Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Giro må jo betales uansett hvilken bank man har, 70 kr per regning. Du kommer ikke unna det med dnb. 

Uttak i Bulgaria med dnb kostet meg 700,- i gebyr på ett uttak. Sparebanken kostet det rundt 50-70 kr. 

Dnb har da gebyr på både kortbruk og uttak i Norge.? Mener de har høyest gebyr på uttak av alle banker jeg har skjekket ut.

Anonymkode: 92f48...77f

Ja, det er gebyr på uttak av kontanter i minibank, men ikke hvis du tar ut kontanter i butikk.

Det er ikke gebyr for å bruke kortet i Norge. Det er gratis å betale regninger så lenge du ikke trenger å få tilsendt kvittering. 

Jeg svarte på dagligbruk i Norge da jeg svarte ang. DNB og at de er billigere enn Sparebank1. Sparebank1 tar betalt for alt du bruker kortet på. Det ER dyrere (for meg og de som bruker banken slik som jeg gjør) med Sparebank1.

Hvis man skal betale regninger over skranke så koster det uansett, ja. Tror til og med det er 75,- det koster, men jeg betaler aldri regninger i banken. Mine svar ang. det er også basert på min bruk og de som bruker nettbank til å betale regninger. 

Jeg mener å huske at det var dagligbank TS spurte om i HI og det er det jeg svarer på i innleggene mine. 

Hadde det vært så dyrt som 700 kroner å ta ut penger så tror jeg at jeg hadde prøvd å unngå det så godt jeg kan. Hadde jeg da hatt konto i Sparebank1 så ville jeg da overført penger fra DNB til Spb.1 for så å ta ut med lavere gebyr. 

Anonymkode: d355b...d47

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så hvordan du støtter utviklingen i landet når den går i feil retning ofrer du ikke en tanke? 

Regner med du ikke besøker helsesentre og eldrehjem og ser frustrasjonen hos våre eldre. Kanskje du bør prøve? Det er veldig givende å hjelpe noen som trenger det. 

Jeg har holdt flere IT-kurs for eldre.. Har du? Utviklingen går definitivt i riktig retning, altså mot å gjøre hverdagen lettere og blir billigere for alle. Jeg kjenner mange eldre som jubler over at de slipper dra i banken for å ta ut kontanter, når de i stedet kan fikse alt på nettbrettet sitt.

Anonymkode: b040a...7ac

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har holdt flere IT-kurs for eldre.. Har du? Utviklingen går definitivt i riktig retning, altså mot å gjøre hverdagen lettere og blir billigere for alle. Jeg kjenner mange eldre som jubler over at de slipper dra i banken for å ta ut kontanter, når de i stedet kan fikse alt på nettbrettet sitt.

Anonymkode: b040a...7ac

Moren min er alltid redd for å gjøre feil så hun tør ikke alltid prøve seg så mye på data, men jeg har hjulpet henne med nettbank og hun også er veldig glad for at det går an å sitte hjemme og fikse betalinger og følge med på kontoen sin osv. Hun er 75. 

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre er 72 og 73,de er rå på nettbruk. Moren min er en lystvipser,hun elsker det 😅

Anonymkode: f30cb...033

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke DnB, byttet på grunn av dårlig kundebehandling. 

Har i ettertid sendt mail med diverse personer som jobber i DnB (de bruker sin jobbmail i private ærender) Og har et generelt dårlig inntrykk av mennesker som jobber der. 

Anonymkode: f5b45...c60

AnonymBruker
Skrevet

"Kundeservicen" er elendig. Telefonnummer er utilgjengelig, og dersom du finner det er du fortsatt langt unna å nå målet om å få snakke med et menneske. Først må du taste et tall for hvilken tjeneste du er ute etter. Deretter må du snakke med en robot. Når du har sittet å hørt på panfløyter en god stund og holder på å dette av stolen når et et menneske svarer er du fortsatt et godt stykke unna mål. Du er muligens ikke kommet til riktig avdeling og må henvises videre, gjerne i sirkel, helt til du ender hos en som gir uttrykk for å kjenne svaret på ditt spørsmål. 

Anonymkode: c6800...3da

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Kundeservicen" er elendig. Telefonnummer er utilgjengelig, og dersom du finner det er du fortsatt langt unna å nå målet om å få snakke med et menneske. Først må du taste et tall for hvilken tjeneste du er ute etter. Deretter må du snakke med en robot. Når du har sittet å hørt på panfløyter en god stund og holder på å dette av stolen når et et menneske svarer er du fortsatt et godt stykke unna mål. Du er muligens ikke kommet til riktig avdeling og må henvises videre, gjerne i sirkel, helt til du ender hos en som gir uttrykk for å kjenne svaret på ditt spørsmål. 

Anonymkode: c6800...3da

Syns ikke det er noe som er spesielt for DNB, sånn er det overalt, syns jeg. Uansett hvilken kundeservice man skal til. Skatteetaten, banker generelt, strømselskaper. 

Det er helt greit at man ikke liker kundeservicen, det er jo en ærlig sak, men jeg syns det er dumt om man kutter DNB hvis det er telefontid og kø til kundeservice som er grunnen.

Skandiabanken har forøvrig en relativt rask kundeservice. 

NORDEA er enda verre på kundeservice, der må man ha timeavtale for å få lov til å snakke med noen i banken og dørene er låst inn til lokalet så man må vente til kundebehandler kommer og låser deg inn. På DNB så kan man i hvert fall komme inn i lokalet og trekke en kølapp.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke DnB, byttet på grunn av dårlig kundebehandling. 

Har i ettertid sendt mail med diverse personer som jobber i DnB (de bruker sin jobbmail i private ærender) Og har et generelt dårlig inntrykk av mennesker som jobber der. 

Anonymkode: f5b45...c60

Det har ikke hett DnB på 15 år.

Anonymkode: 3fcf7...d34

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja vi er Saga Platinum kunde i DNB. Er fornøyd. 

• Må ha 1 mill. kr. i inntekt eller 2 mill. kr. i plasserbar formue
  • Høy kredittgrense (250 000 kr)
  • Concierge-tjeneste
  • 4% rabatt på drivstoff
  • Andre fordeler (SAS Eurobonus, utvalgte rabatter)
  • Helårs reiseforsikring
  • Lavere kurtasje ved aksjehandel (norske)

Anonymkode: 6e085...8ac

Gjest Grønnbris
Skrevet (endret)

Oppdatering på mitt svar: Fikk akkurat 1,7 mill i boliglån i en annen bank, der DNB ga oss avslag på 1,4 for et par uker siden... 😎De nektet også å gi oss et skikkelig svar på hvorfor de mente vi ikke kunne betjene lånet (noe vi selvfølgelig kan). Nei, jeg hadde visst allerede fått klart og tydelig svar i følge kundeservice 🤣 Makan til drittbank skal man lete lenge etter! 

Endret av Grønnbris
  • 4 uker senere...
Skrevet
På 23.7.2018 den 1.11, AnonymBruker skrev:

Elendig kundeservice. De ville ha meg til å reise til oslo for å få nytt bankkort, jeg har vært kunde siden jeg fikk bankkort som 18 åring. Jeg bor i Tromsø men de kunne ikke hjelpe om jeg ikke reiste til oslo. 

Å ta ut kontanter er jo nærmest farlig, de sperrer kortet mitt hver gang jeg tar ut mer enn 5000,-

De sperret kortet mitt når jeg var på ferie i Spania da de trodde jeg var i Norge, ble stående 6 DAGER uten å få brukt kortet på ferie. Ødela hele ferien. 

😂😂😂 Unnskyld at jeg ler, men det her var tragikomisk 

Anonymkode: b9535...b6d

Skrevet
On 7/24/2018 at 1:16 PM, AnonymBruker said:

Jeg svarte på dagligbruk i Norge da jeg svarte ang. DNB og at de er billigere enn Sparebank1. Sparebank1 tar betalt for alt du bruker kortet på. Det ER dyrere (for meg og de som bruker banken slik som jeg gjør) med Sparebank1.

Sparebank1 er et samarbeid mellom 14 forskjellige banker. De har hver sine renter og gebyrer. Noen tar betalt for slike ting, og andre gjør ikke.

Anonymkode: beaac...0bf

Skrevet

Har veldig dårlig inntrykk av DNB. Ei venninne har DNB og har stadig problemer med å få tak i kontanter. Hun sier at hun må betale gebyr for å bruke minibanken? Kan det virkelig stemme? 

Anonymkode: 71ee6...ace

Skrevet

DnB er jo helt korrupt da. 

Har dere glemt saken om "Panama Papers" for ett par år siden, og alt det oppstyret der? I tillegg kan de jo selvfølgelig ha flere lignende steder og metoder for å stikke unna penger både her og der...

Anonymkode: 97eec...986

Skrevet

Veldig fornøyd med DnB,særlig med nettbanken. Har byttet til sparebank 1 nå,helt greit. 

Byttet for å samle lån og alle banktjenester her. 

Anonymkode: f30cb...033

Gjest missmarthe
Skrevet

DnB har fungert greit for meg, helt greit sånn til daglige ting. Kunderådgiverne er ikke noe tess, spesielt de på bolig. Utrolig lite opptatt av enkeltkunder og de fleste har en "computer sais no" holdning til det aller meste. De er av den oppfatning at du trenger de som bank mer enn de trenger deg som kunde...

Skrevet
På 28.8.2018 den 10.13, AnonymBruker skrev:

Har veldig dårlig inntrykk av DNB. Ei venninne har DNB og har stadig problemer med å få tak i kontanter. Hun sier at hun må betale gebyr for å bruke minibanken? Kan det virkelig stemme? 

Anonymkode: 71ee6...ace

Ja, det koster visst en tier å ta ut i minibank. Men å ta ut i kassen i butikk koster ikke noe. Selv har jeg ikke tatt ut i minibank på mange år. Det jeg trenger av kontanter tar jeg ut i butikken. Svært sjelden man har bruk for kontanter nå etter at VIPPS kom på markedet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...