Gå til innhold

Jippi! Ny kattunge!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag har vi fått en liten kattegutt på 4 mnd! :) men det er 16 år siden sist vi fikk katt, så hva må vi huske på av vaksiner O. L? Når er de gamle nok til å kastreres ? 

Anonymkode: 908e8...452

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk! :)

Anonymkode: 908e8...452

Skrevet

Skal vaksineres når de veier tror det var 3kg? eller 6 måneder? Er sikkert helt i hundre og hytt og pine men tror det var noe sånt, husker ikke helt. Er 2 år siden jeg fikk min vaksinert og kastrert, så må jeg nevne at det er anbefalt å ha katten i hus i 1 år før du slipper den ut, om du skal ha den ut bruk bånd og gå rundt om i området til han fyller året.

Skrevet
7 timer siden, PussLe! skrev:

Skal vaksineres når de veier tror det var 3kg? eller 6 måneder? Er sikkert helt i hundre og hytt og pine men tror det var noe sånt, husker ikke helt. Er 2 år siden jeg fikk min vaksinert og kastrert, så må jeg nevne at det er anbefalt å ha katten i hus i 1 år før du slipper den ut, om du skal ha den ut bruk bånd og gå rundt om i området til han fyller året.

Katt i bånd er det dummeste jeg har hørt. Holde den inne i 1 år? Da kan vi snakke dyreplageri

Skrevet
6 minutter siden, Gardina skrev:

Katt i bånd er det dummeste jeg har hørt. Holde den inne i 1 år? Da kan vi snakke dyreplageri

Katt i bånd er ekstremt praktisk skal jeg si deg. Kattene mine går i bånd og feks nå om sommeren kan det til tider være vanskelig å få pass til de. Nå er vi på besøk hos mamma som bor 2,5 time unna og kattene er med. Innekatter er jo inne hele tiden uten at det er dyreplageri og katten bør faktisk gå i bånd før man slipper den ut. Da kjenner katten området litt kattungen her på 10 mnd kom ut for første gang da hun var 9 mnd, men da hadde hun vært på daglige lufteturer i flere mnder så hun visste hvor døra er, Hagen, hvor bilene kjører (som er skumle) og skogen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Gardina skrev:

Der har vi en som ikke kan noe om katt.....

Anonymkode: 08c61...e3d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Gardina skrev:

Kunnskap er fint... 🙄 

Anonymkode: 12206...cf2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle mine katter har lært seg å gå i bånd. Dette kommer veldig godt med hvis man skal vise katten nye uteområder hvis man flytter, evt hvis man tar en rast når man kjører langt. Katten bør også være inne til den er ca et år, å nei det er ikke dyreplageri som en smarting her oppe mener, det er en trygghet for at katten skal bli stor nok og da ikke så lett bytte for andre katter/dyr. I tilleg til at de ikke er i den «alt er spennende» fasen, kattunger roter seg borti så utrolig mye rart fordi de ikke tenker konsekvens enda, som et barn. 

Anonymkode: 12206...cf2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...