Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg jobber på sykehjem, og har fått en 60% nattevaktstilling i sommer, som kommer i tillegg til at jeg går hver andre helg fast fra før(21%). Siden jeg har fast stilling fra før, har jeg også visse F1 dager innlagt i grunnturnusen min, men nå jobber jeg altså natt på samtlige av dem. Derfor lurer jeg på om jeg har krav på godtgjørelse for å arbeide på ukesfridagene mine? Samme spørsmål gjelder F2 dager. 

På forhånd takk :)

Anonymkode: a23c0...123

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke mer betalt på å jobbe på F1 og F2. F1 er fri som skal være minst 36timer, da den skal erstatte helgjobbing. F2 er bare vanlig fri, så ikke alltid den står i turnus. Regner med du på turnus den uken du jobber helg har 36 timrr fri, ellers så er det jo gjennomsnittsberegning i turnus. Så da er nok bare F1 flyttet i sommerturnusen. 

Anonymkode: 1de06...645

AnonymBruker
Skrevet

Har du fått deg en jobb i Formel 1?

Anonymkode: d01d3...716

AnonymBruker
Skrevet

Bare hvis det utløser overtid. Som det jo alltid vil gjøre hos de som jobber 100%.  Har jobbet i dette yrket i ti år, jobber ofte på F1, men så lenge ekstravakten på F1 ikke overstiger 35.5 timer den uken så blir det heller ikke overtid. Skulle de gitt overtid hver gang man tar på seg en ekstravakt på en søndag (F1 har vi alltid på søndag når vi har fri) så hadde man rett og slett ikke fått vakten. Min turnus gir også hver tredje uke arbeidsuke på 56 timer, noe som heller ikke gir overtid da det er gjennomsnittsberegnet.

Men det er bare å ringe arbeidstilsynet å høre med de😊

Anonymkode: 1de06...645

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...