Gå til innhold

Ferie på "helsesenter"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva slike steder evt heter, så vet ikke hvordan søke etter dem.

Finnes det type steder i Norge som fokuserer på helse, kosthold, trening og avslapping der man kan betale for og være noen uker? Har litt helseproblemer og kunne tenkt meg en slik type ferie. Jeg trenger altså ikke leger eller noe, bare ønsker å komme meg bort fra hverdagens uvaner og fokusere på å stresse ned, trene og spise bra. 

Anonymkode: c5b42...f43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å google "yoga retreat" eller liknende. Ellers er det jo bare å dra til et hvilket som helst hotell med spa og treningsrom

Anonymkode: 42788...8d9

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at maten ikke nødvendigvis fokuserer på helse på hotell som har spa og treningsrom. Yoga retreat kan kanskje være noe, da

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Du sier at har litt helseproblemer - innebærer det diagnoser av noe slag? For i så fall, så finnes det flere rehabiliteringssentre, hvor en kan henvises av fastlege. De er private, men har driftsavtaler med offentlige. Varierer litt åssen opplegg, utfra diagnoser og åssen profil de enkelte har - men flere er veldig opptatt av kosthold, noen vegansk kun, litt gruppetimer omkring diagnosen, opptrening, yoga, bassengtrening ol. 

Anonymkode: 9d6b1...0e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 22.7.2018 den 20.04, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva slike steder evt heter, så vet ikke hvordan søke etter dem.

Finnes det type steder i Norge som fokuserer på helse, kosthold, trening og avslapping der man kan betale for og være noen uker? Har litt helseproblemer og kunne tenkt meg en slik type ferie. Jeg trenger altså ikke leger eller noe, bare ønsker å komme meg bort fra hverdagens uvaner og fokusere på å stresse ned, trene og spise bra. 

Da kan du legge deg inn på,et hvilket som helst hotell, for egen regning. 

Ferieopphold er frivillige. 

Rehabiliteringsopphold derimot er noe man får for å få bedre helse, men det er opplegg fra morgen til kveld og ikke noe ferie. Vikersund et ett slikt sted. Snakk med legen din.

Anonymkode: de07f...81d

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Papirfly, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...