette i gang og gjøre noe fordi man ikke vet hva som skal gjøres fra dag til dag. Er heller ikke helt forsvarlig å jobbe her alene, og spesielt ikke som lærling. Jeg er den eneste som er på min avdeling i dag, så det er liksom ingen å spørre eller jobbe med heller. Anonymkode: c8be3...b41 1
Drakan Skrevet 23. juli 2018 #9 Skrevet 23. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har jobbet her et år og kan mye og vet hvordan ting skal gjøres, men alle som jobber her er avhengige av å få utdelt oppgaver av en sjef, man kan liksom ikke bare sette i gang og gjøre noe fordi man ikke vet hva som skal gjøres fra dag til dag. Er heller ikke helt forsvarlig å jobbe her alene, og spesielt ikke som lærling. Jeg er den eneste som er på min avdeling i dag, så det er liksom ingen å spørre eller jobbe med heller. Anonymkode: c8be3...b41 hm... kanskje noen skulle være der med deg? Anbefaler å ringe sjefen om det er tilfellet, kan hende noen skulle være der med deg eller at det er blitt rott med dagene. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #10 Skrevet 23. juli 2018 1 minutt siden, Drakan skrev: hm... kanskje noen skulle være der med deg? Anbefaler å ringe sjefen om det er tilfellet, kan hende noen skulle være der med deg eller at det er blitt rott med dagene. Det burde jo vært det, men så ustrukturert som denne bedriften(og spesielt min avdeling) er, så blir jeg ikke det minste overrasket om ingenting er planlagt rundt denne uka jeg er her alene, hehe Tør rett og slett ikke å ringe sjefen og forstyrre han i ferien, jeg... Anonymkode: c8be3...b41
Maskopi Skrevet 23. juli 2018 #11 Skrevet 23. juli 2018 Send sjefen en sms så ringer han deg nok opp igjen når han har tid. Ellers hadde jeg sett om det var noe som trengte ryddes eller lignende slik at du ikke blir sittende stille. Eventuelt høre med andre du ikke nødvendigvis jobber sammen med til vanlig, om du kan være med de, det kan jo være læring i det óg 😊 6
Drakan Skrevet 23. juli 2018 #12 Skrevet 23. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det burde jo vært det, men så ustrukturert som denne bedriften(og spesielt min avdeling) er, så blir jeg ikke det minste overrasket om ingenting er planlagt rundt denne uka jeg er her alene, hehe Tør rett og slett ikke å ringe sjefen og forstyrre han i ferien, jeg... Anonymkode: c8be3...b41 Du må jo gi beskjed 😕 Vil ikke se bra ut om de kommer tilbake og ser at ingenting er gjort. Ikke vær redd for å ringe. Du burde i alle fall få et svar på en oppgave du kan gjøre en så lenge. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #13 Skrevet 23. juli 2018 Jeg har vært ute for det samme. Mitt forslag er at du ser om det er noe som må gjøres. Rydding er ofte en nedprioritert oppgave i løpet av et år, og stille perioder brukes ofte til å få gjort unna slikt. Det samme med renhold, og vedlikehold av maskiner (hvis det er et yrke der maskiner brukes). Det er kjedelige jobber, men ikke halvparten så kjedelig som å gå å vente på at arbeidsdagen skal bli ferdig. Og ikke minst viser du initiativ ved å finne jobber å gjøre når det er produksjonsstans. Anonymkode: 867a9...6b8 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #14 Skrevet 23. juli 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det burde jo vært det, men så ustrukturert som denne bedriften(og spesielt min avdeling) er, så blir jeg ikke det minste overrasket om ingenting er planlagt rundt denne uka jeg er her alene, hehe Tør rett og slett ikke å ringe sjefen og forstyrre han i ferien, jeg... Anonymkode: c8be3...b41 Det er jo bare å sende en sms. "Hei, beklager at jeg forstyrrer deg i ferien. Men jeg har kommet tilbake på jobb nå, og oppdaget at jeg er alene på avdelingen. Aner dessverre ikke hvilke oppgaver jeg skal gjøre, kan det være lagt igjen noe informasjon til meg her som jeg ikke har funnet? Ring meg gjerne om du har tid. Mvh. xx." Anonymkode: acb4e...88a 9
Gjest studentmammaen Skrevet 23. juli 2018 #15 Skrevet 23. juli 2018 27 minutter siden, Drakan skrev: Med mindre du har jobbet der en måned eller to og burde kunne oppgavene. Du kan fremdeles sende en sms om du er usikker og bare nevne at du er usikker siden du er alene. Bare pass på å ikke vis for mye usikkerhet, det kan mene de tenker dette er en læringsprosess for deg,det å være alene 😊
Gjest padawan Skrevet 23. juli 2018 #16 Skrevet 23. juli 2018 Greit nok at du er lærling men du har vært der et år og bør vite litt om hvilke daglige oppgaver som skal gjøres.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #17 Skrevet 23. juli 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært ute for det samme. Mitt forslag er at du ser om det er noe som må gjøres. Rydding er ofte en nedprioritert oppgave i løpet av et år, og stille perioder brukes ofte til å få gjort unna slikt. Det samme med renhold, og vedlikehold av maskiner (hvis det er et yrke der maskiner brukes). Det er kjedelige jobber, men ikke halvparten så kjedelig som å gå å vente på at arbeidsdagen skal bli ferdig. Og ikke minst viser du initiativ ved å finne jobber å gjøre når det er produksjonsstans. Anonymkode: 867a9...6b8 Enig. Jeg ville i utgangspunktet ikke kontaktet leder med mindre det var krise (dvs det dukket opp arbeidsoppgaver som ikke kan vente og som du ikke er kvalifisert til). Se om du kan finne forefallende oppgaver, det er alltid noe som kan/bør gjøres, men som det sjelden blir tid til til vanlig. I arbeidslivet er det viktig å lære seg å se oppgavene selv, ikke bare vente til noen tildeler dem til deg. Anonymkode: c86f8...dba 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #18 Skrevet 23. juli 2018 Takk for svar, alle Har aktivisert meg selv litt nå, og skal se om det er maskiner jeg kan rengjøre senere. Gulvet ser ut til å ha blitt kostet av noen andre som må ha hatt lite å gjøre før ferien, så der var en ganske tidkrevende jobb borte. Skal også være på utkikk etter folk jeg kan spørre, og forhøre meg rundt omkring om det er andre avdelinger som trenger folk! 29 minutter siden, padawan skrev: Greit nok at du er lærling men du har vært der et år og bør vite litt om hvilke daglige oppgaver som skal gjøres. Vi gjør ingen typisk dagligdagse oppgaver, rydding og sånne ting blir gjort i skippertak en sjelden gang når det ikke finnes annet å gjøre. Det går mer i "monter dette" og "lag dette" som man får beskjed om fra en sjef, ikke så enkelt når ingen sjef er tilstede. Anonymkode: c8be3...b41 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #19 Skrevet 23. juli 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, alle Har aktivisert meg selv litt nå, og skal se om det er maskiner jeg kan rengjøre senere. Gulvet ser ut til å ha blitt kostet av noen andre som må ha hatt lite å gjøre før ferien, så der var en ganske tidkrevende jobb borte. Skal også være på utkikk etter folk jeg kan spørre, og forhøre meg rundt omkring om det er andre avdelinger som trenger folk! Vi gjør ingen typisk dagligdagse oppgaver, rydding og sånne ting blir gjort i skippertak en sjelden gang når det ikke finnes annet å gjøre. Det går mer i "monter dette" og "lag dette" som man får beskjed om fra en sjef, ikke så enkelt når ingen sjef er tilstede. Anonymkode: c8be3...b41 Høres ut som samme type plass broren min er lærling på. De bygger og reparerer, og får daglig tildelt oppgaver. Kun kaffekok til lunsj som er fast oppgave. Håper du finner noe å slå tiden ihjel med😊 Anonymkode: e456f...95c 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #20 Skrevet 23. juli 2018 Ut fra det du skriver er det nok noe du kan rydde. Jeg vet ikke om det er en produksjonsbedrift, eller om dette er et sted det kun monteres, men har jobbet i begge bransjer så vet det er mye du kan ta tak i. Forøvrig synes jeg det er litt rart at de ikke har skrevet opp arbeidsoppgaver til deg, men du viser stort ansvar med å sette i gang med å rydde og å vaske, du får mange plusspoeng ved å vise at du ser ting som burde ha vært gjort! Start med din egen arbeidsstasjon: ta ut alt verktøy og vask skap, hyller og sorter. På lageret er det nok sikkert ikke vært kostet/vasket i hyllene, ta ut fra en og en hylle og kost for så å vaske. Bossdunker/pappdunker inne har neppe vært vasket utvendig på en stund Sorter varer, merk opp igjen feks hyllelapper som har blitt utvasket Anonymkode: af168...413 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå