Gå til innhold

Hunder værer om mennesker har dårlige hensikter??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bortsett fra de hundene som er eid av en slem person da.. men jeg har faktisk sett hunder som reagerer helt greit på fremmede, men reiser bust, knurrer og evt. Gjemmer seg når det kommer uønskede personer på døren. Kan de være om en person har dårlige hensikter?

Anonymkode: e5330...725

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tvilsomt. Psykohunden til naboen min bjeffer og knurrer hver gang det er bevegelse i oppgangen. Den knurrer mot alt og alle når hun tar den ut for å tisse også. Tror ikke hun er ond, men jeg tror hunden er en liten psykopat. 

Anonymkode: bd655...10d

Skrevet (endret)

Jeg tviler. Det er nok en myte. Men hunder kan vel være litt sånn i blant de også, at enkelte mennesker liker de bare ikke, uten at det betyr at det er noe galt med dette mennesket. Det kanskje har en egen kroppslukt hunden oppfatter og ikke liker, som ikke vi mennesker merker. Hva som helst, hunden kanskje rett og slett ikke liker bestemte personer. Tror ikke hunder har noen sjette sans for hvem som har ondt i sinne eller ei. Det er umulig.

Hunden min bjeffer på litt rasistisk vis. Alle veldig mørke og tildekkede personer bjeffes hissig på, alle som kommer brått på bjeffes hissig på, folk som dukker opp på uventede steder bjeffes på osv osv. Hun bjeffer på alt og alle, i grunnen, men spesielt mørkhudede og de som er tildekket. Det betyr ikke at de kvinnene er onde eller har ondt i sikte, men at figuren og kroppen deres blir en uvant, ubestemmelig form som hunden ikke helt er vant med (vi flyttet til Oslo da hunden var 5 år, til et område med veldig høy andel innvandrere).

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Hunden min takler ikke eksen min så godt, tolk det som dere vil 😂

Anonymkode: fd8db...61c

AnonymBruker
Skrevet

De værer det vel ikke på en unaturlig måte, men i noen tilfeller kan de nok plukke opp på kroppspråk som noen mennesker overser. Men de gjør ikke noe som et menneske som er en god menneskekjenner ikke kunne gjort. 

Skal sies at noen ganger er hunder skeptiske til mennesker som virker skumle, men som er greie. Hunder er ikke alltid nøyaktige og riktige i sin tolkning av menneskets kroppspråk. 

Men det er riktig at noen hunder merker kroppspråk hos menneske som er korrelert med dårlig oppførsel i menneske noen ganger

Anonymkode: 6b197...8e4

AnonymBruker
Skrevet

Hunder reagerer på alt som er unormalt, og de kan være gode og mindre gode til å tolke situasjoner og mennesker. Noen hunder er bare nervøse, så de vil reagere på "alt", men normalt balanserte hunder vil klare å skille mellom noe som er mistenkelig og noe som ikke er det, me de kan selvsagt også ha sine "hang ups". Jeg hadde en schæfer som reagerte på mennesker med uvanlig bekledning, som f.ex. hjelm, ellers var hun helt vanlig med fremmede. En gang fikk jeg besøk av en mann som hadde fått vite hvor jeg bodde, fordi venninna mi hadde opplyst om det i taxien kvelden før. Han kom dit med påskudd om å besøke husvertinna mi som ikke bodde der, og jeg ville ikke ha noe med han å gjøre. Jeg slapp bare ut hunden, som sirklet rundt bilen, og han gikk aldri ut av bilen. Tror hun merket at jeg ikke var spesielt vennlig innstilt til han :) 

Anonymkode: a4320...cf0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...