Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 21 år, har null arbeidserfaring og bare vitnemål fra VGS. Gikk ut med dårlige karakterer fra videregående pga sykdom og ingen oppfølging fra skolen. Har ca 2,9 i snitt. Jeg har kjempelyst til å få meg en jobb hvor jeg kan jobbe med dyr. Veterinær har jeg utelukket pga karakterene mine. Jeg har kikket på dyrepleier, men der er også snittet for høyt... 

Finnes det noen andre utdanninger (lave eller høye) hvor jeg får en utdanning hvor jeg kan jobbe med dyr? Gjerne på offentlige eller private dyreklinikker (Oslo)? Hvor snittet ikke er så høyt? Drømmen ville vært dyrepleier... Jeg kunne selvfølgelig bare tatt opp fag (har tatt opp 2 nå og gått opp én karakter), men pga økonomi, så har jeg ikke mulighet til å gjøre dette lengre. Må ut i jobb så fort som mulig pga nav. 

Noen tips på veien ang utdanning? Skal til en rådgiver i august, men vil bare høre om dere har noen råd. Setter stor pris på alt dere kommer med! 

Anonymkode: f0bcd...7ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 21 år, har null arbeidserfaring og bare vitnemål fra VGS. Gikk ut med dårlige karakterer fra videregående pga sykdom og ingen oppfølging fra skolen. Har ca 2,9 i snitt. Jeg har kjempelyst til å få meg en jobb hvor jeg kan jobbe med dyr. Veterinær har jeg utelukket pga karakterene mine. Jeg har kikket på dyrepleier, men der er også snittet for høyt... 

Finnes det noen andre utdanninger (lave eller høye) hvor jeg får en utdanning hvor jeg kan jobbe med dyr? Gjerne på offentlige eller private dyreklinikker (Oslo)? Hvor snittet ikke er så høyt? Drømmen ville vært dyrepleier... Jeg kunne selvfølgelig bare tatt opp fag (har tatt opp 2 nå og gått opp én karakter), men pga økonomi, så har jeg ikke mulighet til å gjøre dette lengre. Må ut i jobb så fort som mulig pga nav. 

Noen tips på veien ang utdanning? Skal til en rådgiver i august, men vil bare høre om dere har noen råd. Setter stor pris på alt dere kommer med! 

Hva med å jobbe på gård?

Anonymkode: 99184...5e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ridelærer? 

Anonymkode: 089a0...c6f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 34, og gjorde den feilen at jeg ikke satset alt på å ta opp fag for å studere det jeg drømte om. 

Uansett hva du velger, ta opp fag på kveldstid om veterinær virkelig er drømmen! 

Anonymkode: 19b62...768

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å jobbe på gård?

Anonymkode: 99184...5e6

Takk for tips! Gård har jeg faktisk ikke tenkt på, skal titte litt på det! 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 34, og gjorde den feilen at jeg ikke satset alt på å ta opp fag for å studere det jeg drømte om. 

Uansett hva du velger, ta opp fag på kveldstid om veterinær virkelig er drømmen! 

Anonymkode: 19b62...768

Veterinær er ikke drømmen, men dyrepleier. Problemet er at jeg sliter med kronisk sykdom som gjør at jeg ikke kan jobbe /studere 100‰. Hvis ikke økonomien hadde stått i veien, kunne jeg bare tatt opp fag og hatt en liten jobb ved siden av. Siden ikke dette går rent økonomisk, så er det beste for meg å komme meg ut i en studie hvor jeg får en utdannelse og kan jobbe i et yrke jeg trives med. Jeg bor alene og klarer meg såvidt økonomisk nå... 

Skrevet

Hei, trådstarter. 

Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk:

Sitat 
* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende moderator PM med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. 

Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Olava, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...