Gå til innhold

Fått i arv, noen som vet hva den er verdt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor og når denne leopard lampa er fra? Å om den kan være verdt noe? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro den er fra Asia, tviler på at den er verdt noe mer enn 500-1000kr

Anonymkode: 6b671...23c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke, men det kan nok være litt verdi. Forseggjort. 

Anonymkode: 620c1...8e9

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro den er fra Asia, tviler på at den er verdt noe mer enn 500-1000kr

Anonymkode: 6b671...23c

Takk for svar! Tenker Asia selv. Men tror den er gammel, hadde vært interessant å vite ca hvor gammel den er 😊

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en Peking Pling lampe fra 1800-tallet. Verdi: ca 750 000kr

Anonymkode: 78cca...680

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en Peking Pling lampe fra 1800-tallet. Verdi: ca 750 000kr

Anonymkode: 78cca...680

Gikk nesten på 😂 😂 

Skrevet

Den er nok fra Ming-dynastiet. :biggrin:- Men har du tenkt på salg eller er du bare nysgjerrig. Du kunne jo høre med en antikvitetshandler. Hvis du tenker på salg, kan du jo legge den ut på Finn og se hva folk er villige til å gi.

AnonymBruker
Skrevet

Uff, jeg tror jeg hadde betalt for å ha sluppet å ha den i hus...

Anonymkode: e0db3...167

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nok tatt inn til Norge av sjømenn/kvinner på 50-60tallet, nok masseprodusert i Kina for å selge til sjømenn. Verdien i seg selv er nok liten, men det finnes samlere til slike ting, som kan tenke seg å betale litt mer. 

Anonymkode: e4b57...7e1

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nok tatt inn til Norge av sjømenn/kvinner på 50-60tallet, nok masseprodusert i Kina for å selge til sjømenn. Verdien i seg selv er nok liten, men det finnes samlere til slike ting, som kan tenke seg å betale litt mer. 

Anonymkode: e4b57...7e1

Den ser ikke så veldig masseprodusert ut for meg. Har du sett detaljene i "pelsen" på dyret, og greiner og bladverk? Stilen får meg til å tenke 20-30-tall heller enn 50-60-tall. Skjermen, er den i håndmalt silke? Det elektriske ser mye nyere ut, så det har sikkert vært byttet ut. 

Det jeg har sett av masseprodusert "sjømannsgods" har stort sett vært litt grovere i finishen. 

Jeg anbefaler deg å sjekke med en eller to seriøse og pålitelige antikvitetshandlere før du legger den ut på Finn e.l. 

Anonymkode: 6c098...118

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

er det noe merke i bunnen?

Anonymkode: ae9a4...c9a

AnonymBruker
Skrevet

Den der kan være verdt litt! Faren til eksen min var sjømann i sin ungdom og tok med mye sånt hjem fra østen,mye gikk for flere titalls tusen kroner når det ble solgt. Kontakt seriøse folk som har erfaring på asiatiske gjenstander, og si gjerne fra her hvordan det gikk. 

Anonymkode: 6ecf7...a07

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...