Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym nå
Skrevet

Har vært på seminar med jobben og der var det en kollega som jeg kommer kjempe godt overens med fra før, og vi hadde skikkelig bonding på turen. Ikke klining, sex eller lignende altså, men masse gode samtaler og fikk skikkelig connection. Og nå som vi er tilbake på jobb må jeg faktisk innrømme for meg selv at jeg er betatt. Merker at jeg "tilfeldigvis" går forbi der han sitter (han jobber i en annen avdeling) og er veldig opptatt av ham. Herregud, det er jo helt håpløst! Jeg er gift og er (helt sant!) veldig godt og happy gift (ingen frustrerte fruer her :hoho: ). Og jeg vil absolutt ikke gjøre noe for å ødelegge forholdet mitt. Jeg skjønner at jeg ikke burde være betatt for det beste hadde faktisk vært at jeg kunne være god venn med ham uten at det er noen "ekstra" følelser der. Samtidig så ser jeg at jeg bare har lyst til å kysse ham hver gang jeg ser ham (litt sånn Ally McBeal skjønner dere). Godt jeg ikke lar følelsene styre. Det skulle tatt seg ut! :hoho:

Uansett, poenget er at jeg må nok være litt forelska og jeg skjønner at det er fullstendig galt og jeg vil absolutt ikke det. Forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Nyt det så lenge det varer, vel?

Ser ikke noe feil i å skjerpe apetitten ute så lenger man spiser hjemme, hvis du skjønner hva jeg mener :)

Hvor mange ganger i livet blir man forelsket? Og alle vet jo at forelskelser går over. Når den går over, er det godt å vite at den man elsker er den man bor sammen med.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bruk han som en fantasi når du ligger med mannen din.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Beklager, men hva er så morsomt med dette? I innlegget ditt bruker du to le deg ihjel smilier, så hva er det egentlig som er så morsomt?

For å svare på spørsmålet ditt, så bør du ikke nyte det så lenge det varer, for desto mer næring de følelsene får, desto større sjangse er det for at du plutselig en dag går over den magiske streken.

Jeg ville prøvd å unngått steder der du møtte på han, og pleiet forholdet hjemme ekstra godt.

Skrevet
Bruk han som en fantasi når du ligger med mannen din.

Tenk så "hyggelig" for mannen hennes (din?) hvis han visste det!

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Ser bare to smileys i hele innlegget hennes, jeg...

Det å bli forelsket i andre enn partneren er HELT naturlig, og vil skje mange ganger i løpet av livet.

Forelskelse er en god følelse, og når den kommer, skal man ta vare på den.

Å være så striksen på dette med å "se" på andre, fører ikke noe godt med seg, tror jeg. Man vet da for fillern hvor godt man har det hjemme, og skal være rimelig idiot i hodet før man går over streken.

Skrevet
Nyt det så lenge det varer, vel?

Hvor mange ganger i livet blir man forelsket? Og alle vet jo at forelskelser går over. Når den går over, er det godt å vite at den man elsker er den man bor sammen med.

Veldig enig!

Men vær forsiktig så du ikke brenner deg. Greit at du ikke er Ally McBeal ja! :ler:

Gjest Madam Felle
Skrevet
Ser bare to smileys i hele innlegget hennes, jeg...

Det å bli forelsket i andre enn partneren er HELT naturlig, og vil skje mange ganger i løpet av livet.

Forelskelse er en god følelse, og når den kommer, skal man ta vare på den.

Å være så striksen på dette med å "se" på andre, fører ikke noe godt med seg, tror jeg. Man vet da for fillern hvor godt man har det hjemme, og skal være rimelig idiot i hodet før man går over streken.

Beklager min feil :wink:

Og jeg er så uenig med deg som det går an å bli. Tar man vare på forelskelsen, er det lettere å trå over den magiske grensen. Hvorfor tror du det er så mye utroskap i verden? Fordi det bare er ufornuftige mennesker som trår over den streken? Vel, det tror ikke jeg, for jeg tror i det du pleier forelskelsen, så er det mye lettere å bli "idiot", og dermed tenke mindre på partneren hjemme, for h*n er jo der likevel.

Men meg om det :wink:

Skrevet

Enig med madam felle!

Det handler om å holde fokus på parforholdet/partneren.

Skrevet

Enig med de to foregående. Lurt å skape litt distanse slik at du kan "gå det av deg". Etter det kan det jo være at dere kan ta opp tråden på vennskapet.

Det er fort gjort å gå over streken, og du blir ikke kvitt en forelskelse av seg selv.

PS! Syntes den var bra den der med at det er greit å se på menyen så lenge du spiser hjemme. :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

Så absolutt enig med Md. felle, Nabokona m.fl.

Hold deg i skinnet, styr unna fyren, konsentrer deg om mannen din, mobiliser all selvtillit, skriv opp lister for hvorfor du ikke ønsker å rote til livet ditt.

Skrevet

Sett deg ned og vent til det går over. Og samtidig tviholder du på bestemmelsen om at mannen din er den mannen du skal tilbringe resten av livet med. Alle forelskelser går over før eller senere.

Gjest Anonym Nå
Skrevet

Puh. Det var deilig å få tiden litt til å gå, hverdagen har innhentet meg og jeg er ikke forelska lenger, ikke i samme grad i hvert fall. Takk for gode tips jenter, jeg er enig i at man absolutt bør holde seg unna og heller bruke mer tid med kjæresten. Det funket for meg, samtidig så har jeg faktisk hatt litt kontakt med fyren på jobben, og da merker jeg jo at det spesielle fra turen ikke er der lenger.

Så da krysser vi av for at denne forelskelsen er ferdig og at det blir lenge til neste idioti-foreskelse.

Gjest gjesta
Skrevet

Tenk så "hyggelig" for mannen hennes (din?) hvis han visste det!

Akkuratt... Tenk om alt var omvendt. Lurer på om hun hadde likt det. Jeg hadde fått utrolig dårlig samvittighet & følt meg råtten etter å ha skrevet innlegg her og puttet inn flere happy smileys...... :riste:

Gjest Anonymous
Skrevet

Gratulerer med vel overstått forelskelse.

Forhåpentligvis klarer du å overføre litt av denne betattheten og flørtingen til hjemmefronten.

Skrevet

Godt for deg! Mange fornuftige innlegg her forresten. Jeg er litt i den samme situasjon selv, bare at denne "forelskelsen " har vart i ett og et halvt år og er gjensidig. Ingenting alvorlig har skjedd mellom oss, men det er ikke alltid så lett å fokusere på det riktige.

Det er både godt og nyttig å dele erfaringer med andre og prøve å plukke med seg gode råd på veien.

Lykke til iallefall! :-)

Gjest SumoBryter
Skrevet

Vel det er lov å være betatt og synes at noen er en kompatibel partner, men du er i forhold og lykkelig som du sier og vet godt at det ikke er lurt å ta det videre. Jeg tror det finnes flere som passer sammen med en, jeg har selv møtt slike som jeg vet jeg ville passet sammen med, men ville ikke drømme om å gjøre noe med det. Let it be.... Det er jo fint å bare ha slike venner også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...