Gå til innhold

Dyr, fancy seng

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en del helseproblemer - betennelser ulike steder, revmatisme etc. I tillegg har jeg kronisk migrene.

Vurderer derfor å investere i en sånn dyr, fancy seng som også kan reguleres. 

Er det noen som vet følgende:
1. Har fått meg med at Svane, Jensen og Wonderland skal være bra. Er det flere, og har dere evt. tips til hvilken av de tre som er best?
2. Finnes det ikke i noe annet enn kontinentalseng (stoff)? Vi har en valp vi risikerer at kan tisse på sengen... Tips der?
3. Hva koster slike senger ca? Dobbelseng. Skjønner at det varierer, men står ikke priser noen steder som jeg kan finne. 

Anonymkode: 5308e...1f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har jensen supreme, dog ikke regulerbar.  Den er ti år gammel og like god som ny. Vender madrassen ofte. Min har ikke stoff men semsket "skinn" og er da lett å vaske.

Anonymkode: d53ba...e95

AnonymBruker
Skrevet

Kostet litt over 30tusen da den var ny. Med tanke på holdbarheten er det jo verdt det.

Anonymkode: d53ba...e95

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en del helseproblemer - betennelser ulike steder, revmatisme etc. I tillegg har jeg kronisk migrene.

1. Har fått meg med at Svane, Jensen og Wonderland skal være bra. Er det flere, og har dere evt. tips til hvilken av de tre som er best?
2. Finnes det ikke i noe annet enn kontinentalseng (stoff)? Vi har en valp vi risikerer at kan tisse på sengen... Tips der?
3. Hva koster slike senger ca? Dobbelseng. Skjønner at det varierer, men står ikke priser noen steder som jeg kan finne. 

Svane, jensen (tror dette er samme madrassmerke) og Wonderland er ikke noe særlig dyre eller fancye merke eller senger. 

Skal du ha noe dyrt og fancy så får du gå til Tempur eller Dux. (Lurer egentlig på hva du i dag sover på av seng?)

Det finnes beskyttelsestrekk til dyre senger blant annet til Tempur som vi bruker og bytter når vi bytter sengetøy. Ikke akkurat billig, da. 

Priser finner du om du søker i butikkene hvor madrasser selges.

Anonymkode: 071e8...c94

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Man får kjøpt vanlige madrasser og rammemadrasser fra Jensen hvertfall. Pris er avhengig av størrelse og type. Vanlig madrass i str 75/90 x 200 er sikkert billigst. Til dobbeltseng kan begge madrassene være inne i samme stofftrekk, så det ikke blir sprekk.

Vent med å få levert til valpen er stueren, eller ha på vanntett beskyttelseslaken.

Anonymkode: d046a...fe1

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får kjøpt vanlige madrasser og rammemadrasser fra Jensen hvertfall. Pris er avhengig av størrelse og type. Vanlig madrass i str 75/90 x 200 er sikkert billigst. Til dobbeltseng kan begge madrassene være inne i samme stofftrekk, så det ikke blir sprekk.

Vent med å få levert til valpen er stueren, eller ha på vanntett beskyttelseslaken.

Til dobbeltseng kjøper man dobbel overmadrass, og dermed merkes ikke at det er to seperate madrasser under. 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svane, jensen (tror dette er samme madrassmerke) og Wonderland er ikke noe særlig dyre eller fancye merke eller senger. 

Skal du ha noe dyrt og fancy så får du gå til Tempur eller Dux. (Lurer egentlig på hva du i dag sover på av seng?)

Det finnes beskyttelsestrekk til dyre senger blant annet til Tempur som vi bruker og bytter når vi bytter sengetøy. Ikke akkurat billig, da. 

Priser finner du om du søker i butikkene hvor madrasser selges.

Åja, så en Wonderland-seng på Bohus til 189.000 kr en gang - og i min verden er det dyrt.
I dag sover jeg i en Ikea-seng med madrass til 3000 kr. 

Tempur syns jeg er ubehagelig å ligge på (min far har brukket ryggen og har derfor dette). Hva er Dux?

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å forutsi når den blir stueren da, og man vet jo aldri - mange hannhunder markerer også inne (dette begynte vår forrige hund med når han var 4-5 år). Nå aner jeg ikke priser på disse tingene, men er ikke særlig interessert i å ha en seng til 200.000 kr som stinker tiss liksom.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PS: Går det an å få de regulerbare i rammemadrass/madrass da? Så ikke sånn ut på nettet nemlig.

Skrevet

Sjekk også på Jysk.

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, Belima said:

Sjekk også på Jysk.

Man går ikke på Jysk hvis man skal ha en ordentlig seng.

Svane, Jensen og Wonderland er alle gode leverandører med senger i forskjellige prisklasser. Vil anbefale deg å gå til en møbelbutikk for å finne den modellen som passer for deg. Du får en regulerbar seng med gode egenskaper fra disse leverandørene fra 50.000,-.

Selv ligger jeg i en seng fra Dux, som er enda et hakk opp kvalitetsmessig. Kan anbefale dem, men du bør prøve. Tror de også har regulerbare senger.

Anonymkode: 792f2...1c9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har svane intelligel. Kostet 27 000. Vel verdt det. 

AnonymBruker
Skrevet

Prøv ut Tempur, de er utrolig behagelige. Ta på tisselaken, som brukes til barn om valpen må ligge i senga. 

Anonymkode: 770e3...03a

AnonymBruker
Skrevet

Hästens senger er helt fantastiske, men dyre. 

Anonymkode: 47eae...dab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På jysk har de noen veldig gode overmadrasser i memoryfoam. Mer behagelig enn tempur synes jeg. Gikk for en av de dyreste, men den var ikke veldig dyr og vel verdt pengene. Har den bare på min gamle rammemadrass.

Anonymkode: 7ce17...fcb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv ut Tempur, de er utrolig behagelige. Ta på tisselaken, som brukes til barn om valpen må ligge i senga. 

Anonymkode: 770e3...03a

Syns tempur er ubehagelig jeg :( 

Valpen ligger ikke i sengen vår altså!

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hästens senger er helt fantastiske, men dyre. 

Anonymkode: 47eae...dab

Hvor dyre da?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

På jysk har de noen veldig gode overmadrasser i memoryfoam. Mer behagelig enn tempur synes jeg. Gikk for en av de dyreste, men den var ikke veldig dyr og vel verdt pengene. Har den bare på min gamle rammemadrass.

Anonymkode: 7ce17...fcb

Har god erfaring med memoryfoam til hundene vi har hatt, visste ikke at det fantes til mennesker 🙈😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...