AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #1 Skrevet 23. juli 2018 Vet ikke om dette egentlig er positivt. Har tidligere hatt problemer med mat, og lagt på meg en del siden barndommen. I det siste har jeg mistet appetitten som noen ganger var ekstrem og til tider sultet jeg meg selv. Jeg er usikker på om det er fordi jeg ikke er avhengig av sukker lenger, eller om det er slik at jeg har klart å ta et steg for en bedre fremtid. Har tider hvor jeg får forstoppelse under angst og lignende, men går for tiden ned i vekt med omtrent 1 kg i uken. Mistet 1 kg siden torsdag til nå. Er det trygg vekt nedgang? Jeg trimmer ikke, spiser bare mye mindre en før, har tidligere hatt en vekt på 108 kg, er nå 95. Har noen ganger kjøpt godt for å ha, men ender da med å spise selv om jeg ikke er sulten, og har da gått opp i vekt, så har bestemt jeg ikke skal ha snop i det hele tatt i leiligheten utenom popcorn (ikke micropop, slikt man krydrer selv og bruker en liten klatt smør på). Når jeg ikke har noe omkring er jeg ikke sulten omtrent. Spiser frukt til frokost, en enkel middag, og kanskje en frukt om jeg blir sulten igjen (foreløpig diet). Mistet matlysten for omtrent 2 måneder siden. Jeg føler ikke en trang til å spise ekstremt. Går til vektkurs i blant og prøver å bedre vannene mine Er derimot litt bekymret for at jeg kanskje spiser litt lite. Øker det jeg spiser når jeg trener derimot, så er ikke ekstrem ekstrem. Bare ingen matlyst. Spist en iskrem i dag. Banan, yoghurt, og kyllingvinger med potetmos (vurderte grønt, men hatt litt lyst på fett mat denne helgen). Laget en dose kylling i går også i mindre kvantitet ved siden av en halv kyllingfile, wok blanding og poteter, den klassiske banan, yoghurt og eple som for tiden er frokost og lunsj/kvelds for tiden. Merker jeg blir veldig kvalm av kyllingvinger. 😕 Klarer liksom ikke fett mat lenger, er litt overrasket. Ingen negativ reaksjon på kyllingfile, men veldig fett mat har gjort meg kvalm i det siste. Det jeg lurer på er om dette er normalt reaksjon etter å ha standhaftig forsøkt å endre dietten de siste årene og fjernet alt av sukker, for så å kutte fett på mat det siste året. Er det en positiv endring eller burde jeg være bekymret? Anonymkode: b0aeb...dd2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #2 Skrevet 23. juli 2018 Er helt greit å ikke spise sukker eller mye fett.Men kanskje en salat til kvelds? Var jo lite grønnsaker. Har du en del overvekt og da endrer kosthold veldig, vil jeg tro 1kg i uka er innafor. Vil jo tro hvis vi tenker normale mengder mat at det du har spist i dag er rundt 1300kalorier. Husk det er sukker både i yoghurt og frukt. Jeg takler ikke spise fett på mat, slik som skinn på kylling, fett i kjøtt mm. Har aldri klart smaken av fett. Så tror vel ikke det er så farlig. Anonymkode: 8dca1...a1e
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #3 Skrevet 23. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er helt greit å ikke spise sukker eller mye fett.Men kanskje en salat til kvelds? Var jo lite grønnsaker. Har du en del overvekt og da endrer kosthold veldig, vil jeg tro 1kg i uka er innafor. Vil jo tro hvis vi tenker normale mengder mat at det du har spist i dag er rundt 1300kalorier. Husk det er sukker både i yoghurt og frukt. Jeg takler ikke spise fett på mat, slik som skinn på kylling, fett i kjøtt mm. Har aldri klart smaken av fett. Så tror vel ikke det er så farlig. Anonymkode: 8dca1...a1e Har ikke endret den så ekstremt mye, men sist måned klarte jeg knapt å spise mat (jeg gikk litt opp i vekt fra 97 til 100), har dermed gått ned omtrent 5 kg siden juni etter jeg fikk litt mer appetitt igjen. Før 2 måneders siden gikk jeg forsiktig ned ved å spise musli til frokost og mindre middag med mer grønt. Tenker yoghurt er bra for tarmen, og litt sukker er greit når det er i så små mengder. Har litt lite energi, så er vanskelig å lage mat til tider, så ungår friskt grønt da det til tider bare ligger å mugner uheldigvis 😅 Anonymkode: b0aeb...dd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå