Gå til innhold

Noen som har erfaring med arbeidsrettet rehabilitering?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her på aap som har deltatt på arbeidsrettet rehabilitering? Lurer veldig på hvordan det foregår, og hvordan det skal hjelpe meg ut i arbeid. Har aldri jobba før grunnet sykdom, og er noe skeptisk til opplegget. I seg selv virker det supert, men hvordan blir jeg frisk av det??

Anonymkode: e9d75...ce1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Handler ikke om at det skal gjøre deg frisk. Det skal gi mennesker med sykdommer/skader mulighet til å teste ut arbeidsevne selv med begrensninger, og tilpasse etter helsen. Hvis du har jobb fra før tror jeg du kan gjennomføre tiltaket på arbeidsplassen din. Hvis du ikke kan gå tilbake til jobben du hadde, eller ikke har jobb vil du jobb på et sted som allerde er knyttet til NAV, eller du kan få jobb på et annet sted(men trenger godkjenning fra NAV). 

Hva er du skeptisk til? Hvis du aldri har jobbet før er det supert å kunne få test dette ut. Mange som finner ut at de har restarbeidsevne de kan bruke ved å gå på tiltak.

Anonymkode: 03fca...246

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på det tidligere i år. 

Jeg hadde ett opphold på 3 uker og der lærte jeg mye interessant. Vi fikk mange gode tips og råd ang arbeidslivet, sykdom, medisinering og litt andre ting.

Jeg ble veldig positivt overrasket på flere av forelesningene og satt med godt mot i de fleste timene.

Problemet er at selv med de 3 ukene her på baken, så er det ikke enklere for meg å få ny jobb og sykdommen jeg har blir aldri borte uansett hvor mange uker jeg skulle hatt på rehabilitering.

Vi trente en del på rehab, treningen ble laget individuelt til hver person. Den delen var grei nok, vi gjorde det vi orket.

Etter de ukene så sitter jeg fremdeles uten noen ny jobb. Ikke engang blitt friskmeldt ennå fra jobben jeg har og som jeg ikke skal tilbake til uansett.

Alle tips og råd vi fikk der var helt supre, men de avsluttet ofte med standarreplikken - for å få til dette, så er det opp til oss. 

Det er så enkelt å si det der, men det er ikke så enkelt for oss i praksis. Det gjorde at lufta gikk ut av ballongen for flere av oss.

Anonymkode: 9e731...f4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...