Sleepy Skrevet 8. mars 2005 #1 Skrevet 8. mars 2005 Hei. Har planlagt å kjøpe meg mikrobølgeovn, men aner ikke hva jeg skal velge. Kan dere hjelpe meg å orientere meg litt i jungelen av produkter? Hvilke funksjoner synes dere er nyttige (hva er et must, og hva er kjekt å ha), og hvilke merker og typer er bra? Er forholdsvis fleksibel når det gjelder pris, sånn midt på treet et sted.
Nella Skrevet 8. mars 2005 #2 Skrevet 8. mars 2005 Det kommer jo litt ann på bruken din da. Der ligger jo det meste. Av merke ville jeg valgt Whirlpool, de er generelt store på mikro og har bra mikroer. Vil du legge litt penger i det så vil jeg anbefale deg en mikro som heter MT48 fra Whirlpool 3495,- veil ut. (elgiganten.no hadde den til 3155,- så jeg). Fås i svart også. Den er helt rå. Vi har den og sambo elsker den I tillegg til endel vanlige funksjoner kan du dampe grønnsaker i den og da får du grønnsakene helt perfekte. Vi koker ris i den, slipper brent i kjelen ol, risen blir best der. Skal vi bare ha litt pomm frites er det program for de og egen funskjon om du skal steke en ferdigpizza. Det blir faktisk bra det også og panna passe til en grandiosa Der har du mikro til alt. Og kjempebra avansert tinefunksjon hvor du velger inn hva du tiner (brød, fisk, kylling.. osv) Den er litt dyr (fikk den til en god pris da jeg jobbet med det), men skal jeg velge mikro igjen vil jeg legge såpass med penger i det. Fås i svart også samme prisen forresten. Er veil pris det på nett så mulig du kan få den rimligere enkelte steder? Funksjoner til en god mikro: Jetdefrost: Ordentlig tinefunksjon. Det er utrolig viktig med en mikro. Da velger du hvor mye du tiner og så finner mikron tiden selv. Da slipper du som med de mekaniske mikroene å få kjøtt som blir stekt i kantene. Helt pyton. Crisp: Er en spesiell stekepanne som følger med mikron. Perfekt til å bruke den funksjonen om du tar opp boller fra frysa f.eks. Steker de igjennom og blir som fra ovnen, bare på mye kortere tid. Har lagd omelett i den panna, det blir kjempebra. Grill: til enkel steking. Det er de tre viktigste tingene på mikron. Og for all del. samme hva du gjør. Kjøp elektronisk mikro. Mye mer nøyaktig. En annen god mikro er en Whirlpool til som heter AT325 (også billigst på ellgiganten, 2399,- har veil på 2495,-).
Gjest Sleepy, ikke innlogget Skrevet 9. mars 2005 #3 Skrevet 9. mars 2005 Hei Nella! Tusen takk for godt og utfyllende svar! Tror jeg skal se nærmere på en sånn en ja! Er den komplisert å bruke? Hilsen Sleepy.
Nella Skrevet 9. mars 2005 #4 Skrevet 9. mars 2005 Den vi har (3495,-) er kjempegrei. Den har en sånn innebygd 6. sans som gjør at den finner tia selv. Så når vi skal dampr grønnsaker f.eks putter vi de i den beholderen som følger med, inn i mikro'n og trykker "steam" og så "start". Helt genialt enkelt. Ris: Bruker så mye vann og ris som det står på pakka, i den bollen som følger med, inn i mikro'n "steam" og så skru på hjulet for antall minutter det skal koke (står på pakka). Blir så bra. Kjempeenkel og grei. Følger dessuten med gode norske bruksanvisninger og oppskriftshefter med de. Og da er det bare å teste seg ut på noen av oppskriftene der. Bare spør om jeg det er noe mere du lurer på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå