AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #1 Skrevet 22. juli 2018 Har veldig lite greie på dette her og fikk veldig lite informasjon om dette også.. Var på kontroll denne uken og fikk +2 på urinprøven min og når jeg ble spurt om jeg hadde tegn på urinveisinfeksjon svarte jeg jo ærlig at nei, jeg har ingen symptomer på det. Den som tok testene snakket med legen min uten at jeg hørte noe av det, og eneste beskjeden jeg fikk var at den skulle sendes inn til dyrking(?). Blodtrykk var fint, mål var fine og det var fin fosterlyd, men jeg er bekymret for denne +2’en. Hva har det å si? Er det farlig for babyen? Når jeg søkte på nettet leste jeg at dersom man har +2 eller +3 blir man henvist til sykehus og blir lagt inn for tester og greier.. Jeg fikk som sagt veldig lite informasjon der borte, så aner ikke helt hva som skjer nå. Noen som har noen erfaringer de vil dele? Anonymkode: e77c4...410
Mkigjen Skrevet 22. juli 2018 #2 Skrevet 22. juli 2018 Hva fikk du +2 på? protein? Leukocytter,Erythrocytter?
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #4 Skrevet 22. juli 2018 De har tatt en stix av urinen din. Den sjekker blant annet for blod, hvite blodlegemer (leukocytter), nitritt og protein. Så om det var p+2 så er det protein det er utslag på for eksempel. Så derfor går det ikke an å si noe nå hva det er det er utslag på. Urinprøven sendes videre til dyrking for å se om du har en UVI. Anonymkode: 4a654...5c7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #5 Skrevet 22. juli 2018 Akkurat nå, Mkigjen skrev: Hva fikk du +2 på? protein? Leukocytter,Erythrocytter? Under «urin» ruten på helsekortet står det «L +2» Anonymkode: e77c4...410
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #6 Skrevet 22. juli 2018 I og med at det stod L foran regner jeg med at det står for leukocytter da? Anonymkode: e77c4...410
Mkigjen Skrevet 22. juli 2018 #7 Skrevet 22. juli 2018 Det er leukocytter, altså hvite blodlegemeer. Det kan indikere infeksjon, men behøver ikke bety det.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #8 Skrevet 22. juli 2018 Da er det vel på leukocytter, det er fort gjort at en prøve blir forurenset( ikke vasket godt nok o.l) når du tar prøven og da vil det slå ut på leukocytter. De sendte den nok inn for å se etter bakterier for sikkerhets skyld. Ta det med ro. Anonymkode: 8139d...777
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #9 Skrevet 22. juli 2018 1 minutt siden, Mkigjen skrev: Det er leukocytter, altså hvite blodlegemeer. Det kan indikere infeksjon, men behøver ikke bety det. Okei, da får jeg vel bare vente å høre hva de sier. Regner med de ringer om det er noen infeksjon, så får jeg krysse fingrene for at det ikke er det i mellomtiden. Takk for svar!😊 Anonymkode: e77c4...410
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #10 Skrevet 22. juli 2018 Hvis det har kommet litt utflod i urinprøven, vil dette også slå ut på leukocytter. Får selv +2 hver gang. Så det trenger ikke å bety infeksjon. Anonymkode: 4db7a...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #11 Skrevet 22. juli 2018 Jeg har fått L+2 ca annehvergang jeg har levert urinprøve. Jordmor har ikke gjort noe stort nummer ut av det, helt normalt. Anonymkode: 4cfb9...1d2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå